Hallo allemaal,
na een aantal verschillende opties kom ik hierop uit voor mijn 60 cm:
10-12x hyphessobrycon amandae, vuurtetra
2x microgeophagus ramirezi
xx vuurgarnalen
misschien nog een solitair/koppel algeneters (heb al ototcinclus gehad maar die wil ik niet nog een keer)
Voor die laatste zat ik te denken in de farlowella/rineloricaria hoek. Iemand daar een mening over/ideeen voor? Wat kan wel in een 60 cm en ook bij de overige dieren?
Alvast bedankt,
Jef
Bestand 60 cm
-
juwelsuperfish
Onderwerp auteur - 0-200

-
juwelsuperfish
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Bestand 60 cm
De vuurgarnalen staan erbij omdat er nu nog een aantal inzitten, niet omdat ik niet weet hoe dat kan gaan met rami's....
Ik heb weinig ervaring met "algeneters" al helemaal als koppel. Er zijn wel meervallen die wat kleiner blijven zoals de ancistrus teminickii en de peckoltia vittata. De ervaring die ik ermee heb is dat ze de bladeren van mn echinodorussen erg lekker vinden en helemaal kaalvreten..
Farlowella's zijn erg leuk, maar volgens mij worden deze te groot voor jouw bak (zo'n 15-20 cm) Dit geld ook voor de rineloricaria (13 cm)
De vuurtetra's en ramirezi's zouden goed moeten kunnen Hou er wel rekening mee dat de ramirezi's vaak vrij zwakke vissen zijn die erg gevoelig zijn voor de waterwaardes. Geen beginnersvissen dus wat vaak wordt beweerd. Alle cichliden zijn dol op garnalen. Hopelijk kweken je vuurtjes snel genoeg om hun populatie in stand te houden.
Honinggoerami's zouden ook kunnen deze laten je garnalen wel met rust en zijn vrij sterk en vredelievend.
Farlowella's zijn erg leuk, maar volgens mij worden deze te groot voor jouw bak (zo'n 15-20 cm) Dit geld ook voor de rineloricaria (13 cm)
De vuurtetra's en ramirezi's zouden goed moeten kunnen Hou er wel rekening mee dat de ramirezi's vaak vrij zwakke vissen zijn die erg gevoelig zijn voor de waterwaardes. Geen beginnersvissen dus wat vaak wordt beweerd. Alle cichliden zijn dol op garnalen. Hopelijk kweken je vuurtjes snel genoeg om hun populatie in stand te houden.
Honinggoerami's zouden ook kunnen deze laten je garnalen wel met rust en zijn vrij sterk en vredelievend.
-
juwelsuperfish
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi,
bedankt voor je reactie.
Okee, dan komen er geen algeneters is, liever niets dan niet goed.
Verhaal over de ramirezi's weet ik, ik ga de normale variant houden en dan proberen nakweek te krijgen. Naar mijn mening zijn de vissen gevoelig geworden door het vele doorkweken op varianten en ik hoop ze zelf op een 'natuurlijke' manier te kunnen houden en voortplanten.
Honinggoerami's heb ik net gehad, in mijn vorige bestand.
bedankt voor je reactie.
Okee, dan komen er geen algeneters is, liever niets dan niet goed.
Verhaal over de ramirezi's weet ik, ik ga de normale variant houden en dan proberen nakweek te krijgen. Naar mijn mening zijn de vissen gevoelig geworden door het vele doorkweken op varianten en ik hoop ze zelf op een 'natuurlijke' manier te kunnen houden en voortplanten.
Honinggoerami's heb ik net gehad, in mijn vorige bestand.
heb meer zo iets van waarom wil je geen otto's ??
zou er dan geen 2 nemen das meer iets voor mensen, hoewel
maar voor een kleiner aquarium gaat er bijna niets boven otto's
zou er dan geen 2 nemen das meer iets voor mensen, hoewel
maar voor een kleiner aquarium gaat er bijna niets boven otto's
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Hier ook een otocinclus fan 
In mijn 60cm bak scharrelen er 4 rond (worden er binnenkort wat meer) en ook de nog overgebleven 1 in de meterbak krijgt weer gezelschap van soortgenootjes.
Overigens heb ik in de 60cm bak verder nog geen andere vis en voer vrijwel niets bij en ze zijn mooi op gewicht. Het is mijn best draaiende aquarium ...
Fenna
In mijn 60cm bak scharrelen er 4 rond (worden er binnenkort wat meer) en ook de nog overgebleven 1 in de meterbak krijgt weer gezelschap van soortgenootjes.
Overigens heb ik in de 60cm bak verder nog geen andere vis en voer vrijwel niets bij en ze zijn mooi op gewicht. Het is mijn best draaiende aquarium ...
Fenna
-
juwelsuperfish
Onderwerp auteur - 0-200

Heb ooit 6 otocinclus gekocht en na 1 week nog 2 over. Veel uitval dus.
Das overigens ook niet zo gek als je kijkt naar hoe ze worden gevangen: https://www.youtube.com/watch?v=ilnitMs1LRk
Das overigens ook niet zo gek als je kijkt naar hoe ze worden gevangen: https://www.youtube.com/watch?v=ilnitMs1LRk
Ja dat filmpje is hier al eerder gepost. Inderdaad niet zo netjes hoe dat allemaal in zijn werk gaat helaas...
Toch betwijfel ik of de uitval in het aquarium daardoor komt. Tuurlijk speelt stress een factor maar dan zouden ze al dood moeten gaan tijdens transport lijkt me...
Ik heb een paar maanden geleden 5 oto's gekocht en ze leven allemaal nog. Maarja..Alg zat
Toch betwijfel ik of de uitval in het aquarium daardoor komt. Tuurlijk speelt stress een factor maar dan zouden ze al dood moeten gaan tijdens transport lijkt me...
Ik heb een paar maanden geleden 5 oto's gekocht en ze leven allemaal nog. Maarja..Alg zat