L en K zitten veel te dicht bij eklaar uhhh elkaar*
6maantjes zou wel moeten kunnen, maar er kunnen dan eigenlijk geen andere vissen meer bij. Daarmee moet je wachten totdat er een koppel maantjes is gevormd. 4eruit halen en dan kan je pas nieuwe vissen toevoegen. Dan heb je al wat grotere maantjes. Dus kan je geen jonge visjes meer kopen
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Vraag me nu even af ...
Ik heb twee bakken op het oog
1 van 1.20 *45*66
Dat is 351 liter water
En een bak van 1.60 *40*40
Die heeft 256 liter water
Waar gaat het nu eigenlijk ook ? De grote , dus minder water of wat kleinere bak maar wel met meer water ?
Dan is de hoogte toch belangrijker bij maanvissen ?
loes1963 schreef:Vraag me nu even af ...
Ik heb twee bakken op het oog
1 van 1.20 *45*66
Dat is 351 liter water
En een bak van 1.60 *40*40
Die heeft 256 liter water
Waar gaat het nu eigenlijk ook ? De grote , dus minder water of wat kleinere bak maar wel met meer water ?
Dan is de hoogte toch belangrijker bij maanvissen ?
Als je maanvissen wilt kun je inderdaad beter voor de hogere gaan. In een bak van 40 cm hoog vergroeien ze..
Sorry voor mijn onduidelijke verhaal. Het is dus beter om voor de bak te gaan die 65 cm hoog en 1.20 breed is en meer inhoud met water heeft dan de andere van 40 cm hoog hoog maar wel 1.60 is.
Dan heb ik mijn keus gemaakt.
Dan wordt het de bak 1.20 bij 45 diep en 65 hoog.
Is het ook mogelijk dat je later gaat selecteren en dan alleen mannetjes of alleen vrouwtjes in je bak houdt ? Of wordt dat zeker vechten ?
Dat kan vechten worden en anders vinden ze het gewoon niet prettig. Je moet echt selecteren tot 1 koppel (die zichzelf uitgekozen hebben) het gaat niet zo zeer om de lengte van de bak, maanvissen zijn geen actieve zwemmers, maar het gaat om hoeveel maanvissen er in kunnnen. Meer maantjes is minder agressie. Het zijn eigenlijk scholenvissen die zich alleen in een groep prettig voelen of met een zelf uitgekozen partner. Met 120cm en een koppel krijgt een nest, dan kunnen de andere geen kant op. Ik heb al eens gelezen dat iemand 6 maantjes had met 1 koppel met eitjes, de overige 4 manen plakte zowat tegen de zijkanten van de bak. (Koppel had precies in het midden een nest gemaakt) ze konden gewoonweg niet vluchten voor het koppel. Lijkt mij geen rustgevend uitzicht op je bak..
de maanvis op de foto is de koi variant, 2 vrijwel identieke vinden is best lastig. Ik vind zelf de wildkleuren mooier, hoewel er soms erg mooie tussen zitten.
en minimaal 60 hoog is gewoon belangrijk omdat maantjes hoog gebouwd zijn, te lsge bak zorgt er dus voor dat ze vergroeien