Oh wat fijn om te horen. Eindelijk iets positiefs. Ik hoop dat het op deze manier lukt. Ik ga zo ff raad vragen bij de aquariumzaak.
Sterkte verder Tim.
Groetjes Louise
witte stip
Re: witte stip
Fijn dat het al wat beter gaat Tim!
Hopelijk gaat het zo voort
Hopelijk gaat het zo voort
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

het gaat sinds vandaag wonderbaarlijk beter.
gister zag ik nog ademhalings problemen. maar vandaag lijkt dat helemaal verdwenen te zijn. ook de stippen zijn echt meerendeels verdwenen.
en dat zonder het medicijn een tweede keer te gebruiken met alleen de temperatuur ophoog. dit wil ik nog 2 daagjes vol houden en dan weer langzaam afbouwen.
hopen dat het zo goed blijft gaan!
gister zag ik nog ademhalings problemen. maar vandaag lijkt dat helemaal verdwenen te zijn. ook de stippen zijn echt meerendeels verdwenen.
en dat zonder het medicijn een tweede keer te gebruiken met alleen de temperatuur ophoog. dit wil ik nog 2 daagjes vol houden en dan weer langzaam afbouwen.
hopen dat het zo goed blijft gaan!
'The eye is useless, if the mind is blind'
Da's goed nieuws Tim!
Ik hoop dat het nu over gaat
Ik hoop dat het nu over gaat
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Hallo allemaal!
Ik vond het wel zo netjes en informatief voor de gasten die naar info zoeken op dit forum om even tezeggen dat de witte stip helemala verdwenen is.
Dit is er gebeurd en heb ik gedaan.
Week 1.
Al mijn Marmerbijlzalmen overleden waarschijnlijk aan de witte stip. en witte stip geconstateerd bij mij betta man.
Toen
- Dagelijkse hoeveelheid zout toevoegt.
- en het medicijn colombo femsee gekocht en begonnen met een kuur 1x normalen hoeveelheid 2 dagen er na halve dosis.
Week 2.1
Geen verbetering zichtbaar alleen maar erger geworden.
Ook witte stip geconstateerd bij mijn ancistrus en l134.
En toen kwam ik er achter dat mijn verwarmings elemant niet goed meer was. Kan dus een grote oorzaak zijn.
Toen
-nieuwe verwarmings element gehaald van eheim met overcapaciteit.
-nieuwe medicijn in huis gehaald voor in het geval dat.
-verwarming op 26 graden gezet en geleidelijk verhogen naar 28. Voor het versnellen van het leven van de parasiet die de witte stip veroorzaakt.
-nog steeds dagelijkse hoeveelheid zout
-waterververst 50% zoals normaal wekelijks.
Week 2.2
Betta man heb ik maar geholpen kom niet meer goed zwemmen en ademhalen. Nog steeds geen verbetering zichtbaar. De l134 heeft het zwaar hij vertoont ontustig gedrag niet normaal voor een l nummer en veel ademhalen.
Toen
-nog steeds de dagelijkse hoeveelheid zout.
-temperatuur op 28 graden gezet.
Week 2.3
L134 dood aangetroffen niet leuk! En met de ancistrus zag het er ook niet altebest uit..
Toen
-nog steeds dagelijkse hoeveelheid zout.
Week 3
met de ancistrus ging het wat beter en was weer wat rustiger geworden.
Toen
-dagelijkse hoeveelheid zout
-water ververst 50% zoals normaal
-temperatuur weer terug naar 26
Week 4
Met de ancistrus ging het weer stukken beter en alle andere vissen hebben nog steeds geen symptonen van de afschuwlijke witte stip. De stippen op de ancistrus verdwenen gelijdelijk en waren het langs zichtbaar op zijn buik.
Toen
-water ververst 50%
Week 5
Alles weer rustig in de bak!
Ik heb nu geconstateerd dat een van mijn voormalige betta vrouwen een man is geworden/geweest
Dat kan ook een grote rol hebben gespeeld dat ik dus 2 mannen in me bak had zitten waardoor er ook extra stress mee komt voor de andere vissen.
