Eerlijk gezegd heb ik niks anders toe te voegen, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Wat is dit voor ziektebeeld?
Re: Wat is dit voor ziektebeeld?
Als je inderdaad medicijn gaat gebruiken doe het sowieso in een ander, quarantaine bak. Heel veel medicijn, vooral antibiotica gaat ook de "goede bacterie" in je filter(s) vermoorden. Dus ja, vooral apart doen! En zo voorkom je ook dat andere visjes hetzelfde ziekte krijgen, als het inderdaad om bacterie infectie gaat.
Eerlijk gezegd heb ik niks anders toe te voegen, ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Gister nog even wat gezocht...
Alleen kunnen vinden dat vissen snel ademen met weinig zuurstof. Veel co2 of no3... Maar hierbij ademde alle vissen snel... En je hebt vast wel eens veel water ververst een aantal keer
Alleen kunnen vinden dat vissen snel ademen met weinig zuurstof. Veel co2 of no3... Maar hierbij ademde alle vissen snel... En je hebt vast wel eens veel water ververst een aantal keer
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
een quarantaine bak zie ik nooit zo het nut van, meestal is dat een sterfbak tenzij het een volwaardig aquarium is.
maar ja wat is dan wat.
esha2000 en garnalen combineert niet, ik doe regelmatig zout toevoegen dat helpt tegen vrijwel alle infecties en geeft je vissen een gezonde slijmhuid.
ik voeg na een verversing zout toe.
5 gram zout (zeezout) is een goede onderhouds dosering.
maar ja wat is dan wat.
esha2000 en garnalen combineert niet, ik doe regelmatig zout toevoegen dat helpt tegen vrijwel alle infecties en geeft je vissen een gezonde slijmhuid.
ik voeg na een verversing zout toe.
5 gram zout (zeezout) is een goede onderhouds dosering.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Joh, ik weet niet wat jij met je quarantaine bakken doetstylz schreef:een quarantaine bak zie ik nooit zo het nut van, meestal is dat een sterfbak tenzij het een volwaardig aquarium is.
maar ja wat is dan wat.
ik doe niet veel met quarantaine bakken
wat ik al schrijf ik zie het nu er niet van in
ziektes heb ik vrijwel nooit, antibiotica heb ik nog nooit gebruikt, zieke vis krijg ik ook niet uitgevangen en als dat al wel zou lukken, zijn ze zo ver heen dat euthanasie menselijker is.
Dus pleeg ik geen aquaristieke zelfmoord
Daar naast moet een quarantaine bak gewoon altijd klaar staan om vis op te vangen, moet dat gewoon een gezond aquarium zijn, anders doe je meer kwaad dan goed.
nieuwe vis via de quarantaine bak in de grote bak, doe ik dus ook niet, ik let goed op, maar dat is alles.
We hebben de discussie quarantaine bak wel niet al een meer gevoerd hier, ik ben overtuigd tegenstander van sterfbakken.
je kan je ook afvragen of je met die ene zieke vis dan alles hebt, een quarantaine bak moet ook een goed werkend filter hebben, het moet gezond water zijn en daar gooi je dan antibiotica in ???
Maar ik begrijp dat jij dus meerdere gezonde quarantaine bakken (dus volwaardige aquarai) hebt staan voor het geval dat er een vis ziek wordt ?
Ik kan me dat voorstellen als je bv discus hebt of roggen, koi's of dat soort vissen, die zijn vaak ook vangbaar, tegen de tijd dat ik die ene zieke kardinaal te pakken heb in mijn bak, laat maar.
ziektes heb ik vrijwel nooit, antibiotica heb ik nog nooit gebruikt, zieke vis krijg ik ook niet uitgevangen en als dat al wel zou lukken, zijn ze zo ver heen dat euthanasie menselijker is.
Dus pleeg ik geen aquaristieke zelfmoord
Daar naast moet een quarantaine bak gewoon altijd klaar staan om vis op te vangen, moet dat gewoon een gezond aquarium zijn, anders doe je meer kwaad dan goed.
nieuwe vis via de quarantaine bak in de grote bak, doe ik dus ook niet, ik let goed op, maar dat is alles.
We hebben de discussie quarantaine bak wel niet al een meer gevoerd hier, ik ben overtuigd tegenstander van sterfbakken.
je kan je ook afvragen of je met die ene zieke vis dan alles hebt, een quarantaine bak moet ook een goed werkend filter hebben, het moet gezond water zijn en daar gooi je dan antibiotica in ???
Maar ik begrijp dat jij dus meerdere gezonde quarantaine bakken (dus volwaardige aquarai) hebt staan voor het geval dat er een vis ziek wordt ?
Ik kan me dat voorstellen als je bv discus hebt of roggen, koi's of dat soort vissen, die zijn vaak ook vangbaar, tegen de tijd dat ik die ene zieke kardinaal te pakken heb in mijn bak, laat maar.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
-
Erik1974
Onderwerp auteur - 1000+

