Mayaca vandelli snoeien

Plaats reactie

Onderwerp auteur
AquaAmazon
0-200
0-200

Mayaca vandelli snoeien

Bericht door AquaAmazon »

Hoi, ik heb nu 2 week een Mayaca vandelli in mijn aquarium staan. Hij is ondertussen al naar de water oppervlakte gegroeid. Maar wanneer kan ik deze plant het beste snoeien? Klopt het dat als ik hem terug snoei dat ik dan ook een dichtere bos krijg? Ik vind het niet namelijk dat het bij mij nog niet zo'n dichte bos is om het zo maar te zeggen. En kan ik dat wat ik eraf geknipt heb vervolgens weer in de bodem stoppen om ze verder te laten groeien en de bos wat breder te maken?
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen :lol:

Foto's hoe die er nu bij staat:
[album]4832[/album]
[album]4833[/album]

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Mayaca vandelli snoeien

Bericht door Linda »

Om een vollere bos te krijgen kun je de toppen afknippen en terugzetten. De onderkantjes gewoon laten staan. :)
Werkte het maar zo makkelijk om (mn bij mannen) hoofdharen weer voller te krijgen :P

Onderwerp auteur
AquaAmazon
0-200
0-200

Haha ja idd :P Oke, zou ik nu al kunnen gaan snoeien of is het beter om nog een weekje te wachten?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

AquaAmazon schreef:Haha ja idd :P Oke, zou ik nu al kunnen gaan snoeien of is het beter om nog een weekje te wachten?
Geef ze nog maar even de tijd. Ik zou ze gaan snoeien wanneer ze over het wateroppervlak groeien, dan de plukken op verschillende lengtes knippen met de langste achteraan en de kortste vooraan :)
Ik leg dan altijd alle stengels op een recht oppervlak met de toppen op verschillende hoogtes, dan knip ik de onderkanten af.

Onderwerp auteur
AquaAmazon
0-200
0-200

Oke, bedankt voor de tip! Dan laat ik ze nog even mooi doorgroeien :lol: