Beste forumleden,
Zou iemand mij meer kunnen vertellen over de geleidbaarheid van het water en de invloed op het uitkomen van eitjes?
Nu lijkt t mij als de geleidbaarheid binnen het ei veel lager is dan buiten het ei deze verschrompeld en als de geleidbaarheid binnen het ei veel hoger is dan buiten het ei deze opzwelt.
Klopt dit of haal ik nu 2 dingen door elkaar?
Hoe kan je erachter komen of waar kan je lezen wat nu de ideale waarde is omtrent eitjes?
alvast bedankt.
geleidbaarheid en eitjes
Re: geleidbaarheid en eitjes
Dat hangt er van af welke soort je wil kweken. Malawi cichliden hebben een relatief hoge geleidbaarheid nodig om zich prettig te voelen en eitjes te leggen. Lnummers en discusvissen leggen over het algemeen pas eitjes bij een geleidbaarheid lager dan 200 ms, wat een vanzelfsprekend is omdat het water van de oorsprong van deze soorten blackwater is. Er is wel een verband met de hoeveelheid eitjes die uitkomen en worden afgezet met de geleidbaarheid.
Bedankt voor je reactie,
Jammer dat hier überhaupt zo weinig reacties op volgen.
Je antwoord bevestigd mijn vermoeden al, ik ga de natuurlijk geleidingswaarden maar aanhouden.
Je antwoord bevestigd mijn vermoeden al, ik ga de natuurlijk geleidingswaarden maar aanhouden.
Welke vis heb je eitjes van?
Sja, je moet natuurlijk wel ervaring hebben met eitjes en geleidbaarheid wil je hier antwoord op kunnen gevenbram123 schreef:Bedankt voor je reactie,