Een aantal jaar geleden was ik ook actief op dit forum, daarna een redelijke poos niet actief geweest, lees als geen posts geplaatst. Nu heb ik sinds lange tijd weer eens echt tijd om met mijn hobby bezig te gaan en is mijn visbestand door het afstudeertraject van mijn opleiding aardig geslonken. Het huidige visbestand bestaat uit:
1x Hemigrammus bleheri (roodkopzalm)
1x Corydoras arcuatus (of Adolfoi)
2x Hemigrammus ocellifer (Lantaarndrager)
2x Gymnocorymbus ternetzi (Zwarte Tetra)
2 prachtige L-Nummers onder de naam Acanthicus Adonis.
Daarnaast zijn er nog een aantal jonge appelslakken in het aquarium te vinden.
Ik ben op zoek naar een aantal uitdagende (hoofd)vissen om het aquarium weer interessant te maken. Mijn moeder hoopt op een aantal discusvissen, maar ik weet niet of dit verstandig is, gezien de afmetingen van het aquarium (101x41x53, 190L).
Mijn vraag aan u, als lezers van dit bericht, wat zijn leuke (hoofd)vissen om het aquarium weer op te laten bloeien? Daarnaast zou ik graag meer meningen willen over de discus, gezien de verkoopster van de dierenspeciaalzaak er geen problemen in zag.
Onderstaand vind u een foto van het aquarium, in zijn huidige staat. Ik ben van plan om morgen een aantal (middelhoge) planten aan te schaffen, zodat de achterwand mooi gevuld wordt.