Onbekend beestje verschenen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
marinfly
0-200
0-200

Onbekend beestje verschenen

Bericht door marinfly »

Afbeelding
Hallo,

Vandaag ontdekte ik dit gekke beestje in mijn vissenkom (waar alleen een sluierstaart en een paar slakjes in zitten). Iemand een idee wat dit is en of het gevaarlijk is voor mijn vis?

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Onbekend beestje verschenen

Bericht door Roy H »

Zo van de onderkant bekeken lijkt het op een watepissebed, al ben ik dit niet zeker.Deze zijn tamelijk ongevaarlijk en vermoedelijk met een plantje meegekomen.
In ieder geval is het gewoon beter om dit beestje uit te vangen,hoef je je er ook niet meer druk om te maken.
Greetings...

Onderwerp auteur
marinfly
0-200
0-200

Bericht door marinfly »

Hoi Roy,

Bedankt voor je snelle reactie. Na lang googlen kwam ik uit op: alboglossiphonia heteroclita, de foto lijkt echt precies... Op internet kan ik niks hierover vinden, behalve dat het een doorschijnende bloedzuiger is. Heeft iemand meer info? Maak me zorgen!

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

marinfly schreef:Hoi Roy,

Bedankt voor je snelle reactie. Na lang googlen kwam ik uit op: alboglossiphonia heteroclita, de foto lijkt echt precies... Op internet kan ik niks hierover vinden, behalve dat het een doorschijnende bloedzuiger is. Heeft iemand meer info? Maak me zorgen!
Heb je het er ondertussen nog niet uitgehaald dan??
Wat het ook is het lijkt mij niet thuis te horen in een vissenkom. Een sluierstaart trouwens ook niet.. :P