Vraag harnasmeerval en guppen
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Vraag harnasmeerval en guppen
Goedemorgen aqua fora
Heb twee vragen heb gisteren best wel veel vissen gehad.
6 harnasmeerval waarvan 2 best groot rest jong versie. Vraag 6 in een rio 300. Gaat dat?
Werd verteld harnasmeerval grote versie aan de planten gaan eten. Wie kan advies gegeven.
Was verplanten komkommer te blancheren voor ze.
Guppen ik Had eerst 4 vrouwen en een sluierstaart man. Waarvan eerste week 6 jongen nog niet te zien geslacht. Gisteren zijn 8 guppen waarvan 3 a 4 vrouwen best groot voormaat. Rest endler guppen gaat dat goed met sluierstaart moet op iets Letten.
Tevens visstand
Is
5 siamese algeneter
5 platy's met misschien 2 jonge
2 gourami
4 caridina japonica"s
3 Anatome Helena
6 harnasmeerval
10 kardinalen
15 guppen
En wat zwervers van slakken
Planning om volgende de 3x anatome helena en 5x caridina japonica"s toe te voegen en wens nog 2 gourami erbij.
Mvg patrick
Heb twee vragen heb gisteren best wel veel vissen gehad.
6 harnasmeerval waarvan 2 best groot rest jong versie. Vraag 6 in een rio 300. Gaat dat?
Werd verteld harnasmeerval grote versie aan de planten gaan eten. Wie kan advies gegeven.
Was verplanten komkommer te blancheren voor ze.
Guppen ik Had eerst 4 vrouwen en een sluierstaart man. Waarvan eerste week 6 jongen nog niet te zien geslacht. Gisteren zijn 8 guppen waarvan 3 a 4 vrouwen best groot voormaat. Rest endler guppen gaat dat goed met sluierstaart moet op iets Letten.
Tevens visstand
Is
5 siamese algeneter
5 platy's met misschien 2 jonge
2 gourami
4 caridina japonica"s
3 Anatome Helena
6 harnasmeerval
10 kardinalen
15 guppen
En wat zwervers van slakken
Planning om volgende de 3x anatome helena en 5x caridina japonica"s toe te voegen en wens nog 2 gourami erbij.
Mvg patrick
Re: Vraag harnasmeerval en guppen
Hallo Patrick,
Je hebt het over harnasmeerval. Welke soort precies, want er zijn nogal wat soorten harnasmeervallen (wikipedia heeft 955 soorten verzameld onder de categorie harnasmeerval
) die allemaal verschillende afmeting kunnen halen (een paar cm tot meer dan een meter).
Verder denk ik dat je met je 5 siamese algeneters ook voor een pittige uitdaging kan komen te staan. Hier en daar staat er op dit forum al het nodige over te lezen wat betreft ervaringen met die soort.
Heb toevallig laatst bij een LFS een stel jonge gezien. Grappige ijverige diertjes, maar op latere leeftijd kunnen ze wat vervelender worden naar elkaar toe en naar andere vissen.
Maar goed, als we weten welke soort harnasmeerval je hebt, komt er vast wel een antwoord op de vraag of er 6 van in je aquarium kunnen
groetjes, Fenna
Je hebt het over harnasmeerval. Welke soort precies, want er zijn nogal wat soorten harnasmeervallen (wikipedia heeft 955 soorten verzameld onder de categorie harnasmeerval
Verder denk ik dat je met je 5 siamese algeneters ook voor een pittige uitdaging kan komen te staan. Hier en daar staat er op dit forum al het nodige over te lezen wat betreft ervaringen met die soort.
Heb toevallig laatst bij een LFS een stel jonge gezien. Grappige ijverige diertjes, maar op latere leeftijd kunnen ze wat vervelender worden naar elkaar toe en naar andere vissen.
Maar goed, als we weten welke soort harnasmeerval je hebt, komt er vast wel een antwoord op de vraag of er 6 van in je aquarium kunnen
groetjes, Fenna
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Borstel harnasmeerval
dan denk ik dat je de ancistrus dolichopterus hebt.
de mannen kunnen erg terretoriaal zijn naar elkaar toe ik weet niet hoeveel manmen en vrouwen je hebt? dat is meestal pas tezien bij 12 cm..
ik denk dat dit geen goede combi is met je siamezen..
de mannen kunnen erg terretoriaal zijn naar elkaar toe ik weet niet hoeveel manmen en vrouwen je hebt? dat is meestal pas tezien bij 12 cm..
ik denk dat dit geen goede combi is met je siamezen..
