Aquarium blijft naar kit ruiken

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Vinanda
200-400
200-400

Aquarium blijft naar kit ruiken

Bericht door Vinanda »

Het is wellicht een gekke vraag, maar het is ook mijn eerste aquarium sinds jaren :)

Ik heb vorige week de achterwand met aquarium kit in het aquarium vast gelijmd, maar ondanks dat het aquarium open staat blijft er die typische kit geur inhangen. Moet ik het aquarium nog langer laten luchten en mocht de geur nog heel lang blijven hangen, kan het kwaad voor de planten/vissen straks?
Nu ga ik pas over 2 weken er planten inzetten , dus het heeft geen haast, maar omdat er al ruim een week om is vroeg ik me af of die geur nog weg gaat, het lijkt mij zelf niet zo gezond.

stylz
1000+
1000+

Re: Aquarium blijft naar kit ruiken

Bericht door stylz »

de azijnzuur lucht blijft nog heel lang hangen.

Het beste is de bak vullen, er ruim zout in gooien en een paar uur lekker rond pompen, dan leeg gooien nog een keer het zelfde met gewoon schoon water, weer leeg en dan is hij klaar om grind/zand er in te gooien, hardscape bouwen, plantjes poten en vullen :mrgreen: :mrgreen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

axelp
0-200
0-200

Bericht door axelp »

Ik denk dat ik mijn aquarium destijds wel 4x helemaal vol en toen weer leeg heb gehaald met een paar uur tussen pose. Je moet goed spoelen en dan ben je binnen no time van de lucht af ;)

Onderwerp auteur
Vinanda
200-400
200-400

Bericht door Vinanda »

ah super bedankt voor de tips, ik ga er morgen meteen mee aan de slag :)