Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb sinds een maand of drie een 300liter aquarium met 6 corydoras 3 hoogvinkarper ( deze gaan eruit passen niet in de bak beginners fout), 15 neon tetras 1 algeneter. Nu zou ik graag nog een mooie blikvanger willen, liever geen gourami. Hebben jullie een idee ?
Groetjes
Aanvullen visbestand
Re: Aanvullen visbestand
Wat dacht je van een mooie dwergcichlide?
Nannacara anomala bv
apistogramma cacatuoides / Borelli (en andere apistogramma's) zijn erg populair
Wat zijn de maten van je bak?
Nannacara anomala bv
apistogramma cacatuoides / Borelli (en andere apistogramma's) zijn erg populair
Wat zijn de maten van je bak?
CAYMAN SCENIC 110 110 x 45/55 x 61,5 cm
Dat zijn de maten van de bak, ik dacht altijd dat chicliden niet goed samen gingen met veel vissen
Dat zijn de maten van de bak, ik dacht altijd dat chicliden niet goed samen gingen met veel vissen
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Je zou eventueel ook nog kunnen denken aan betta's (als je geen cichlide neemt)
Ik heb zelf de nannacara's in een 160 liter (101x40x40) met betta's kegelvlekken kuhlii's en otocinclussen. Dit zijn één van de meest vredelievende cichliden. Behalve wanneer ze een nest hebben maar dan wordt slechts alleen de vrouw een pitbull die zelfs de man weggejaagd. In tegenstelling tot andere soorten waarbij zowel de man áls de vrouw agressief kunnen zijn. Maar als je bak groot genoeg is, is dit geen probleem.
Het ligt er wel aan wie de medebewoners zijn.
En malawi/tanganyika zou ik niet nemen die kun je beter houden in een bak speciaal voor hun ingericht met weinig planten en veel stenen. (tenzij je dat graag wilt natuurlijk
)
Het ligt er wel aan wie de medebewoners zijn.
En malawi/tanganyika zou ik niet nemen die kun je beter houden in een bak speciaal voor hun ingericht met weinig planten en veel stenen. (tenzij je dat graag wilt natuurlijk
Ik wil juist een bak met veel planten ben het nu wat aan het uitbreiden de planten, ook heb ik kienhout in het aquarium. Betta lijkt me wel wat maar houd alle opties nog open eerst maar meer informatie zoeken
tvsjvh schreef:Ik wil juist een bak met veel planten ben het nu wat aan het uitbreiden de planten, ook heb ik kienhout in het aquarium. Betta lijkt me wel wat maar houd alle opties nog open eerst maar meer informatie zoeken
Goed bezig!
'The eye is useless, if the mind is blind'
Betta trekt me wel aan. Hebben jullie nog meer ideeën en inspiratie