Beste lezer,
Onlangs, na 7 jaar afwezigheid, ben ik weer begonnen met mijn aquarium passie en heb ik mijn oude Rio300 weer tevoorschijn gehaald. Alles netjes aangekleed, begonnen met 5 alg-etertjes omdat ik klein beetje last had van punt alg door een PH waarde van boven de 7.2, Deze zit nu weer op 6,5 dus de algen zijn gelukkig zo goed als verdwenen. Nu ben ik afgelopen zaterdag wat vis bij gaan halen want 5 visjes op 300 liter is toch wat weinig. Zodoende wat kardinaal-tetra's gehaald en ook 5 platy's in de wel bekende oranje kleur. Nu nog geen 4 dagen later kom ik s middags thuis en zie ik dat 3 van de 5 platy's zich onder de filter hebben geworsteld tussen het grind door en zich eigenlijk kapot hebben gezwommen. Ik heb het grind nu op die plek verwijderd maar ze zwemmen er elke keer weer terug naar toe, net of ze zich willen verstoppen alleen dan met zelfmoord neigingen....
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ze hebben geen stipjes, wondjes of vlekken eigenlijk helemaal niks aan de vis te zien.
Gek probleem
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Gek probleem
Hier gaan ze ook onder het filter van mijn rio 300 zitten, lekker warm en donker dus heerlijke schuilplaats. Je kan denk ik of al het grind eronder uit laten zodat ze er weer onderuit kunnen ofeen berg erom heen maken, zodat ze er moeilijker onderin komen
Dag Amber,
Bedankt voor je reactie, echter zijn ze nu alle 5 gesneuveld en aan de vis zelf is totaal niks te zien, ben bang dat het toch een slechte kweek was dan, of heb je nog andere ideeen?
Groet
Sjimmie
Bedankt voor je reactie, echter zijn ze nu alle 5 gesneuveld en aan de vis zelf is totaal niks te zien, ben bang dat het toch een slechte kweek was dan, of heb je nog andere ideeen?
Groet
Sjimmie
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik kan je er niet heel veel mee helpen, maar een slechte kweek zou best kunnen. Of een te hoog inteelt percentage
Bij mij verstopte de borelli man zich onder het filter de dag voordat hij stierf. Wellicht dat vissen zich ook willen verstoppen als ze dood gaan net zoals andere dieren.
Ik heb nu een filtermat onder het filter liggen en daarna het grind ervoor zodat je de filtermat niet ziet. Dat werkt prima en de vissen komen er niet meer onder.
Ik heb nu een filtermat onder het filter liggen en daarna het grind ervoor zodat je de filtermat niet ziet. Dat werkt prima en de vissen komen er niet meer onder.
Wat is de temperatuur in de bak? Bij mij gingen ze op het motorhuis van de filter zitten omdat de temperatuur te laag was.