Uitpuilende ogen
-
ijsselmeer
Onderwerp auteur - 200-400

Uitpuilende ogen
Gisteren had ik een visje met uitpuilende ogen die is nu dood k`had ze vorige week bij een hobbykweker gekocht en 1 visje heb nu al tot 2x toe een wit pluimpje aan de aarsvin de aarsvin is nu weg even het visje apart met zoutwater gezet kijken wat het word met hem 
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
Re: Uitpuilende ogen
waarom zet je dat visje apart ?
gewoon een onderhouds dosis zout kan je gewoon in het aquarium kieperen, wel zee zout geen Jozo.
en in een zout bad kan je het visje ook niet apart laten zitten, want daar gaan ze dood aan, het is badderen en weer terug je bak in.
gewoon een onderhouds dosis zout kan je gewoon in het aquarium kieperen, wel zee zout geen Jozo.
en in een zout bad kan je het visje ook niet apart laten zitten, want daar gaan ze dood aan, het is badderen en weer terug je bak in.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
ijsselmeer

Precies Stylz ik heb hem in een bami bakje gedaan en water uit de bak en daar zout (reform) aan toegevoegd en een paar uurtjes er in laten rond zwemmen daarna weer in de grote bak gezet en nu zwemt hij weer in het rond zonder de witte pluim aan zijn aarsvin die pluim is er in het bami bakje afgegaan en nu krijgt hij weer een wit pluimpje aan zijn aars de aarsvin is weg en de vis is wat aan de magere kant achter zijn kop dus helemaal lekker is hij niet normaal paarde hij hele dagen nu niet meer ,dus maar weer afwachten en zout in de grote bak daar heb ik aan gedacht dat kunnen mijn vissen makkelijk hebben maar ik vraag mij af of de helena slaken en de vuurgarnaaltjes ik weet niet of ze daar tegen kunnen ?????
Weet niet maar jij lijkt een soort tussenvorm te gebruiken van de 2 soorten zout gebruik die ik ken.
het zout bad zo als ik het ken is veel te sterk om vissen lang in te laten rond zwemmen.
Zoutbad max 15 min 20 gram per liter jodiumvrij zout goed beluchten, daarna moet je vis er uit anders gaat het osmotisch mis met je visje en is het middel erger dan de kwaal.
Dit is eigenlijk alleen bedoeld om de slijmhuid af te gooien en de vis een nieuwe te laten maken.
je kan ook gewoon zout in je bak doseren, dat is zelfs als je verder nul klachten ziet ook nog aan te raden, gewoon als normaal onderhoud
Zout toevoegen 5 gr per 100 liter is voor ons aquarium is dat 100 gram, de NA CL ionen stimuleren de vissen een dikkere slijmhuid op te bouwen, waardoor ze minder gevoelig zijn voor ziektes en zelfs genezen.
Ben benieuwd wat jou dosering aan zout is geweest.
Vind jou volgorde minder gelukkig, je gooit je vis er in en daarna het zout, zout is tijdens het oplossen extra vervelend, beter is eerst het zout volledig oplossen en daarna pas je vis er in.
Ben benieuwd of het helpt, zout is een prima hulpmiddel wat nog wel eens onderschat wordt omdat men liever potjes heeft van 15 euro.
het zout bad zo als ik het ken is veel te sterk om vissen lang in te laten rond zwemmen.
Zoutbad max 15 min 20 gram per liter jodiumvrij zout goed beluchten, daarna moet je vis er uit anders gaat het osmotisch mis met je visje en is het middel erger dan de kwaal.
Dit is eigenlijk alleen bedoeld om de slijmhuid af te gooien en de vis een nieuwe te laten maken.
je kan ook gewoon zout in je bak doseren, dat is zelfs als je verder nul klachten ziet ook nog aan te raden, gewoon als normaal onderhoud
Zout toevoegen 5 gr per 100 liter is voor ons aquarium is dat 100 gram, de NA CL ionen stimuleren de vissen een dikkere slijmhuid op te bouwen, waardoor ze minder gevoelig zijn voor ziektes en zelfs genezen.
Ben benieuwd wat jou dosering aan zout is geweest.
Vind jou volgorde minder gelukkig, je gooit je vis er in en daarna het zout, zout is tijdens het oplossen extra vervelend, beter is eerst het zout volledig oplossen en daarna pas je vis er in.
