Vinny, ik vind het heel jammer dat je onze adviezen in de wind gooit terwijl we je hebben gewaarschuwd voor winkeliers..

Je komt op dit forum om ons advies te vragen waarschijnlijk omdat je toch twijfels hebt over de adviezen van de verkoper, anders had je dit ook allemaal aan hem gevraagd en niet aan ons.
Wat het is, is dat mensen vaak horen wat ze willen horen. Dat een visje wel in een bepaalde maat bak kan of dat twee vissen wel samen kunnen omdat die mensen dat graag willen. Sommige mensen zoeken informatie op internet over een vis en staat het ze niet aan wat er geadviseerd wordt, dan zoeken ze gewoon verder tot er één iemand is die er anders over denkt.
Dit is absoluut geen kritiek maar ik vind het wel vreemd dat je ondanks onze adviezen alsnog naar de winkelier luistert...
Als alle winkeliers wisten waar ze het over hadden, hadden deze forums niet hoeven bestaan.
Heb zelfs meegemaakt in een aquariumspeciaalzaak dat een vriendin van mij twee vissen heeft meegekregen die absoluut niet geschikt waren voor haar bak en ook nog eens in een grotere groep gehouden moesten worden. Die konden dus uiteindelijk terug naar de winkel.
Er zijn zeker verkopers die weten waar ze het over hebben maar de meeste helaas niet...
En dat vissen zich aanpassen aan de bak, dat is pas onzin. Net als wanneer je je bak maar vol genoeg propt met vissen ze elkaar niets doen. Die hoor ik ook vaak genoeg voorbij komen. Nee omdat ze door alle stress en drukte niet meer hun natuurlijke gedrag kunnen laten zien.
Is het niet veel leuker om van de vissen die je hebt, de leukste voor jou uit te kiezen als hoofdvis en je daarop te richten? Je zult verbijsterd staan van hun mooie gedrag. Ik denk dan sowieso dat je beter voor de betta's kunt gaan want de Cacatouides heeft eigenlijk een bak nodig van 80 cm omdat zowel de man als alle 2-3 vrouwen een eigen territorium willen en dat lukt niet in een 60 cm bakje. Dat word vechten tussen de dames en de man.
En de man die je nu hebt zal geen natuurlijk gedrag laten zien want hij heeft geen harem...
Ik hoop dat je alsnog iets met onze adviezen doet..