vissen bestand verbeteren?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Aiden
0-200
0-200

vissen bestand verbeteren?

Bericht door Aiden »

Gegroet,

ik ben hier nieuw dus als het verkeerd geplaatst staat weten jullie waar het door komt :)

Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een jewel 600 , de bak :Afbeelding

er zitten inmiddels meer drijfplanten in en meer planten ( oude foto van paar maanden terug)
vissen bestand:
10x neontetra
1x kempvis man
4x kempvis vrouw
2x corydora ( die gaan naar een andere bak )

de kempvissen zijn er eigenlijk in ''gerold'' mijn docent biologie had namelijk wat ''guppen'' die andere guppen lastig vielen, en suprise suprise de guppen waren kempvis vrouwtjes tja en toen was de lol er al snel af voor mijn docent, en wat ''lichte'' dwang van mijn kant heb ik ze mee naar huis gekregen ( de andere optie was door de wc) :D

Ik wil in dit topic graag horen wat ik eventueel kan veranderen aan mijn vissen bestand.

de vissen leven erg fijn met elkaar samen en er zijn geen problemen geweest, het mannetje heeft al een paar bubbel nesten gemaakt, maar gelukkig is hij erg rustig met de vrouwtjes en zorgt hij goed voor ze. De kempvis man heeft ook geen probleem met de tetra's :)

groetjes

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: vissen bestand verbeteren?

Bericht door Linda »

Jeetje wat een bijzonder verhaal :)
Gelukkig dat je de betta's hebt kunnen overnemen. En een beetje raar dan een Biologieleraar het verschil niet weet tussen een guppy en íedere andere vis :P
Sommigen zullen misschien zeggen dat vijf betta's in een 60 liter bak absoluut niet gaat. Gelukkig gaat heb bij jou wel goed. Ga er echter niet van uit dat wanneer je dit doet met bv een andere man wanneer de huidige man wordt vervangen het net zo goed gaat (geld ook voor de vrouwens natuurlijk). Het kan voorkomen dat de dames het vervolgens op de man hebben voorzien. Zitten er in de andere bak waar de cory's heen gaan nog meer cory's? Zo niet dan moet je er wel een stuk of zes bijzetten..Cory's zijn scholenvissen :)

Onderwerp auteur
Aiden
0-200
0-200

Bericht door Aiden »

@Linda

als mijn betta man overlijd ben ik niet van plan om er nog een betta man er bij te doen ( de vrouwtjes zijn al leuk genoeg :) )
Ik wil ik mijn ''nieuwe'' bak minstens een stuk of 8 cory's er in hebben omdat ze van die leuke beestjes zijn :) . welke vissen kan ik het beste combineren met die cory's ( de neon tetras kunnen er eventueel ook nog bij ) gelukkig zijn cory's vriendelijke tegen medebewoners dus de keus zal niet zo lastig zijn, zijn molly's een goede combinatie met de cory''s en eventueel de neons?

groetjes

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hoe groot wordt je andere bak?
Ik zou er geen molly's bijzetten. Deze houden van hogere temperaturen en hebben het liefst wat zout toegevoegd aan het water.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Welke corydoras heb je? Per soort verschilt het namelijk heel erg wat de eisen zijn van water waarden en temperatuur ;)