Ben benieuwd of het helpt, zout is een prima hulpmiddel wat nog wel eens onderschat wordt omdat men liever potjes heeft van 15 euro.
ik ben van mening als je met middeltjes gaat werken of zout of andere dingen bij je vissen gaat gooien moet je wel zeker zijn met de dingen die je doet. niet van oow ik hooi wat zout er bij of ik gooi dit medicijn er in. ik zou eerst goed opzoeken hoe je die dingen moet gebruiken en kan toepassen en wat de effecten er van zijn
'The eye is useless, if the mind is blind'
Er is toch geen sprake van dingen doen die niet doordacht zijn ?
zout dosering aan je water en zoutbaden worden al heel lang gebruikt en vaak met goede resultaten.
ik voeg al jaren elke waterwissel zout toe aan mn water met 5 gram per 100 liter, de slijmhuid wordt daar beter an en vissen minder vatbaar voor ziektes.
Ik heb juist anders om, waarom gebruiken niet meer mensen af en toe zout
zout dosering aan je water en zoutbaden worden al heel lang gebruikt en vaak met goede resultaten.
ik voeg al jaren elke waterwissel zout toe aan mn water met 5 gram per 100 liter, de slijmhuid wordt daar beter an en vissen minder vatbaar voor ziektes.
Ik heb juist anders om, waarom gebruiken niet meer mensen af en toe zout
nee, ik probeer er mee tezeggen dat als je iets doet, moet je wel weten waar je mee bezig bent.
dat weet ikAqua026 schreef:nee, ik probeer er mee tezeggen dat als je iets doet, moet je wel weten waar je mee bezig bent.
-
ijsselmeer

Stylz ik gebruik Zonnetura 100% natuurlijk en Jodiumvrij zout en ik doe natuurlijk eerst het zout in het bakje en als dat opgelost is pas het visje natuurlijk en na een poosje haal ik het visje er uit want het is geen zoetwater visje het visje met de uitpuilende ogen is dood, maar die heb ik niet in een zoutbadje gedaan want dat helpt niet in dit geval mijn inziens .
Aphyosemions daar mag best zout bij in het water dat zijn ze zelfs gewend in de natuur ,alleen ik vroeg mij af of de VUURGARNAALTJES ER TEGEN KUNNEN,jammer dat daar geen reactie opgekomen is wel het verwijt van andere forummers dat ik zo Maar iets doet ? ik heb iets tegen medicijnen in mijn bak het lijkt mij dat je daar meer kwaad mee doet dan goed ook in een heel klein bakje en dat geld kan ik beter gebruiken voor andere dingen in mijn bak.
En net wat Stylz zegt /schrijft het is goed voor de vissen ,nu had ik dit zout in mijn grote bak toegevoegd en het leek wel of de populatie van de vuurgarnaaltjes beduidend minder werd van daar mijn vraag hier over.
Aqua schreef, moet je wel weten waar je mee bezig bent, dat vraag ik mij ook wel veel af als ik de medeweggebruiker ziet op S`herenwegen en wat het zout betreft dat deed ik al in de jaren `70 ,dus iets ondoordachts doe ik niet ,als ik het of iets niet weet vraag ik het liever daar is dit forum voor toch??? en er zit hele goede kennis bij op het forum heb ik gemerkt waar ik graag iets van aanneemt .
Aphyosemions daar mag best zout bij in het water dat zijn ze zelfs gewend in de natuur ,alleen ik vroeg mij af of de VUURGARNAALTJES ER TEGEN KUNNEN,jammer dat daar geen reactie opgekomen is wel het verwijt van andere forummers dat ik zo Maar iets doet ? ik heb iets tegen medicijnen in mijn bak het lijkt mij dat je daar meer kwaad mee doet dan goed ook in een heel klein bakje en dat geld kan ik beter gebruiken voor andere dingen in mijn bak.
En net wat Stylz zegt /schrijft het is goed voor de vissen ,nu had ik dit zout in mijn grote bak toegevoegd en het leek wel of de populatie van de vuurgarnaaltjes beduidend minder werd van daar mijn vraag hier over.
Aqua schreef, moet je wel weten waar je mee bezig bent, dat vraag ik mij ook wel veel af als ik de medeweggebruiker ziet op S`herenwegen en wat het zout betreft dat deed ik al in de jaren `70 ,dus iets ondoordachts doe ik niet ,als ik het of iets niet weet vraag ik het liever daar is dit forum voor toch??? en er zit hele goede kennis bij op het forum heb ik gemerkt waar ik graag iets van aanneemt .
ik heb nergens gezegt dat jij niet weet wat je doet. ik zeg alleen dat je wel moet weten wat je doet. er stond ook geen uitgebreiden uitleg over hoe jij het gedaan hebt met het bakje met zout. en ik weet zeker dat je weet wat je doet. ik heb hier geen ervaring mee en kom zelf net kijken hoe of wat .
