Stip, Schimmel, parasiet wie weet het?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Stip, Schimmel, parasiet wie weet het?
Voor zover ik weet zijn er geen verschillende soorten witte stip. Alleen hem je andere ziektes die verward worden met witte stip (witte pluisjes enzo)
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

Ja dat dacht ik ook.. Ik heb niets kunnen vinden hierover.
Van witte stip zijn voor zover ik weet geen verschillende varianten. Wel zijn er verschillende varianten stipziekten, namelijk de witte stip en de peperstip. Misschien dat ik het in mijn vorige bericht wat onduidelijk verwoord heb. Het valt ook niet mee om een berg informatie duidelijk en overzichtelijk aan iemand over te proberen te brengen.
Het is inderdaad zo dat deze twee stipziekten wel eens met elkaar verward worden. Wat dus ook mijn punt was.
Gaat het al wat beter met de arme sluiertjes?
Het is inderdaad zo dat deze twee stipziekten wel eens met elkaar verward worden. Wat dus ook mijn punt was.
Gaat het al wat beter met de arme sluiertjes?
Zeventien jaar aquariaan, and counting.
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

Geef niets hoor Pinda ik ben al blij met alle reacties en misschien heb ik het niet goed gelezen.
Ja Vlekkie is al vanaf vanmorgen vroeg PiPI achterna aan het zitten. Dus actief zijn ze zeker. Het blijft lastig te zien door de schittering in het water of de stipjes minder worden.
Tot nu toe ben ik voorzichtig ( blij).
Het is me wel opgevallen na het toedienen van het medicijn, ze allebei veel doorzichtige ontlasting hadden en er veel doorzichtige dingen in het water zweefde? Ik weet niet of ze nog meer ergens last van hadden maar het was wel iets wat opvalt.
Had jij dat ook Amber??
Nu zit ik een beetje met de vraag over waterverversing. Ik kreeg het advies om het het liefst twee weken niet te verversen, maar iedereen die een beetje verstand van sluiers heeft, die weet dat dat niet haalbaar is. Ik ben bang als ik het water ververst dat het medicijn zijn werk niet meer doet.
Tot nu toe schep ik het er maar een beetje uit. Ik had een stofzuiger maar die is kapot.
Nou wordt vervolgd.
Groetjes Louise
En een rustig en vrolijk Pasen gewenst.
Ja Vlekkie is al vanaf vanmorgen vroeg PiPI achterna aan het zitten. Dus actief zijn ze zeker. Het blijft lastig te zien door de schittering in het water of de stipjes minder worden.
Tot nu toe ben ik voorzichtig ( blij).
Het is me wel opgevallen na het toedienen van het medicijn, ze allebei veel doorzichtige ontlasting hadden en er veel doorzichtige dingen in het water zweefde? Ik weet niet of ze nog meer ergens last van hadden maar het was wel iets wat opvalt.
Had jij dat ook Amber??
Nu zit ik een beetje met de vraag over waterverversing. Ik kreeg het advies om het het liefst twee weken niet te verversen, maar iedereen die een beetje verstand van sluiers heeft, die weet dat dat niet haalbaar is. Ik ben bang als ik het water ververst dat het medicijn zijn werk niet meer doet.
Tot nu toe schep ik het er maar een beetje uit. Ik had een stofzuiger maar die is kapot.
Nou wordt vervolgd.
Groetjes Louise
En een rustig en vrolijk Pasen gewenst.
Je kan altijd een volledige verversing doen en opnieuw doseren.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
amber98

Bij een volledige verversing krijg je opnieuw pieken. Je kan wel de helft verversen en dan de helft van het medicijn opnieuw doseren. Snap je wat ik bedoel?
Ik had geen verschil met de ontlasting, maar heb andere medicijnen gebruikt.
Ik had geen verschil met de ontlasting, maar heb andere medicijnen gebruikt.
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

Oke dank je Amber mijn waardes waren nog goed vanmorgen dus ik probeer het uit te stellen.
hoe meet jij je waardes? metingen zijn niet acuraad genoeg om daar vanuit tegaan. ik zou oppassen met het niet verversen.Vlekkie2016Pipi schreef:Oke dank je Amber mijn waardes waren nog goed vanmorgen dus ik probeer het uit te stellen.
en wat stylz al zij je kan beter gewoon verversen en opnieuw medicijnen toevoegen.
witte of doorzichtige ontlasting is niet goed kan door een verstopping komen. ik heb verhalen gehoort met mensen met vissen met witte en doorzichtige ontlasting en daarvan zijn sommige vissen dood gegaan. maar zij hadden geen stip erbij...
eet hij wel anders komt het doordat hij niks eet.
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
amber98

Gekookte doperwten voeren helpt vaak ook bij sluiers, heb je dat al geprobeerd? (wat betreft de ontlasting bedoel ik dan)
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi,
Ik meet mijn waardes met een JBL kofferset. En ik heb ook nog testen van Colombo zoals ammonia, GH, Po4, dus als ik daar al niet op kan vertrouwen dan weet ik het ook niet.
En ze eten goed en zijn nog actief. En doperwten voeren is mijn speciale momentje met die twee rakkers.
Ik heb alleen een naar gevoel sinds ik de medicijnen heb toegevoegd ik had gisteren er nog over gebeld naar de aquariumzaak. En hij zei dat het geen kwaad kon. Het gaat om mijn sponsfilter. zit hier ' kool' in?? Ik zie N.l niet echt verbetering en zag nu net weer een witte stip op Vlekkie de borstvinnen waar normaal de paaipukkels zitten.
Echt ik zit gewoon te huilen nu.
Ik meet mijn waardes met een JBL kofferset. En ik heb ook nog testen van Colombo zoals ammonia, GH, Po4, dus als ik daar al niet op kan vertrouwen dan weet ik het ook niet.
En ze eten goed en zijn nog actief. En doperwten voeren is mijn speciale momentje met die twee rakkers.
Ik heb alleen een naar gevoel sinds ik de medicijnen heb toegevoegd ik had gisteren er nog over gebeld naar de aquariumzaak. En hij zei dat het geen kwaad kon. Het gaat om mijn sponsfilter. zit hier ' kool' in?? Ik zie N.l niet echt verbetering en zag nu net weer een witte stip op Vlekkie de borstvinnen waar normaal de paaipukkels zitten.
Echt ik zit gewoon te huilen nu.
Als er een zwarte spons in je filter zit dan is dat kool.
Ik hoop echt voor je dat ze beter worden...Ik leef met je mee
Ik hoop echt voor je dat ze beter worden...Ik leef met je mee
-
amber98

Gewone sponsfilters zit geen kool in. Hier zijn speciale koolspobzen voor of bakjes met actief kool
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

[album]4899[/album][album]4899[/album][album]4900[/album][album]4901[/album][album]4901[/album][album]4902[/album][album]4902[/album][album]4902[/album]
Ik stuur hier afb. Van donderdag en van vrijdag en van het filter.
Ik stuur hier afb. Van donderdag en van vrijdag en van het filter.
-
Vlekkie2016Pipi
Onderwerp auteur - 0-200

Sorry heb te veel geüpload. Ik zag niets gebeuren.
Dank je Linda.
Het is zo moeilijk te zien is het nou peperstip' witte stip? Ik denk dat ie het allebei hebt. Als het filter Idd kool bevat heb ik alles voor niets gedaan.
Dank je Linda.
Het is zo moeilijk te zien is het nou peperstip' witte stip? Ik denk dat ie het allebei hebt. Als het filter Idd kool bevat heb ik alles voor niets gedaan.
-
amber98

Kleine stipjes op de voorvinnen zijn ook paaipukkels