wie helpt mij er een naam op te plakken

Plaats reactie

Onderwerp auteur
wilwi
0-200
0-200

wie helpt mij er een naam op te plakken

Bericht door wilwi »

Gedurende jaren heb ik mijn aquarium planten waarvan ik ofwel de naam in het geheel niet meer weet, of enkel een vermoeden. Ik heb me vandaag een programma aangeschaft (aquarix 4) waar ik alle gegevens aan het inbrengen ben.
Kan iemand er een naam onder plakken?
plant 1: 50 cm hoog, bloeit en steek dan scheuten op die bloemstengel
Afbeelding
plant 2: plantje, nu een 6 cm hoog, snoei het alle 2 3 maanden zoals ik gras afrijd
Afbeelding
plant 3: een soort varen, is het een soort javavaren? groeit op hout - keramiek.
Afbeelding
plant 4:ook een soort varen, is het een soort javavaren? groeit op hout - keramiek.
Afbeelding
plant 5: nog een soort varen, is het een soort javavaren? groeit op hout - keramiek.
Afbeelding
Dan nog 2 overzicht foto's met betreffende planten
Afbeelding
Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: wie helpt mij er een naam op te plakken

Bericht door amber98 »

1 is een echinodorus soort, welke precies weet ik op het moment niet, heb geen tijd om te gaan zoeken nu.
3 is javavaren.
De andere komen met niet direct bekend voor. Zal straks even zoeken als niemand anders ze dan al heeft benoemd

Onderwerp auteur
wilwi
0-200
0-200

Bericht door wilwi »

al bedankt, kijk er naar uit.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

1 echinodorus argentinensis
2 cryptocoryne lucens??? Ik heb hem hier ook, nu pas over aan het gaan naar de onderwatervorm. En die lijkt er best wel op. Maar deze zou sneller moetenngroeien en hoger worden.
ik zoek nog even verder ondertussen

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

4 hottonia palustris (?)
Heb je trouwens paracheirodon simulans in je bak zitten? Ik zie wat neon tetras maar ook heel wat die erg veel hebben van mijn nieiwe visjes

Onderwerp auteur
wilwi
0-200
0-200

Bericht door wilwi »

amber98 schreef:4 hottonia palustris (?)
Heb je trouwens paracheirodon simulans in je bak zitten? Ik zie wat neon tetras maar ook heel wat die erg veel hebben van mijn nieiwe visjes
Ja, heb 10 jaar terug eens 50 neon tetra in aanbieding gekocht en daar leven er nu nog een 5-tal van. Door het veranderen van licht werden die neons mooi opgelicht. Heb mij vorige week 10 gewone neon tetra, 10 'groene' neons en 10 vuurneons aangeschaft. Deze laatste vind ik niet heel speciaal, vallen niet op.

Vinanda
200-400
200-400

Bericht door Vinanda »

1 echinodorus soort (denk dat amber inderdaad gelijk heeft met de argentinensis)
2 kan een sagittaria-subulata zijn, die word maar 7 cm hoog (de Cryptocoryne lucens word namelijk 15-20 cm hoog)
3 javavaren (Microsorium pteropus)
4 is geen hottonia, die heb ik in het aquarium en ziet er anders uit. Denk eerder aan een Ceratopteris siliquosa die heb ik er ook instaan en komt meer overeen qua bladeren en afstand tussen de tandjes. Alhoewel beide varens liever met de wortels in de grond staan dan op hout, ik twijfel

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

2 is geen saggittaria sibulata, die heb ik hier en ziet er anders uit. De crypto lucens kan wel hoog wprden, maar groeit met veel licht niet goed heb ik gemerkt. Dat zou kunnen verklaren dat het een klein plantje is die haast niet gesnoeid hoeft te worden. Maar het lan net zp goed een heel andere plant zijn.
Dat je vuurneons niet zo mooinop kleur zijn komt grotendeels doordat deze mooier kleuren als je drijfplanten hebt of voor bruiniger water zorgt. ;)
ik heb nu hier 20 simulans, vind het erg leukevissen (de groene neons zoals jij het noemt)