Ik heb sinds vorige maand een Ferplast aquarium van 230 liter. En een JBL 901 pomp.
Ik heb onderstaand vissen ( ik heb er een paar uit een andere bak gered, iemand was gestopt met voeren en ze waren aan het sterven maar zijn nu weer vrolijk en komen aan) Daarom heb ik dus niet helemaal de schooltjes erin die ik wilde, maar heb me aangepast op de 3 stumpers. ( 2 neons en 1 kegel)
2 Siamensis
5 Corydoras
5 Kegels
7 Neons
1 Harnas meerval
9 Sherry barbelen
2 andere barbelen
1 En ander komt nog uit mijn 60 liter bak, maar hierop heb ik zoveel mogelijk aangevuld.
Mis ik wat qua vissen?
Planten - zitten langzame groeiers bij, maar ook waterpest voor de zuurstof en voor het schuilen. Planten gaan prima.
Schuilplekken heb ik in de zin van kienhout, 1 groot stuk en een kleine
1 Omgekeerde kokosnoot
Een garnalen ding, maar geen garnalen
En een soort bloempot ding
De verwarming staat op 25 omdat het aan de andere kant maar 22 graden is. De plek van de verwarming zou mijn inziens bij de uitstroom moeten hangen ipv bij de afzuiging naar het filter. Raadzaam om deze te verplaatsen? Leek me anders warmteverlies geven.
PH is 6,5 KH was ook goed. Nitriet en Nitraat niet aanwezig.
NU: Ik heb van de week een paar vissen erbij gedaan. 1 Siamensis was gelijk al dood. Die zag ook lijk bleek na transport.
1 Oudere corydora is aangevreten door het 1 of ander. WIE? En hij is vannacht gestorven, hij bleef maar onder de schimmel zitten na behandeling en had geen staart en rugvin meer. Maar mijn inziens heb ik allemaal vriendelijke diertjes gekozen, want ik hou niet van bloedvergieten in mijn bak.
Qua voeding krijgen ze 1 keer per week levens voer, tubifex en daarnaast 2 keer vlokkenvoer.
Ik ververs 1 x per maand 20% water. En spoel 1 keer per maand het filter ( was wel nodig zeg)
Gaat het goed zo? Of zjn er dingen die ik anders moet doen.