PIJNLOOS DODEN VAN ZIEKE VISSEN
PIJNLOOS DODEN VAN ZIEKE VISSEN
Hallo iedereen,
Ik heb een vraag wat betreft het gebruik van kruidnagel olie als een humane manier om zieke vissen te doden. Er bestaan twee soorten kruidnagel oliën. De goedkoopste en meest gebruikte kruidnagel olie is gemaakt van de bladeren van de kruidnagelplant. De tweede is gemaakt van de nagel van de kruidnagel. Welke werkt het beste en is dus het humaanst om te gebruiken?
Ik heb een vraag wat betreft het gebruik van kruidnagel olie als een humane manier om zieke vissen te doden. Er bestaan twee soorten kruidnagel oliën. De goedkoopste en meest gebruikte kruidnagel olie is gemaakt van de bladeren van de kruidnagelplant. De tweede is gemaakt van de nagel van de kruidnagel. Welke werkt het beste en is dus het humaanst om te gebruiken?
Re: PIJNLOOS DODEN VAN ZIEKE VISSEN
Misschien wat hard, maar waarom niet gewoon met een scherp mes...
Verschil tussen deze twee kruidnagelolie durf ik niet te zeggen
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Effectief? Ja..stefan99 schreef:Misschien wat hard, maar waarom niet gewoon met een scherp mes...
Humaan? ehhmmmm vraag het me af..Iig wel snel en humaner dan door de wc spoelen of in de vriezer zetten.
Geheel stressloos voor de vis..? Nee...
Veel mensen kunnen dat ook moeilijk over hun hart verkrijgen..Ik heb het laatst mijn man laten doen.......Moet eigenlijk ook kruidnagelolie halen voor in de toekomst.
Ik wist niet eens dat er verschillende soorten van waren. Dus geen idee welke er effectiever is.
Beste stefan99,
Mijn fijne coördinatie is niet zo goed! Dus een mes is voor mij niet zo verstandig. Ik heb vernomen van een dierenarts dat kruidnagelolie de meest humane manier is sinds het de vis volledig verdoofd en hij langzaam in een diepe coma glijdt en vervolgens overlijdt. Ik kan het inderdaad niet over mijn hart verkrijgen om een vis snel een harde klap te geven. Geef ze allemaal namen en ben dus (veelste) gehecht aan mijn beestjes! Ik ben wat dat betreft een watje!
Mijn fijne coördinatie is niet zo goed! Dus een mes is voor mij niet zo verstandig. Ik heb vernomen van een dierenarts dat kruidnagelolie de meest humane manier is sinds het de vis volledig verdoofd en hij langzaam in een diepe coma glijdt en vervolgens overlijdt. Ik kan het inderdaad niet over mijn hart verkrijgen om een vis snel een harde klap te geven. Geef ze allemaal namen en ben dus (veelste) gehecht aan mijn beestjes! Ik ben wat dat betreft een watje!
Dat een snel mes niet humaan is ben ik niet met je eens, is denk ik hoe jij er tegen aan kijkt Linda, het is snel en pijnloos, wel een echt scherp mes gebruiken en geen 3 minuten aarzelenLinda schreef:Effectief? Ja..stefan99 schreef:Misschien wat hard, maar waarom niet gewoon met een scherp mes...
Humaan? ehhmmmm vraag het me af..Iig wel snel en humaner dan door de wc spoelen of in de vriezer zetten.
Geheel stressloos voor de vis..? Nee...
Veel mensen kunnen dat ook moeilijk over hun hart verkrijgen..Ik heb het laatst mijn man laten doen.......Moet eigenlijk ook kruidnagelolie halen voor in de toekomst.
Ik wist niet eens dat er verschillende soorten van waren. Dus geen idee welke er effectiever is.
in een bakje met kruidnagelolie zetten is ook niet zonder stress.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bij mij werkt kruidnagel thee perfect.
