visbestand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

visbestand

Bericht door Gerard_zzz »

• Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?
    120x40x55

Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten?
    Z-Amerika
Hoera, komende vrijdag wordt mijn aquarium gebracht, een ADM Evasion. Dan kan ik gaan beginnen met het opzetten en inrichten.
Ik ben van plan om me te gaan richten op vissen en planten uit Z-Amerika. Niet specifiek een biotoop, ik wil wel een goed beplante bak.
Op dit moment ben ik na aan het denken over het vissenbestand dat ik er uiteindelijk in wil hebben. Het volgende heb ik in gedachten:

een paartje apistogramma borelli
5 gemarmerde bijlzalmen
7 corydoras sterbai
15 hasemania nana (koperzalm)
15 hemigrammus bleheri (roodkopzalm)

Dan zit ik, als ik goed gerekend heb, op ongeveer 211 cm vis voor deze bak.

Als alternatieven voor de koperzalmen of de roodkopzalmen zit ik nog te denken aan de hyphessobrycon bentosi bentosi of de hyphessobrycon bentosi rosaceus. De borelli zou ook een microgeophagus ramirezi of een m. altispinosus kunnen worden.
Ik heb gelezen dat de koperzalm een goede vis is om mee te beginnen omdat hij niet zo'n hoge eisen stelt.

Kunnen jullie eens meedenken over deze samenstelling?

bedankt alvast

Michael
0-200
0-200

Re: visbestand

Bericht door Michael »

Waarom rekenen in zoveel cm vis per bak ? ZOu gewoon doen wat het oog zegt ik ken bakken waarbij er heel veel kleine visjes in zitten dat het druk oogt en nog ''volgens de orde van slabakkenhouders '' goed is :D

Uitgaande van jou lijstje :
een paartje apistogramma borelli
5 gemarmerde bijlzalmen
7 corydoras sterbai
15 hasemania nana (koperzalm)
15 hemigrammus bleheri (roodkopzalm)

Zou ik trachten 1 zalmsoort te houden dus of koperzalm of roodkopzalm hierdoor krijg je meer rustiger effect dan 2 soorten in 1 bak.
Verder je bijlzalmen naar 8 a 10 dieren toe brengen is ook wel gaaf natuurlijk 8)

deefdeef
0-200
0-200

Bericht door deefdeef »

Ik zou trouwens ook de Sterbai uitbreiden naar een stuk of 10 en ook gaan voor een stuk of 10 bijltjes.

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

Bericht door Gerard_zzz »

Ik zat zelf ook te denken over 1 of 2 zalmensoorten, 1 soort lijkt me inderdaad rustiger maar ik vind het ook wel leuk wat meer soorten te hebben, dus daar ben ik nog niet uit.
In elk geval bedankt voor jullie adviezen

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Voor de koperzalm heb ik ook nog wel een tip: die doen het beter in niet te warm water (zeg, 22 graden), je kan ze zelfs in een vijver houden in de zomer. De kleuren worden mooier, en het gedrag wordt wat rustiger. Op warm water kunnen ze wat rusteloos en zelfs bijterig zijn. Het zijn wel mooie visjes!