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Met borstel 3 mannen en 3 zonder vrouwen !
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

[album]4870[/album][album]4870[/album][album]4870[/album][album]4870[/album]
Wat is doorschijnend sliert met witte puntjes?
Wat is doorschijnend sliert met witte puntjes?
het is een zeer onduidelijke foto ik kan niet zien wat het is. is er een mogelijkheid om een beter foto te plaatsen?
dan zouden er vast mensen ze zijn die je kunnen helpen.
en over de borstelneuzen, als je eenmaal 1 terretoriale man er tussen hebt kan het tot gevechten leiden met je andere mannen. en je siamezen kunnen ook aardige etterbakkies zijn.
dan zouden er vast mensen ze zijn die je kunnen helpen.
en over de borstelneuzen, als je eenmaal 1 terretoriale man er tussen hebt kan het tot gevechten leiden met je andere mannen. en je siamezen kunnen ook aardige etterbakkies zijn.
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Siamese heb tijd niet gezien ze zitten veel in planten achter muurtje. En borstel harnasmeerval ancistrus dolichopterus
Zitten allemaal in een grot. Denken dat ancistrus dolichopterus familie van elkaar begreep van degene die ze gehad die uit een nest komt. Verschillende maat twee grote 4 jonge explare.
Zitten allemaal in een grot. Denken dat ancistrus dolichopterus familie van elkaar begreep van degene die ze gehad die uit een nest komt. Verschillende maat twee grote 4 jonge explare.
in het begin gaat het meestal goed. ik hb meerdere verslagen gelezen van mensen die pas naar lange tijd problemen kregen omdat de ancistrus dan ouder begint teworen hoe ouder hoe brutaler en terretorialer.flippernl schreef:Siamese heb tijd niet gezien ze zitten veel in planten achter muurtje. En borstel harnasmeerval ancistrus dolichopterus
volgens mij geld dit ook voor de siameze hoe groot zijn die nu?
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Ik ga het aanzien Hoe en wat. Voorlopig gaat het goed.
Dank u wel voor de info
Dank u wel voor de info
geen dank daar zijn wij voor!flippernl schreef:Ik ga het aanzien Hoe en wat. Voorlopig gaat het goed.
Dank u wel voor de info
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Heb slecht nieuws. Ze leven en gaat goed. Alleen mijn vrouw vind ze niet leuk die wil ze er uit omdat ze zwart zijn. Moet opzoek en huisvesting voor ze ancistrus dolichopterus maar ben tevens wel opzoek naar algen eters l vissen maar dat niet zwart is. Als iemand 2 twee jonge heeft en wil er mee ruilen heb er 6 waarvan 3 man en 3 vrouwen?
Weet dat zoek toch wordt
Dank u wel
Mvg
Weet dat zoek toch wordt
Dank u wel
Mvg
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Heb slecht nieuws. Ze leven en gaat goed. Alleen mijn vrouw vind ze niet leuk die wil ze er uit omdat ze zwart zijn. Moet opzoek en huisvesting voor ze ancistrus dolichopterus maar ben tevens wel opzoek naar algen eters l vissen maar dat niet zwart is. Als iemand 2 twee jonge heeft en wil er mee ruilen heb er 6 waarvan 3 man en 3 vrouwen?
Weet dat zoek toch wordt
Dank u wel
Mvg
Weet dat zoek toch wordt
Dank u wel
Mvg
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Je zou kunnen kijken naar L144. Hou er rekening mee dat algen eten de vissen je bak nooit vrij houden van algen en dat ze ook van sommige planten snoepen. Maakt de zoektocht misschien makkelijker als je weet naar welke vissen je opzoek bent.
-
flippernl
Onderwerp auteur - 0-200

Dank dat snap ik en af en toe komkommer voeren voor afwisseling en heb wel planten wat snel groei dat ze mogen snoeien en ze bijvoegen met voedingstablet moet toch goed gaan.
Dank u wel
Dank u wel