hallo aquarium forum gebruikers
er zijn vissen dood gegaan en dat vissen in zaten die verstoren en evenwicht niet goed was.
Dus wat vis eruit gehaald en nu nieuwe erin vroeg me af of samenstelling goed gaat? graag advies?
4 Crossocheilus siamensis
6 platy's
2 Botia Lohachata
9 caridina japonica"s
3 Anatome Helena
10 kardinalen
14 guppen 8 waaiermannen 2 enler mannen rest dames
350 liter rio 300
Dank u wel
Patrick
Heb paar weg gehaald nu de vraag nieuwe vissen
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Heb paar weg gehaald nu de vraag nieuwe vissen
Laatst gewijzigd door flippernl op 03 apr 2016 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Heb paar weg gehaald nu de vraag nieuwe vissen
Hoe groot is het aquarium waar ze in komen?
Hoi Patrick, wat zijn je bakmaten? Dat is wel fijn om te weten 
En hoe ziet je inrichting eruit?
4 siamese algeneter (Deze kunnen vrij agressief worden wanneer ze volwassen zijn..)
6 platy's (drukke zwemmertjes en enorme poepfabriekjes maar wel leuke visjes. Neem hier geen vissen bij die van rust houden)
4 botia (slakken eter) zwart wit zilver gestreept (deze moeten in grotere groepen in een ruime bak gehouden worden botia's zijn vrij druk. Heb je er een foto van?)
4 caridina japonica"s (Minstens 10! Garnalen voelen zich niet prettig met te weinig soortgenoten dus je zult ze dan nauwelijks zien)
3 Anatome Helena
10 kardinalen (Zou ik niet samen doen met de platys..)
10 guppen 4 waaiermannen 2 enler mannen rest dames (Wederom erg drukke vissen. Je kan beter kiezen uit deze of platy's of kardinalen maar niet alle drie..)
En hoe ziet je inrichting eruit?
4 siamese algeneter (Deze kunnen vrij agressief worden wanneer ze volwassen zijn..)
6 platy's (drukke zwemmertjes en enorme poepfabriekjes maar wel leuke visjes. Neem hier geen vissen bij die van rust houden)
4 botia (slakken eter) zwart wit zilver gestreept (deze moeten in grotere groepen in een ruime bak gehouden worden botia's zijn vrij druk. Heb je er een foto van?)
4 caridina japonica"s (Minstens 10! Garnalen voelen zich niet prettig met te weinig soortgenoten dus je zult ze dan nauwelijks zien)
3 Anatome Helena
10 kardinalen (Zou ik niet samen doen met de platys..)
10 guppen 4 waaiermannen 2 enler mannen rest dames (Wederom erg drukke vissen. Je kan beter kiezen uit deze of platy's of kardinalen maar niet alle drie..)
siamezen zijn over het algemeen niet zulke geschikte vissen, alleen al vanwege maat, maar zeker ook gedrag.
nu noemt iedereen andere vissen siamezen maar voor allen minder geschikt zeker voor kleinere aquaria.
heb je een foto van jou siamezen ?
voor de rest ja best drukke visjes
nu noemt iedereen andere vissen siamezen maar voor allen minder geschikt zeker voor kleinere aquaria.
heb je een foto van jou siamezen ?
voor de rest ja best drukke visjes
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

350 liter
voorlopig gaat goed met combinatie
gaat goed . Ik weet dat drukke vissen zijn.
mijn vrouw heeft ook beetje te kiezen wat erin gaat.
De botia werd Door viswinkel adviseert ze te nemen tegen slakken 4 te weinig?
vraAG ze zwemmen elke keer achter de staart van guppen en platy gaat dat wel goed?
mvg
voorlopig gaat goed met combinatie
gaat goed . Ik weet dat drukke vissen zijn.
mijn vrouw heeft ook beetje te kiezen wat erin gaat.
De botia werd Door viswinkel adviseert ze te nemen tegen slakken 4 te weinig?
vraAG ze zwemmen elke keer achter de staart van guppen en platy gaat dat wel goed?
mvg
Meestal gaat dat wel goed, ja botia's zijn goed tegen slakken, maar je hebt niet echt last van slakken normaal.
en ja botia's zijn graag met meer.
en ja botia's zijn graag met meer.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Botias zijn vaak ook vinnenbijters, dus dat gaat inderdaad niet altijd goed met guppen ed.
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

4 Crossocheilus siamensis
6 platy's
2 Botia Lohachata
9 caridina japonica"s
3 Anatome Helena
10 kardinalen
Aanpassing juist Namen botia Lohachata.
Straks foto plaatsen..
Het val nu wel mee botia achter guppen aan gaan. Het nu dat dames guppen er veel last hebben van de mannen ik twijfel om dames eruit of 4 dames erbij of is normaal bij guppen dat mannen de vrouwen niet rust geven .
Mvg
6 platy's
2 Botia Lohachata
9 caridina japonica"s
3 Anatome Helena
10 kardinalen
Aanpassing juist Namen botia Lohachata.
Straks foto plaatsen..
Het val nu wel mee botia achter guppen aan gaan. Het nu dat dames guppen er veel last hebben van de mannen ik twijfel om dames eruit of 4 dames erbij of is normaal bij guppen dat mannen de vrouwen niet rust geven .
Mvg
Maar de vissen zitten er al in dus??
Ik dacht dat je ze nog moest halen...Je kunt de volgende keer beter eerst vragen of het kan en ze dan pas aanschaffen....
Het is vrij normaal dat de gupmannen de vrouwen continue achterna zitten. Daarom moet je ook altijd meer vrouwen hebben dan mannen..Dus ik zou er dan meer vrouwen bij zetten. Als je alleen mannen hebt kunnen ze elkaar gaan pesten..
Ik dacht dat je ze nog moest halen...Je kunt de volgende keer beter eerst vragen of het kan en ze dan pas aanschaffen....
Het is vrij normaal dat de gupmannen de vrouwen continue achterna zitten. Daarom moet je ook altijd meer vrouwen hebben dan mannen..Dus ik zou er dan meer vrouwen bij zetten. Als je alleen mannen hebt kunnen ze elkaar gaan pesten..