Hallo,
Ik wil graag in mijn lido 120 een koppel maanvissen en een kempvis doen.
Kan ik deze vissen bij elkaar doen?
Groet Lars
Lido 120
Re: Lido 120
Lido 120 is te klein voor maanvissen. Als je 1koppel maanvissen wil houden moet de bak groter zijn dan 120x50x60.
Wil je een groepje maanvissen houden ga je al naar een bak van 150.
Kempvis kan wel
1 man OF meerdere vrouwtjes
Wil je een groepje maanvissen houden ga je al naar een bak van 150.
Kempvis kan wel
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
De Lido 120 is veeeeeeeel te klein voor maanvissen. Deze hebben een bak nodig van minstens 60 cm hoog en liefst rond de 1,20 lang.
Daarbij denk ik dat de maanvissen agressief zouden kunnen worden naar de kempvis toe. Ik weet niet welke staartvorm je voor ogen hebt maar een kempvis met een lange staart is absoluut niet snel genoeg om weg te komen van de maanvissen.
Als je een kempvis in deze bak wilt houden, neem er dan één met een korte staartvorm. De bak is te hoog voor een kempvis met een lange staart, hij zal uitgeput raken wanneer hij met die lange staart steeds helemaal naar boven moet zwemmen om adem te halen...
Daarbij denk ik dat de maanvissen agressief zouden kunnen worden naar de kempvis toe. Ik weet niet welke staartvorm je voor ogen hebt maar een kempvis met een lange staart is absoluut niet snel genoeg om weg te komen van de maanvissen.
Als je een kempvis in deze bak wilt houden, neem er dan één met een korte staartvorm. De bak is te hoog voor een kempvis met een lange staart, hij zal uitgeput raken wanneer hij met die lange staart steeds helemaal naar boven moet zwemmen om adem te halen...
Hmm oke dus maanvissen en kempvis valt af.
Welke vis soorten zouden jullie aanraden voor een lido 120?
Welke vis soorten zouden jullie aanraden voor een lido 120?
Poooeee...Dat is altijd heel persoonlijk vind ik..
Wat vind je van honinggoerami's?
Een dwergcichlide soort zou ook kunnen zoals de apistogramma borelli.
Kijk anders even in onze database daar staan veel verschillende vissen met eigenschappen en bakmaten op een rijtje.
Wat vind je van honinggoerami's?
Een dwergcichlide soort zou ook kunnen zoals de apistogramma borelli.
Kijk anders even in onze database daar staan veel verschillende vissen met eigenschappen en bakmaten op een rijtje.
Corydora soorten zijn ook leuk.
Je bestand is een beetje persoonlijk. Wat ik leuk vind, kan jij niks vinden
Je kan het beste 1 vis soort uitkiezen die je graag wil, en in je bak past. Daarom heen kies je andere vissen
Je bestand is een beetje persoonlijk. Wat ik leuk vind, kan jij niks vinden
Je kan het beste 1 vis soort uitkiezen die je graag wil, en in je bak past. Daarom heen kies je andere vissen
Je kiest een vis die je het einde vind en daar pas je je bak op aanstefan99 schreef:Corydora soorten zijn ook leuk.
Je bestand is een beetje persoonlijk. Wat ik leuk vind, kan jij niks vinden![]()
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Een koppel antennebaarsjes lijkt mij wel leuk. Zijn deze makkelijk te onderhouden ?
nee dit is een van de moeilijkste visjes.Larskanis schreef:Een koppel antennebaarsjes lijkt mij wel leuk. Zijn deze makkelijk te onderhouden ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Apistogramma borelli
Of andere apisto soorten zijn beter
antenne baarsjes hebben wat lage ph nodig
Maar niet iedereen kan 2m kwijt op 80cm ruimte
Of andere apisto soorten zijn beter
antenne baarsjes hebben wat lage ph nodig
Dat is ook een optiestylz schreef:Je kiest een vis die je het einde vind en daar pas je je bak op aanstefan99 schreef:Corydora soorten zijn ook leuk.
Je bestand is een beetje persoonlijk. Wat ik leuk vind, kan jij niks vinden![]()
Maar niet iedereen kan 2m kwijt op 80cm ruimte