Ik vond het wel zo netjes en informatief voor de gasten die naar info zoeken op dit forum om even tezeggen dat de witte stip helemala verdwenen is.
Dit is er gebeurd en heb ik gedaan.
Week 1.
Al mijn Marmerbijlzalmen overleden waarschijnlijk aan de witte stip. en witte stip geconstateerd bij mij betta man.
Toen
- Dagelijkse hoeveelheid zout toevoegt.
- en het medicijn colombo femsee gekocht en begonnen met een kuur 1x normalen hoeveelheid 2 dagen er na halve dosis.
Week 2.1
Geen verbetering zichtbaar alleen maar erger geworden.
Ook witte stip geconstateerd bij mijn ancistrus en l134.
En toen kwam ik er achter dat mijn verwarmings elemant niet goed meer was. Kan dus een grote oorzaak zijn.
Toen
-nieuwe verwarmings element gehaald van eheim met overcapaciteit.
-nieuwe medicijn in huis gehaald voor in het geval dat.
-verwarming op 26 graden gezet en geleidelijk verhogen naar 28. Voor het versnellen van het leven van de parasiet die de witte stip veroorzaakt.
-nog steeds dagelijkse hoeveelheid zout
-waterververst 50% zoals normaal wekelijks.
Week 2.2
Betta man heb ik maar geholpen kom niet meer goed zwemmen en ademhalen. Nog steeds geen verbetering zichtbaar. De l134 heeft het zwaar hij vertoont ontustig gedrag niet normaal voor een l nummer en veel ademhalen.
Toen
-nog steeds de dagelijkse hoeveelheid zout.
-temperatuur op 28 graden gezet.
Week 2.3
L134 dood aangetroffen niet leuk! En met de ancistrus zag het er ook niet altebest uit..
Toen
-nog steeds dagelijkse hoeveelheid zout.
Week 3
met de ancistrus ging het wat beter en was weer wat rustiger geworden.
Toen
-water ververst 50% zoals normaal
-temperatuur weer terug naar 26
Week 4
Met de ancistrus ging het weer stukken beter en alle andere vissen hebben nog steeds geen symptonen van de afschuwlijke witte stip. De stippen op de ancistrus verdwenen gelijdelijk en waren het langs zichtbaar op zijn buik.
Toen
-water ververst 50%
Week 5
Alles weer rustig in de bak!
Ik heb nu geconstateerd dat een van mijn voormalige betta vrouwen een man is geworden/geweest
Dat kan ook een grote rol hebben gespeeld dat ik dus 2 mannen in me bak had zitten waardoor er ook extra stress mee komt voor de andere vissen.
Fijn dat de stip weg is!
Goed van je dat je je ervaringen hier deelt
Goed van je dat je je ervaringen hier deelt
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Jaa die witte stip was me wat...
Dat is niet prettig als je dat in je aquarium hebt hoop dat alles nu stabiel blijft en een hoge weerstand kan opbouwen.
Ik hoop dat ik andere mensen kan helpen met deze informatie/ervaring. Mede forum leden en gasten.
Dat is niet prettig als je dat in je aquarium hebt hoop dat alles nu stabiel blijft en een hoge weerstand kan opbouwen.
Ik hoop dat ik andere mensen kan helpen met deze informatie/ervaring. Mede forum leden en gasten.
Heey, ik weet het er zijn super veel reacties maar wat ik die is :
-als het om enkele vissen gaat in een quarantaine bak zetten
-grote waterverversing 80%
-Water naar 31+ graden (let goed op of je vissen ertegen kunnen)
-eSHa 2000 doseren
-als het om enkele vissen gaat in een quarantaine bak zetten
-grote waterverversing 80%
-Water naar 31+ graden (let goed op of je vissen ertegen kunnen)
-eSHa 2000 doseren
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

de meeste vissen zijn imuun voor esha2000. deze vissen zijn vaak al behandeld met dit medicijn en is niet sterk genoeg voor ziektes als witte stip in de meeste gevallen.
voor stip moet je exit nemen, esha 2000 helpt niet, temp verhogen is wel positief
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0