foto's van Amber

Plaats reactie

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: foto's van Amber

Bericht door amber98 »

Op youtube staan filmpjes van de reizen die de paarden moeten maken wanneer ze verkocht worden aan een slachthuis in frankrijk. Hier in Nederland zijn regels dat een paard in een gewone trailer moet worden weggebracht, direct bij aankomst gedood moet worden en bovendien geen stamboekpaard zijn. In bijv frankrijk krijg je meer betaald voor een paard, vervolgens worden er heel veel paarden in een grote transportwagen geplaatst en worden ze naar Frankrijk gebracht. De paarden moeten de gehele reis (minimaal een week) zonder voer en water in die wagen staan, met veel te veel paarden. Bij aankomst is al zeker de helft overleden, door uitdroging, honger, veulens die vertrapt zijn, oude paarden die omgevallen zijn enz. De andere helft is zwak, heeft vaak benen gebroken of zit onder de wonden. Bij het slachthuis staan ze dan ook nog een vrij lange tijd en de paarden kunnen andere soortgenoten geslacht zien worden, waardoor ze precies weten wat er gebeurd. De meeste paarden worden daar ook nog eens mishandeld wanneer ze niet snel genoeg doorlopen.
Ik heb er geen problemen mee dat paarden geslacht worden, dat is de eigenaar zijn of haar keuze. Maar een paard maar door dit soort allende sturen, vind ik niet bepaald humaan. iemand die vlakbij een paard had staan heeft hem hier wel naartoe verkocht. Hij had het paard al 23 jaar (paard was 26) en merkte dat hij wat koliek klachten kreeg. Direct dezelfde week werd het paard opgehaald om naar frankrijk te gaan.... :(

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Natuurlijk gaan er veel paarden de slacht in, het aantal paarden in nederland is door de crisis gehalveerd, die zijn echt niet allemaal ingeslapen.
uiteindelijk is een paard altijd nog zijn kilo prijs waard alles daarboven is hobby, dat zeg ik niet om wreed te zijn, zo is het gewoon.
Mijn eerste paard heb ik nog zelf naar de slacht gebracht, toen was dat nog zo, 40 jaar geleden.
Poot gebroken snachts in de wei, in het draad gekomen en heel zijn poot kapot getrokken.
in slapen ging me 1200 gulden kosten en slacht leverde 700 op, dat had ik als jonge jongen helemaal niet.
Me zelf voor genomen dat nooit meer te doen.
De paarden daarna zijn allemaal ingeslapen, alleen de laatste heb ik verkocht aan een westerntrainings stal, ik wacht nu nog op de helft van mn geld, rare wereld die paarden wereld.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik begrijp best dat je de eerste daarom naar de slacht hebt gebracht. Zoals ik al zei, ik heb er geen problemen mee dat paarden geslacht worden. Zelf zou ik de keuze niet maken. Maar als je hem dan naar de slacht brengt. zorg dan op z'n minst dat het dier zo min mogelijk hoeft te lijden door hem gewoon hier in Nederland te laten slachten. ;) mijn paard is er ook voor verzekerd dat ze 100% zeker gecremeerd word als ze overleden is ipv dat haar lichaam als honden voer eindigt (gebeurt vaak zonder dat de eigenaren dat weten) ik wil dat gewoon niet, of andere mensen dat wel of niet erg vinden, is hun mening.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ik heb er ook niet zo veel van dat ze geslacht worden, dat gebeurt nu eenmaal en waar ik het over heb is 40 jaar geleden de wereld was toen anders, vraag maar eens aan Henk :P
Het is meer de weg daar naar toe, een paard met een gebroken been uit de wei halen en naar de slacht brengen ook al was dat letterlijk bij mij op de hoek is gewoon nix.
Doe dat een dier nooit meer aan.
Mn 2e paard stond in utrecht met ziekte van cuching, dus 4 benen hoef bevangen, dan moet zo'n dier eerst een week zonder pijn stillers of andere medicijnen echt nooit van mn leven, dat ventje is gewoon gaan slapen, toen de diagnose kwam.

Ja je mag dieren die op pijn stillers lopen gewoon slachten als ze de laatste week van hun leven dan maar geen pijnstillers krijgen, logisch maar onmenselijk.

Verder ach had er nooit iets van als je van die grappig bedoelde opmerkingen krijgt over paarden biefstuk en dan kijken ze daar bij of ze de eerste zijn die dat bedenken, dat hoor je echt de hele tijd :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Die grapjes zijn inderdaad vaste zinnen die niet-paardenliefhebbers maken. Origineel zijn lukt niet :roll:

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Stylz: waar ik het over heb is 40 jaar geleden de wereld was toen anders, vraag maar eens aan Henk :P toen ging het om geld EN medemenselijkheid nu alleen maar om GELD :P

Amber ,paarden worden niet alleen geslacht voor honden voer hoor ,ook de mensen eten paardenvlees en paardenbiefstuk, en wat ik nu zo raar vind IS men spreekt mijn hond zijn POOT doet zeer en mijn paard zijn BEEN doet zeer ??????? :roll: wat is het verschil ze hebben toch allebei een zere POOT,ik had MOEIE POTEN vanavond :cry: hoewel ik toch voeten en BENEN heb.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik weet dat paarden ook geslacht worden voor menselijke consumptie, waar ik het voornamelijk over had was als ze al dood is. Dan mag ze niet meer voor menselijke consumptie gebruikt worden, wel als voer voor andere dieren.
En je spreekt van benen en hoofd, omdat een paard edel is :lol: (volgens mij met de reden dat een paard het enige Nederlandse dier is wat een mensen op zijn rug accepteert)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

(En ezeltjes dan..?)

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ezels worden oorspronkelijk gebruikt als pakdieren en niet als rijdieren, meeste ezels accepteren je ook niet op hun rug. Maar kan ook dat er nog een andere reden achter zit, weet niet meer hoe dat precies zit :roll: Ezels is in ieder geval kop en poten, hoewel ik gewoon hoofd en benen zeg. Is een gewende xD. Naast mijn paard staan 2 ezels, een hengst en een ruin. Op de ruin kun je rijden, de hengst niet.

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Hier trouwens een foto van onze vorige ridgeback, een teefje van 40kg die helaas maar 5 jaar is geworden
Afbeelding

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

ach wat jong......Wat is er gebeurt?
Prachtig dametje

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

Leuke foto's Amber!! :duim:

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ze bleek een kwaadaardige tumor in haar buik te hebben die alle organen tegen de wervel kolom platdrukte. Direct toen we het hoorde, is ze ingeslapen. Een week later hadden we Ziva.

Dankje Matthijs!

Erwin
0-200
0-200

Bericht door Erwin »

Mooie honden ridgeback's zou ook graag ooit een hond willen :lol:
* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ridgebacks zijn inderdaad mooi, maar absoluut niet makkelijk en zeker geen beginnershonden. Helaas vergeten mensen dat vaak, wat resulteert in veel verpeste ridgebacks.