Eye-catcher voor m'n meter bak
Eye-catcher voor m'n meter bak
Hoi,
Voor mijn nieuwe aquarium had ik de volgende bewoners in gedachte.
- een groep vuurgarnalen
- 8 tot 10 Corydoras panda
- 10 tot 12 Rasbora galaxy
- een koppel dwerggourami's
Nu heb ik veel negatieve dingen gelezen over dwerggourami's. En dat het erg moeilijk is gezonde individuen te vinden. Daarom was ik opzoek naar alternatief voor de dwerggourami's.
Het aquarium is 100x40x50cm. En de temperatuur in het aquarium is 23 tot 24 graden. Om alles wat te verdelen over alle waterlagen was ik opzoek naar een soort die wat meer in de bovenste waterlaag zwemt. En moet natuurlijk vreedzaam zijn tegenover de andere bewoners.
Alvast bedankt voor jullie ideeën!
Voor mijn nieuwe aquarium had ik de volgende bewoners in gedachte.
- een groep vuurgarnalen
- 8 tot 10 Corydoras panda
- 10 tot 12 Rasbora galaxy
- een koppel dwerggourami's
Nu heb ik veel negatieve dingen gelezen over dwerggourami's. En dat het erg moeilijk is gezonde individuen te vinden. Daarom was ik opzoek naar alternatief voor de dwerggourami's.
Het aquarium is 100x40x50cm. En de temperatuur in het aquarium is 23 tot 24 graden. Om alles wat te verdelen over alle waterlagen was ik opzoek naar een soort die wat meer in de bovenste waterlaag zwemt. En moet natuurlijk vreedzaam zijn tegenover de andere bewoners.
Alvast bedankt voor jullie ideeën!
Re: Eye-catcher voor m'n meter bak
Een eventuele leuke vervanging van de dwerggoerami zou de diklipgoerami, honinggoerami of prachtgoerami kunnen zijn.
Betta's gaan misschien achter je galaxy's aan
Dwergcichliden zijn ook leuk. Daar al eens naar gekeken?
Ik had inderdaad al gelezen over de honing, diklip en diamantgoerami. Maar ik lees ook veel verhalen dat deze agressiever zijn, vooral wanneer er net een nestje is gemaakt. Het zou jammer zijn als ze de kleinere Rasbora's het aquarium uit pesten.Linda schreef:Een eventuele leuke vervanging van de dwerggoerami zou de diklipgoerami, honinggoerami of prachtgoerami kunnen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Honinggoerami's zijn echt softies. Ik heb er nog nooit één agressief meegemaakt..
De meeste koppel/haremvissen zijn wel agressief wanneer ze een nest hebben....
Pauwooggrondeltjes misschien?
Of een kogelvisje? Weet niet of dat gaat mer de galaxy's..
De meeste koppel/haremvissen zijn wel agressief wanneer ze een nest hebben....
Pauwooggrondeltjes misschien?
Of een kogelvisje? Weet niet of dat gaat mer de galaxy's..
Honing gouramies moet zeker kunnen.
Is niks mis mee.
Dwerg gouramies zijn door de nakweek vaak erg gevoelig voor alles. Meestal snel dood....
Diamant gouramies horen in een 1,2m volgens mij? Weet het niet zeker?
Dwerg chiclide worden vaak agressief als er vissen zijn die bij hun nestje komen, maar verwacht geen problemen met galaxys erbij.
Is niks mis mee.
Dwerg gouramies zijn door de nakweek vaak erg gevoelig voor alles. Meestal snel dood....
Diamant gouramies horen in een 1,2m volgens mij? Weet het niet zeker?
Dwerg chiclide worden vaak agressief als er vissen zijn die bij hun nestje komen, maar verwacht geen problemen met galaxys erbij.
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Dwergcichliden eten in no-time al je garnalen op.
het is wel levendbarend, maar misschien een harem zwaarddragers? (Mannen van de sluierstaart variant kunnen vrijwel nooit voortplanten) hoewel ik niet weet of dit matcht met de temperatuur, waterwaardes en andere bewoners.
Anders misschien een groepje epiplatys annulatus?
het is wel levendbarend, maar misschien een harem zwaarddragers? (Mannen van de sluierstaart variant kunnen vrijwel nooit voortplanten) hoewel ik niet weet of dit matcht met de temperatuur, waterwaardes en andere bewoners.
Anders misschien een groepje epiplatys annulatus?
Dwerg cichlide en garnalen gaan over het algemeen wel met garnalen. Als je zorgt voor genoeg verstop plekjes voor de babies. Dwerg chiclide hebben vaak te kleine bekjes om garnalen op te eten. Of ze met de temperatuur overeenkomen weet ik niet
-
amber98

Dat dacht iemand die ik ken ook. Ze hadden er weliswaar een tijdje voor nodig. Maar het harempje apistogramma cacatuoides had alle +/- 40 garnalen opgegeten.
Grappig
Hoorde/sprak pas met een (dwerg)chiclide kweker over het houden van garnalen met dwerg chiclide. Hij hield ze gewoon bij elkaar zonder problemen. (Af en toe een baby garnaal weg, msar dat gebeurt overal wel)
Hoorde/sprak pas met een (dwerg)chiclide kweker over het houden van garnalen met dwerg chiclide. Hij hield ze gewoon bij elkaar zonder problemen. (Af en toe een baby garnaal weg, msar dat gebeurt overal wel)
-
amber98

Ik heb net op google rond gekeken, en het gebeurd toch wel best vaak dat de garnalen worden opgegeten. Meeste mensen hebben deze ercaringen met vuurgarnalen en cacatuoides. Misschien dat het met groteregarnalen of andere dwergcichliden wel goed gaat
Ik denk dat het aan de cichlide ligt, maar de meeste lustten toch wel een garnaaltje hoor. Ik heb garnalen gekocht laats, 50 vuurtjes. Ik zie er niet één! Denk dat mijn anomala's ze allemaal te pakken hebben gekregen ondanks het mos. Ze jagen er gewoon op. Heb het ze zelfs zien doen...
Normaal als ik garnalen heb zit mijn hele filter er mee vol wanneer ik deze verschoon. Gisteren, niets gezien.
Maar ook cichlides met kleine bekjes eten garnalen. Ze happen net zo lang tot het beestje dood is...
Normaal als ik garnalen heb zit mijn hele filter er mee vol wanneer ik deze verschoon. Gisteren, niets gezien.
Maar ook cichlides met kleine bekjes eten garnalen. Ze happen net zo lang tot het beestje dood is...
Dwergcichlide is misschien niet zo'n goed idee dus met vuurgarnalen. Als honinggoerami's niet te agressief zijn dan lijkt mij dat wel een leuke vervanging.
Hoeveel zouden jullie er aanraden?
Hoeveel zouden jullie er aanraden?
In jouw bak kun je makkelijk een harem kwijt van 1 man en twee vrouwen.