Het gaat momenteel goed in de bak, er is 1 tetra doodgegaan (degene die al ziek was) en nog 1 ringbandsnoekje (maar die was al erg mager toen ik hem in de bak plaatste, dus waarschijnlijk een zwak visje geweest), de rest lijkt het allemaal goed te doen, enige wat ik nog vreemd vind is dat de tetra's aan de linkerkant van de bak blijven zitten. Ik heb nu net de uitstroom van de filter veranderd en hoop dat ze dan wat meer rond gaan zwemmen, de snoekjes zitten wel door de hele bak?
Ik heb nu dus 5 snoekjes waarvan 3 man en 2 vrouw, ik ga er dus nog minimaal 1 vrouwtje bijhalen. Echter is er 1 man behoorlijk dominant naar de anderen toe. Ik zit er aan te denken om deze met 2 vrouwtjes in mijn Lido te doen en dan voor de andere 2 mannetjes 4 vrouwtjes er bij te halen.
Ook wil ik nog een bodemvisje maar ben er nog niet helemaal uit. Ik vind de Hara Jerdoni erg leuk maar die zijn erg schuw, de Corydora Habrosus vind ik ook erg leuk en zit nogal te dubben tussen die 2. De Jerdoni is wat aparter maar zie je dus niet veel, terwijl de Habrosus wat meer bekend is maar wel beter te zien is, keuzes, keuzes
Ik heb nu dus 5 snoekjes waarvan 3 man en 2 vrouw, ik ga er dus nog minimaal 1 vrouwtje bijhalen. Echter is er 1 man behoorlijk dominant naar de anderen toe. Ik zit er aan te denken om deze met 2 vrouwtjes in mijn Lido te doen en dan voor de andere 2 mannetjes 4 vrouwtjes er bij te halen.
Ook wil ik nog een bodemvisje maar ben er nog niet helemaal uit. Ik vind de Hara Jerdoni erg leuk maar die zijn erg schuw, de Corydora Habrosus vind ik ook erg leuk en zit nogal te dubben tussen die 2. De Jerdoni is wat aparter maar zie je dus niet veel, terwijl de Habrosus wat meer bekend is maar wel beter te zien is, keuzes, keuzes
-
Michella
Belangrijk is ook waarom je vis op je bodem wilt, het ene visje eet waarschijnlijk andere dingen dan de ander, misschien allebei? Of heb je al bodembewoners?
-
Erik1974
Onderwerp auteur - 1000+

Ik heb nog geen bodembewoners (behalve wat garnalen). De Jerdoni's eten het liefst rode muggenlarven, de Habrosus eet met de pot mee zolang ik maar zorg dat er eten op de bodem terecht komt. Ik heb ook al Corydora Pygmeaus in de Lido zitten, de Habrosus eet hetzelfde.
En waarom wil ik bodemvissen? Gewoon omdat ik ze leuk vind
-
Michella
Ben ik helemaal met je eens!Erik1974 schreef:Ik heb nog geen bodembewoners (behalve wat garnalen). De Jerdoni's eten het liefst rode muggenlarven, de Habrosus eet met de pot mee zolang ik maar zorg dat er eten op de bodem terecht komt. Ik heb ook al Corydora Pygmeaus in de Lido zitten, de Habrosus eet hetzelfde.
Wat ik bedoel is dat die Jerdoni misschien een leuke aanwinst is zonder al te veel nuttige waarde, de Corydora's helpen je beslist je bak schoon te houden.
Niets ten nadeel van de Jerdoni! Op de Vivarium verkochten ze ze ook maar ik was te laat, ik ben uiteindelijk met een Bunocephalus naar huis gegaan
Het is dus maar net of je nog hulp in de huishouding nodig hebt
-
Erik1974
Onderwerp auteur - 1000+

Nee, ik heb niet de illusie dat ze mijn bodem schoonhouden, misschien doen ze dat wel hoor, maar ze willen natuurlijk het liefst lekker vers voer net als de andere vissen. Schoonmaken doen de garnalen wel, die zijn niet zo gauw ergens vies van 
Ik zag net ook nog de Aspidoras pauciradiatus, die vind ik eigenlijk nog leuker dan de Habrosus.
Ik zag net ook nog de Aspidoras pauciradiatus, die vind ik eigenlijk nog leuker dan de Habrosus.