Mijn waterwaarden

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Mijn waterwaarden

Bericht door Kevin »

Je weet nooit, loop in ieder geval voor jezelf een na waar het water allemaal mee in aanraking komt en of de stroming in de bak goed is. Niet dat er ergens een dode hoek met vuil is.

En uhh wat lag bij jouw op de bodem van je bak?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

In het aquarium ligt filterzand en op het land ligt hetzelfde mengsel als op de achterwand.
gr, Rico

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

De nitriet en het fosfaat zijn aan het dalen :lol:
NO2 = 0,5
PO4 = 1

@ Kevin: Ik heb wel een aantal dode hoeken in mijn bak waar de doorstoming niet optimaal is.
Maar als ik water ververs zuig ik juist op die plaatsen het water weg dus dat zou dan redelijk goed moeten gaan lijkt mij.
gr, Rico

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

De waardes in mijn aquarium zijn nu al een aantal dagen op rij stabiel gebleven, namelijk:

PH =7,5
KH =5
GH =7
NO2 =0,1 (het is heeeeeel iets donkerder dan de gele kleur op het testkaartje )
NO3 =10
NH3/4 =0
PO4 =1

Nu ga ik zondag 2 volwassen en 2 jongere vrouwtjes apistogramma cacatuoides ophalen. Maar ik zit nog een beetje met die ph waarde in mijn maag. Het koppeltje wat ik op de beurs had gekocht zat ook op water met een PH van 7,5 (had ik gemeten toen ik thuis kwam en de visjes over had gezet) en ik zie die twee nog steeds vrolijk door de bak zwemmen. Wat denken jullie, wel in de bak uitzetten of niet in de bak uitzetten? :roll:
gr, Rico

jari4now

Bericht door jari4now »

Rico.....anders in het begin iets aanzuren en bij elke verversing steeds iets minder...dus langzaam aan laten wennen aan Ph 7.5
Moet dan wel goed gaan.
Rest van je waardes zijn niet verkeerd hoor

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

Ik heb nu een digitale PH meter aangeschaft maar ik weet niet goed of deze wel goed meet...
We (mijn vriendin en ik) hebben hem gisteren gecallibreerd (geen idee of ik dit goed schrijf) en nu heb ik mijn water gemeten op een ph van 7.0 terwijl de druppeltest van Sera 6.5 aangaf.
Het gaat om het type: Milwaukee ph44. Iemand een idee of dit een betrouwbaar ding is?
gr, Rico