Gewoon helen sterken thee zetten.
en ga je dan in een bad van kruidnagel thee ???Aron schreef:Bij mij werkt kruidnagel thee perfect.
ik dacht dat het over visjes ging, nee voor Aron dan maar geen scherp mes
Maar zonder gekheid een prima tip van de thee, wie weet dat ik dat toch ook eens moet doen als er een vis uit zijn/haar lijden moet worden verlost, nadeel voor mij is dat ik ze meestal niet te pakken krijg.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Je gooit er gewoon een scheutje in en weg is je visstylz schreef:en ga je dan in een bad van kruidnagel thee ???Aron schreef:Bij mij werkt kruidnagel thee perfect.
ik dacht dat het over visjes ging, nee voor Aron dan maar geen scherp mes![]()
![]()
![]()
![]()
Maar zonder gekheid een prima tip van de thee, wie weet dat ik dat toch ook eens moet doen als er een vis uit zijn/haar lijden moet worden verlost, nadeel voor mij is dat ik ze meestal niet te pakken krijg.
Anders kost mijn bad wel heel veel
Ik heb 50 gram gemalen kruidnagel gekocht. En dat doe je in een thee zakje en laat dat 10 minuten staan.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik heb de kruidnagelolie van bladeren geloof ik. Heb het helaas al meerdere keren moeten doen. Een kleine hoeveelheid geven, tot de vis duidelijk slaapt (je kan hem eventueel even aanraken, is er geen reactie dan is hij helemaal weg) vervolgens een overdosis geven en wachten tot de kieuwen niet mee bewegen. Vis word zo rustig ingeslapen.
als je een vis laat inslapen.
Vang je het visje
Zet hem apart
Voegt kruidnagel toe (wat raar is voor de vis)
Voegt teveel kruidnagel toe en dat is ie dood
Als je een mes gebruikt:
Vangt het visje
Zo snel mogelijk doorsnijden
Een mes scheelt denk ik qua stress dan kruidnagel olië.
Natuurlijk moet je het ook durven, anders geeft een mesje wel meer stress
Vang je het visje
Zet hem apart
Voegt kruidnagel toe (wat raar is voor de vis)
Voegt teveel kruidnagel toe en dat is ie dood
Als je een mes gebruikt:
Vangt het visje
Zo snel mogelijk doorsnijden
Een mes scheelt denk ik qua stress dan kruidnagel olië.
Natuurlijk moet je het ook durven, anders geeft een mesje wel meer stress
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
Het lijkt mij toch echt wel stressvol als je als vis op een aanrecht of wat dan ook wordt gelegd uit het water....Ik zeg ook niet dat het niet humaan is, maar twijfel er wel aan..
Ehm..Aron, als je de vis in de thee legt..na 10 minuten, is deze dan niet nog best warm??
Ach het is allemaal niet leuk, maar soms moet het gebeuren. De ene zweert bij de ene methode de andere bij een andere methode..
Ehm..Aron, als je de vis in de thee legt..na 10 minuten, is deze dan niet nog best warm??
Ach het is allemaal niet leuk, maar soms moet het gebeuren. De ene zweert bij de ene methode de andere bij een andere methode..
De methode die door een dierenarts wordt onderschreven kun je hier vinden: http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... eke-vissen
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Kruidnagelolie verdooft. Zodra de vis het middel dus binnen krijgt, zal het langzaam ontspannen. Je vangt de vis, doet hem in het bakje met kruidnagelolie en vrijwel direct begint de stress af te nemen. Als hij zich nergens meer bewust van is, geef je de overdosis. Met een mes raakt hij volledig gestrest, weliswaar van korte duur. Daarna hak je zijn kop eraf, ik kan me niet voorstellen dat dit volledig pijnloos is. Hij kan het daarna niet vertellen xD. Hoe dan ook blijft het beter dan hem in kokend water gooien of bevriezen.
Nee je laat de thee dan trekken, je moet de thee uiteraard wel laten afkoelen.Linda schreef:Het lijkt mij toch echt wel stressvol als je als vis op een aanrecht of wat dan ook wordt gelegd uit het water....Ik zeg ook niet dat het niet humaan is, maar twijfel er wel aan..
Ander kun je de vis net zo goed (beter) in een pan met kokend water gooien.
Daar bij moet je hem niet op 100% van die thee zetten, gewoon een scheutje in een in de bak waar je hem in inslaapt.
ohhwww haha ik dacht al