Zwarte bult

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Hans123
0-200
0-200

Zwarte bult

Bericht door Hans123 »

Hallo allemaal,

Ik ontdekte een paar dagen geleden een zwarte bult op een van mijn vissen. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar het ziet er vrij dramatisch uit. Zou het een worm kunnen zijn of een andere parasiet? Is het besmettelijk? Ik heb al veel gezocht op het internet maar ik vind niets dat er op lijkt...

Hier is een foto:

Alvast heel erg bedankt!

Edit: link verwijderd want werkte niet, een paar reacties hieronder kun je de foto zien.
Laatst gewijzigd door Hans123 op 24 mei 2016 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Zwarte bult

Bericht door Tim »

de foto doet het niet je moet een ander link hebben waar img staat.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Een zwarte bult zou een tumor kunnen zijn. Maar het is een beetje giswerk momenteel..

Onderwerp auteur
Hans123
0-200
0-200

Bericht door Hans123 »

Werkt de link niet bij jullie? Ook niet als je het kopieert in een nieuw tabblad? Ik weet niet hoe dat moet met die img

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Nee ook niet als ik hem kopieer in een ander tabblad. Heb je hem soms gekopieerd vanaf je eigen harde schijf?

Hier kunt je lezen hoe je foto's online kunt zetten :)

Onderwerp auteur
Hans123
0-200
0-200

Bericht door Hans123 »

[album]4947[/album]

Lukt het nu?

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ja ik zie de foto nu! :duim: alleen de foto is van slechte kwaliteit en is moeilijk te zien wat het precies is.

als het heel erg er uit ziet kan de vis meestal niet meer geholpen worden. dan is het beter als je hem uit zijn leiden verlost. maar nogmaal het is echt niet duidelijk. op de foto is het meer een zwarte vlek.

is dit de enige vis die deze symptonen toont? welke vissen heb je er nog meer bij zitten? zijn de water waardes oke? wat is de temperatuur van je bak?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik zie hem ook. Tim, als je hem aanklikt wordt hij groter en is er duidelijk een zwarte bult te zien. Ik hou het op een tumor...
Hoelang heeft hij het al?

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

het is mijn schuld ik zie het nu ook beter lag denk ik aan mijn internet op mijn telefoon want dat werkte net niet... :roll:

Onderwerp auteur
Hans123
0-200
0-200

Bericht door Hans123 »

Ik heb het vrijdag ontdekt, en sindsdien is er niets veranderd aan haar gedrag. Ik denk wel dat ze het al langer zou kunnen hebben, want de grootte is ook helemaal niet veranderd.
Voor de rest zitten er garnalen, kegelvlekjes en roodneuszalmen in de bak. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn waterwaardes niet meer test, aangezien ik sinds een jaar of 8 geen problemen meer heb gehad met ziektes. Mijn redenering is dat zolang mijn garnaaltjes gelukkig zijn, het wel oké is. Af en toe als ik vermoed dat er iets mis is ga ik even langs bij de aquariumzaak. Het probleem is dat ik nu volop in de examens zit en eigenlijk geen tijd heb om daar langs te gaan :(. Ik ben vooral bang dat het iets besmettelijks zou zijn. Een tumor zou ook wel goed kunnen, zo ziet het er wel uit. Zijn er wormen die zulke bobbels kunnen veroorzaken? Er hangt niets aan ofzo.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Een van mijn kardinaal tetras heeft iets soortgelijks. Bij visje is het een tumor en leeft daar nu al enkele maanden gewoon mee zonder r last van te hebben. (Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou hetzelfde geval is)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik ken verder geen ziektes die zulke zwarte bulten zouden kunnen veroorzaken.. Misschien iemand anders wel.

oei examentijd...Druk! Succes daarmee :)

Onderwerp auteur
Hans123
0-200
0-200

Bericht door Hans123 »

Bedankt allemaal! Ik begin ervan overtuigd te raken dat het een tumor is. Ik zal ze in de gate houden :)