Help

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Gesloten

stylz
1000+
1000+

Re: Help

Bericht door stylz »

Pascal112 schreef:ik belicht 10 uur van 12 tot 22 uur? das toch goed he
Je is goede duur, wie weet nog wat afschermen eerst, want ergens hou het systeem het niet bij nu, dat kan helemaal bij terkken als je meer en beter groeiende planten hebt, maar alg kan je beter voorkomen, hoewel dat in de start lastig is.

kijk vooral naar je CO2 je mag rustig naar 60 PPM
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

stylz schreef:dan is het zeker geen puntalg :)

wat alg tijdens de start is geen punt, je belicht toch nog niet te veel ?

Je hebt toch nog geen vis dus zet je CO2 lekker hoog dik geel op je checker, die kan omlaag als de vissen komen.
Er is een vaste en zachte variant hè, de zachte veeg je er zo af.. ;)
http://www.aquascaping-blog.com/groene-puntalg

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

er is maar een groene puntalg de andere is een andere soort, staat ook in het artikel zo volgens mij :?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

stylz schreef:er is maar een groene puntalg de andere is een andere soort, staat ook in het artikel zo volgens mij :?
"De groen puntalg is een alg die je heel vaak ziet bij aquariums die nog onvoldoende gerijpt zijn.

De alg komt in twee vormen voor: een gemakkelijk te verwijderen variant die er wat “mistig” uitziet (“Green Dust Algae” of GDA) en een variant die veel harder is en zich ook vasthecht aan de bladeren van traag groeiende planten (“Green Spot Algae” of GSA)."

Groene stofalg dan... :roll:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Linda schreef:
stylz schreef:er is maar een groene puntalg de andere is een andere soort, staat ook in het artikel zo volgens mij :?
"De groen puntalg is een alg die je heel vaak ziet bij aquariums die nog onvoldoende gerijpt zijn.

De alg komt in twee vormen voor: een gemakkelijk te verwijderen variant die er wat “mistig” uitziet (“Green Dust Algae” of GDA) en een variant die veel harder is en zich ook vasthecht aan de bladeren van traag groeiende planten (“Green Spot Algae” of GSA)."

Groene stofalg dan... :roll:
Is geen probleem we kunnen het prima met elkaar oneens zijn toch :P

Ik doe het uit eigen ervaring/studie, ik ben het vaak wel met Gilles eens we komen uit de zelfde school, dus dat zal niet verbazen :) ik vind het prima dat je veel linkt naar de site van Gilles er staan veel goede dingen op.
maar ik praat Gilles niet na zoals jij doet, ben het ook niet altijd met hem eens.

Waar het mij om gaat is dat je 2 verschillende dingen door elkaar haalt, de dust alg zie je veel in onvoldoende gerijpte aquaria, staan je waardes goed dan zal hij meestal uitwoekeren na de start.
De punt alg is een ander verhaal deze groeien zeer traag, dat was ook mijn reden om te reageren punt alg zie je niet in een opstartende bak, simpel omdat ze te traag groeien.

ook moet je anders met beide algen omgaan, door te roepen puntalg maak je dus een fout in mijn ogen en ik ga dan willen helpen :)
harde groene puntalg ja ben het eens met Gilles fosfaat is belangrijk, maar niet alleen dat het is ook een kwestie van licht.
eigenlijk kan je groene puntalg niet echt wegkrijgen met je water waardes ook in perfect water zal hij groeien, mn op anubias e.d. als ze te veel licht krijgen, ook in goed bemest water incl CO2 zal je dus op je ruiten enz af en toe puntalg vinden, maar niet binnen een week :)

Onderwerp auteur
Pascal112
0-200
0-200

Bericht door Pascal112 »

Planten groeien goed ma ook die alg snap er helemaal niks meer van en ik was hier heel bang voor ben overall zo voorzichtig mee

Onderwerp auteur
Pascal112
0-200
0-200

Bericht door Pascal112 »

Het is bruine alg ka dat

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ja verwacht ook dat het bruinealg is kiezelwier, daar moet je vaak even doorheen met een nieuwe bak.
Afzuigen helpt, maar moet ff uitwoekeren, zodra de hoeveelheid kiezelzuur afneemt gaan ze van zelf weg.

meestal een paar weken max.

Onderwerp auteur
Pascal112
0-200
0-200

Bericht door Pascal112 »

Is het verstandig om van de bioflow 3.0 af te stappen anders? en na een buitenfilter met uv bv te gaan?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

UV zou ik voor een plantenbak niet aanraden, de overstap van eenintern filter naar een extern zou ik wel overwegen, dat geeft je meer vrijheid met inrichten en ook minder zooi als je het filter eens schoon moet maken.

Dat staat los van je huidige kiezelwier plaag, die gaat vanzelf over, als je over gaat, zet de externe er dan gewoon naast, ik zou er een met thermostaat aanraden of een in combinatie met een hydor verwarmer.

http://www.aquaplantsonline.nl/eheim-5/ ... &limit=100

Ik heb al jaren een eheim thermo draaiend nog nooit iets mee gehad.

Onderwerp auteur
Pascal112
0-200
0-200

Bericht door Pascal112 »

Mooi ding stylz ma als ik da nu nog bij de vrouw mee aan kom dan doet ze me wat met die prijs

Onderwerp auteur
Pascal112
0-200
0-200

Bericht door Pascal112 »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Hè Hè die paar klappen moet je maar voor lief nemen hoor Pascal ,je moet er WAT voor ober hebben :D
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Pascal112 schreef:Mooi ding stylz ma als ik da nu nog bij de vrouw mee aan kom dan doet ze me wat met die prijs
Ja de prijzen zijn niet mals, maar ze gaan zo ongeveer je leven lang mee, het is een kwestie van verkopen aan het vrouwtje :)

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

stylz schreef:
Pascal112 schreef:Mooi ding stylz ma als ik da nu nog bij de vrouw mee aan kom dan doet ze me wat met die prijs
Ja de prijzen zijn niet mals, maar ze gaan zo ongeveer je leven lang mee, het is een kwestie van verkopen aan het vrouwtje :)
Stiekem kopen en zeggen dat je hem voor een prikkie kon kopen.. of zit je te erg onder de duim?
'The eye is useless, if the mind is blind'