Ik vraag me af zonder een duur magneetventiel te moeten kopen, kan ik dit daar toch ook voor gebruiken? Heb ik nog liggen namelijk, dan moet ik deze elke ochtend en avond omzetten, om alvast te proberen hoe dit gaat. Ik ga nl beginnen met CO2, heb een nano set van Dennerle met een fles en CO2 checker maar geen magneetventiel. Wel heb ik evt nog een luchtsteentje liggen om 's nachts extra te kunnen beluchten, maar dan heb ik nog meer apparatuur in mijn 30liter bakje . Dus ik dacht, ik probeer het eerst eens zo, overdag de CO2 naar het aquarium en 's nachts de CO2 laten ontsnappen in de lucht. Begin waarschijnlijk toch met 3 bellen per minuut, dus het verlies zal toch niet megaveel zijn...
Wat denken jullie, is dit ook een optie?
Het kan wel, maar ik zou het niet doen. Het betekent dat je echt elke ochtend en avond dat ding om moet zetten, en dat is niet handig. Het grote voordeel van een magneetventiel is, dat je hem, als je er een tijdschakelaar op zet, niet kan vergeten. En ook, dat hij het hele systeem uitschakelt 's nachts, dus verlies je geen Co2 Ik zou er niet op rekenen dat je 3 bellen per minuut nodig hebt, de juiste hoeveelheid hoofdzakelijk is afhankelijk van je hoeveelheid licht, dus het kan veel meer worden dan die 3 bellen. Zonde als je de helft van je fles loos de lucht in laat lopen. Dan ben je de helft of zelfs meer van de inhoud kwijt aan niks.
Ik heb zelf via internet een magneetventiel van Dennerle gekocht voor iets van 40 euro. En ik ben er blij mee, ik doe 3 maanden met een fles, anders zou ik krap anderhalve maand met een fles doen, en nu had ik na 2 flessen de kosten van het magneetventiel al terugverdient.
Luchtsteentje zou ik niet gebruiken, daarmee verjaag je juist weer de Co2 uit je water.
s nachts beluchten is een optie, meestal niet noodzakelijk maar wel beter.
magneet ventiel, ja wat karin al zegt die zet je er op en kan je verder vergeten, kan wel met dit kraantje maar dan snachts gewoon dicht, zou niet weten waarom je het naar buiten zet
volgende dag weer open en je reduceer regelt weer in.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Oke, ik ben overtuigd, heb een magneetventiel besteld, eigen merk, dus kleine 40euro was nog te doen ! Ik dacht in eerste instantie naar buiten laten lopen omdat anders de druk misschien teveel opbouwt, maar met een magneetventiel is dat natuurlijk volgens hetzelfde principe dus zal dat wel geen kwaad kunnen...
jl123 schreef:Oke, ik ben overtuigd, heb een magneetventiel besteld, eigen merk, dus kleine 40euro was nog te doen ! Ik dacht in eerste instantie naar buiten laten lopen omdat anders de druk misschien teveel opbouwt, maar met een magneetventiel is dat natuurlijk volgens hetzelfde principe dus zal dat wel geen kwaad kunnen...
kan geen kwaad idd, zolang je reduceer goed werkt kan je druk nooit te hoog oplopen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."