Sorry henk had de vraag over garnaaltjes even gemist, maar zolang je het op 5 gr per 100 liter houd is er geen enkel bezwaar zover ik weet.
Garnalen zijn wel gevoeliger dan vissen voor een plotselinge schommeling in zout gehalte.
Garnalen zijn wel gevoeliger dan vissen voor een plotselinge schommeling in zout gehalte.
-
ijsselmeer

Oke bedankt Stylz ,hier heb ik wat aan dus ga ik net als vroeger weer zout toevoegen alleen toen had ik geen garnaaltjes vandaar dat ik het niet wist of het kwaad kon voor de garnaaltjes.
Aqua ik zal het wel verkeerd geinterpreteert hebben wat je schreef over mijn berichtje,maar als ik een berichtje plaatst en jij reageert met " je moet wel weten wat je doet "op dat bericht kan ik alleen maar daar uit opmaken dat je MIJ daar mee bedoeld toch?
Aqua ik zal het wel verkeerd geinterpreteert hebben wat je schreef over mijn berichtje,maar als ik een berichtje plaatst en jij reageert met " je moet wel weten wat je doet "op dat bericht kan ik alleen maar daar uit opmaken dat je MIJ daar mee bedoeld toch?
ik heb het ook verkeerd getypt. ik heb zelf geen ervaring met zout en dergelijke medicijnen enz. dus ik zou niet zo gauw er iets ingooien. omdat ik dat wel zeker wil wten hoe of wat. het was niet gericht naar jou bedoeld.
Is het niet ook handig dat er, voor de onervaren mensen die dat wellicht ook willen gaan toepassen, wordt verteld hoevaak en wanneer je het moet toevoegen?
En is er nog een wisselwerking met de mineralen uit de Makro toevoeging van de EI methode? Of de sporenelementen van de Micro?
Kan het geen kwaad voor slakken?
Dan zou het dus zijn
5 gr zout op 100 ml water
Geen jodiumbevattend zout
En......?
En is er nog een wisselwerking met de mineralen uit de Makro toevoeging van de EI methode? Of de sporenelementen van de Micro?
Dan zou het dus zijn
En......?
Ik stel alleen maar een vraag over hoe Henk het heeft gedaan omdat ik aleen het sterkere zout bad ken en de onderhouds dosis van 5 gr/l , de werkwijze van een bad van een paar uur ken ik verder niet, weet ook geen sterktes, dus ben zelf niet veel wijzer geworden lolLinda schreef:Is het niet ook handig dat er, voor de onervaren mensen die dat wellicht ook willen gaan toepassen, wordt verteld hoevaak en wanneer je het moet toevoegen?
Dan zou het dus zijn
En......?
Ik wil ook af en toe iets leren
Ik begrijp nu dat als ik een vraag stel ik gelijk iets uit moet gaan leggen aan de onervaren gebruikers
in de eerste plaats 5 gr zout per 100 ml is wel wat erg overdreven linda
genoeg geplaagd.
Normaal zeezout valt in water uiteen in NA+ en GL- ionen deze ionen doen in lage concentraties verder niets, maar ze stimuleren een zoetwater vis een dikkere slijmhuid aan te maken, door de dikkere slijmhuig is de vis vervolgens minder vatbaar voor ziektes en schimmels.
Hoe gebruik je het, ik gebruik al jaren jodium vrij zeezout in een sterkte van 5 gram per 100 liter.
Ik gooi dat in een fles met warm water los het volledig op en laat dat langzaam na de waterwissel in mn bak lopen.
Zo maar wat gaan doseren moet je niet doen ik doe het alleen in combinatie met 50% waterwissels van de EI methode, dan wet ik zeker dat de concentratie niet ongemerkt oploopt er is immers niets dat NACL gebruikt, je zou anders stapeling krijgen.
je kan dat gewoon met de micro's en macro's doseren zonder vervelende effecten.
en ???? ja en verder niets denk ik.
een zoutbad moet je zien als een medicijn het is niet iets wat je zo maar even doet.
Je moet een bakje aanmaken met aquarium water, hier in los je 20 gram per liter zout op, goed oplossen, dan vang je de vis uit en plaatst de vis in het bakje, maximaal 15 min, zorg voor voldoende zuurstof dmv beluchten.
Vis uitvangen en weer in de bak doen, de vis gaat dan als een gek een nieuwe dikke slijmhuid aanmaken en daarmee schimmel en andere ziektes te lijf.
Langer dan 15 minuten moet je dit niet doen want dan raakt de vis osmotisch in de war en das niet goed voor je vis, 15 min is geen probleem.
ehhhhhh linda moet ik zeker weer uitleggen wat de vis osmotisch ontregelen is voor de onervaren mensen