Visbestand voor splinternieuwe juwel rio 125

Plaats reactie

Onderwerp auteur
stefan92
0-200
0-200

Visbestand voor splinternieuwe juwel rio 125

Bericht door stefan92 »

Hallo allemaal,

Zoals al te lezen was in het topic mijn aquarium ben ik overgestapt van een superfish aqua 60 naar een Juwel Rio 125. Het oude vissenbestand van de Superfish zit inmiddels al een kleine 4weken in het aquarium en deze wil ik nu gaan uitbreiden/aanvullen.

Vissenbestand op dit moment:
?? x Vuurgarnaal
5 x Corydoras Sterbai
4 x Neon Tetra (deze wil ik uiteindelijk niet meer in de bak hebben)
Koppel honing gourami T.chuna

Bedoeling is om er een scholenvis in te doen. Waarbij ik zat te denken aan:
Rasbora galaxy of een T. Espei/hengeli/heteromorpha.

Corydoras Sterbai uitbreiden naar ongeveer een groep van 10 stuks?
Harem honing gourami maken (dus nog een vrouwtje erbij)?
L-nummer erbij?

Ik zat er zelf aan te denken om geen bovenlaag vis te nemen, aangezien wij veel drijfplanten in het aquarium hebben om het licht te dempen.

Graag zou ik willen weten wat ik qua aantallen in het aquarium kwijt kan en of dit bestand samen kan. En wat jullie eventueel aan leuke ideeën hebben.

Rowan92
0-200
0-200

Re: Visbestand voor splinternieuwe juwel rio 125

Bericht door Rowan92 »

Je sterbai inderdaad uitbreiden. Bij de honing gourami zou ik ook voor een harem gaan en zou daarom even wachten met een bovenlaag vis misschien wordt het te druk. De galaxy blijft erg kleim en is vrij duur vergeleken met andere rasbora soorten en deze gaat ook vrij snel in je filter zitten. Je kanbook kijken voor rasbora kubotai of rasbora erythromicron

Kreek
1000+
1000+

Bericht door Kreek »

Het ligt er denk ik aan wat voor filter je hebt. Ik heb ook galaxys en ze gaan echt niet in mijn filter zitten. (buitenfilter), ze zijn inderdaad wel aan de prijs, maar ze zijn dan ook erg mooi. :D

Onderwerp auteur
stefan92
0-200
0-200

Bericht door stefan92 »

Ik maak zelf gebruik van het standaard filter in de juwel bioflow 3.0 dacht ik. Prijs van het visje maakt mij niet zo heel veel uit, gaat meer om het uiterlijk en gedrag. Vindt de kubotai ook een mooi visje maar deze blijft wel heel erg klein max 1,6cm. De rasbora erythromicron ziet er ook mooi uit.

Aan welke grootte qua school moet ik denken uitgaande van de rasbora galaxy of rasbora erythromicron?

Rowan92
0-200
0-200

Bericht door Rowan92 »

Ik zou voor minimaal 25 gaan. En dan daarnaast geen scholen vis voor op de midden laag doen.

Onderwerp auteur
stefan92
0-200
0-200

Bericht door stefan92 »

Rowen92 Bedankt. Nee was ook zeker niet van plan om dat nog een school in de middenlaag te doen.

Zoals ik er nu over denk dan komt er sowieso een honing gourami bij vrouw), 5x corydoras sterbai en een schooltje galaxy. Iemand nog suggesties voor een L-nummer? of kan ik dit er beter niet meer bij in doen?