Visbestand voor 30 liter
Visbestand voor 30 liter
Hallo,
Ik heb een ong. 30 liter bak aangeschaft en ben mij aan het orienteren over de inrichting en het visbestand.
Het lieft zal ik er wat visjes in houden en niet alleen garnaaltjes.
Nu had ik al wat rondgezocht op internet en kwam zo op deze soorten uit:
1 Mannelijke betta (met misschien van bodemvisjes?)
Dario dario
elassoma sp.
Gourami
Boraras
Danionella
Wat zou leuk zijn voor in mijn bak? Wellicht wat verschillende soorten bij elkaar of samen met garnaaltjes.
En wat voor plantjes raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Ik heb een ong. 30 liter bak aangeschaft en ben mij aan het orienteren over de inrichting en het visbestand.
Het lieft zal ik er wat visjes in houden en niet alleen garnaaltjes.
Nu had ik al wat rondgezocht op internet en kwam zo op deze soorten uit:
1 Mannelijke betta (met misschien van bodemvisjes?)
Dario dario
elassoma sp.
Gourami
Boraras
Danionella
Wat zou leuk zijn voor in mijn bak? Wellicht wat verschillende soorten bij elkaar of samen met garnaaltjes.
En wat voor plantjes raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Re: Visbestand voor 30 liter
In 30 liter zou je kunnen doen:
1 enkele betta
Of
+/- 10 boraras soort (bv brigittae, vind ik de mooiste)
garnaaltjes natuurlijk (sommige betta's eten ook de garnalen op..)
(Ik heb alle drie in 20 liter maar dit gaat niet met elke betta goed!)
Nu durf ik niet te zeggen of bv corydoras pygmaeus of hastatus in 30 liter kan....
1 enkele betta
Of
+/- 10 boraras soort (bv brigittae, vind ik de mooiste)
garnaaltjes natuurlijk (sommige betta's eten ook de garnalen op..)
(Ik heb alle drie in 20 liter maar dit gaat niet met elke betta goed!)
Nu durf ik niet te zeggen of bv corydoras pygmaeus of hastatus in 30 liter kan....
Bedankt voor de snelle reactie. Eventueel zouden een paar boraras samen kunnen met een betta?
Sja, bij mij gaat het goed...Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedere betta goed gaat. Ik heb een halfmoon en de lengte van de staart belemmert mijn betta om achter de brigittae aan te gaan. Al heeft hij er ook nul interesse in. Het is echt een goedzakje 
Maar zou ik er een plakat bijzetten (korte staart) dan kan ik mijn Brigittae wel vaarwel kussen denk ik
Deze zijn veel feller en vaak wat agressiever dan de langstaartige varianten..
Nu las ik toevallig net in een post van ik geloof Amber dat de kleur er ook mee te maken heeft, en blauwe vriendelijker zijn dan rode...Weet niet of dit zo is maar ik heb wel een blauwe
Filmpje van mijn betta en de Brigittae.
https://www.youtube.com/watch?v=EN7_U2pQAmM
Maar zou ik er een plakat bijzetten (korte staart) dan kan ik mijn Brigittae wel vaarwel kussen denk ik
Deze zijn veel feller en vaak wat agressiever dan de langstaartige varianten..
Nu las ik toevallig net in een post van ik geloof Amber dat de kleur er ook mee te maken heeft, en blauwe vriendelijker zijn dan rode...Weet niet of dit zo is maar ik heb wel een blauwe
Filmpje van mijn betta en de Brigittae.
https://www.youtube.com/watch?v=EN7_U2pQAmM
Wat een prachtige vis en wat mooi dat hij samen kan met je brigittae. Ik ga nog wat meer informatie opzoeken over betta's 
Dank je!Noortjel schreef:Wat een prachtige vis en wat mooi dat hij samen kan met je brigittae. Ik ga nog wat meer informatie opzoeken over betta's
Zoek se!
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Inderdaad valt het heel vaak op dat rode bettas veel feller zijn dan blauwe. Niet alleen naar kleine visjes en garnalen maar ook naar de vrouwen toe. Er zijn natuurlijk ook rotzakken onder de blauwe en lieverd onder de rode (en inmiddels zijn er nog tig andere kleuren waarvan weinig bekend is) je zou een groep snel kwekende garnalen erin kunnen zetten en als deze toch een grote groep zijn gekweekt, er een betta bij plaatsen. Grotere kans dat de garnalen sneller kweken dan de betta kan eten dan. Hoewel het niet zeker is en er ook een kans bestaat dat je geen garnalen meer kan vinden
voor corydoras vind ik de bak te klein. Je kan het beter houden bij 1 betta eventueel met een borarassoort of bij garnalen en misschien wat sierslakken? Hoewel een kleine bak met enkel 1 betta man ook erg leuk kan zijn, ondanks dat de meeste dit niet verwachten.
dario dario raad ik je niet aan. Het is heel moeilijk om vrouwen te vinden. Vaak worden mannen verkocht als vrouwen.
als je gaat voor een betta man, al dan niet met iets erbij, vereisen deze drijfplanten. Verder zijn zijn planten waar hij in kan hangen (=rusten) erg prettig. Zorg ook dat er weinig stroming in de bak is, dit vinden ze niet fijn. Een mooi stuk hout waar hij onderdoor, doorheen of op kan vinden ze hier ook prettig.
voor corydoras vind ik de bak te klein. Je kan het beter houden bij 1 betta eventueel met een borarassoort of bij garnalen en misschien wat sierslakken? Hoewel een kleine bak met enkel 1 betta man ook erg leuk kan zijn, ondanks dat de meeste dit niet verwachten.
dario dario raad ik je niet aan. Het is heel moeilijk om vrouwen te vinden. Vaak worden mannen verkocht als vrouwen.
als je gaat voor een betta man, al dan niet met iets erbij, vereisen deze drijfplanten. Verder zijn zijn planten waar hij in kan hangen (=rusten) erg prettig. Zorg ook dat er weinig stroming in de bak is, dit vinden ze niet fijn. Een mooi stuk hout waar hij onderdoor, doorheen of op kan vinden ze hier ook prettig.
Ik sluit me bij Amber aan v.w.b. de Corydoras. Wij hadden Pygmaeus in een aqua 30 en daar zagen we ze nooit, sinds ze in de Lido 120 zitten zien we ze de hele dag door, ofwel liggen ze lekker op een richel of zijn ze aan het zwemmen maar ze zitten nooit verstopt zoals in de kleine bak.
Bedankt voor de informatie. Het duurt nog een paar weken voordat ik visjes in mijn bak kan zetten en in die tijd kan ik mij nog goed inlezen over wat ik dan wel niet in mijn bak zou kunnen hebben. Corydoras wordt het dan niet 
Ik denk wel dat je de pygmaeus er in kan doen alleen ik zou geen midden laag vis nemen en dit als enigste school vis houden in de 30 liter van mijn vriendin zitten ze met 1 betta en ze laten zich de haledag door hele leuke actieve visjes die je overal in je bak terug gaat vinden
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

@aqua026 in 30L past geen goede school corydoras en dan krijg je dus inderdaad het probleem dat ze met te weinig zijn en schuw kunnen worden 
ben ik met Amber eens het is zelfs voor deze mini corry's te klein, de groep kan niet groot genoeg worden gemaakt worden.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Oke, bedankt. Dan worden het geen corydoras