Het heeft een korte inleiding nodig. Ik had een prachtige halve maan kempvis gekocht. Deze zou prima bij mijn andere niet-sluiervissen kunnen. Omdat ik zag dat hij zich wel wat zielig gedroeg (zijn vinnen zaten er nog helemaal aan) heb ik er toen drie vrouwtjes bijgekocht, maar de volgende dag was hij helaas kaal gevreten.... Ik kon hem niet meer redden door hem apart te zetten
Toen ben ik naar diverse ander aquaria zaken gegaan om een en ander te vragen, want ik snapte niet hoe het kwam. Ik dacht dat hij ziek zou zijn geweest en daardoor kaal gevreten....
Ook de andereverkopers vetelden mij dat het waarschijnlijk was dat de vis ziek was geweest en daarom aangevallen. Uiuteindelijk heb ik nu een nieuwe kempvis gekocht, een dag of vier geleden. Het ging goed en hij is zo prachtig om te zien, een d.blauw lijf en d.rode vinnen, ook een halve maan. Een genot om naar te kijken, maar dat was voor lange duur. Als ik beneden kom tel ik altijd mijn vissen en kijk ik of het allemaal nog leeft. Ik kon mijn maanvis niet vinden. Hij zat verstoot in de stronk en toen ik hem te voorschijn had waren bijna al zijn vinnen weggevreten !
Ik heb hem direct in een guppen kweekbakje in het aquarium apart gezet, maar hij was aan het doodgaan. Hij lag op zijn zij en kon nauwelijks zwemmen. Toen heb ik hem in een inimini netje (= voor garnaaltjes) gedaan en deze zo in het kweekbakje gehangen met plakband aan het aquarium vast, zodat hij rechtop hing en makkelijk aan het oppervlak lucht kon happen. Bijna 2 dagen zo gehouden en nu ben ik best blij want hij kan weer los zwemmen en hij heeft een heel klein beetje gegeten !
Tuurlijk wil ik hem niet in dat bakje laten zitten, maar voor nu om te herstellen moet het even want mijn extra aquariumpje wat ik nog heb, daar doet het licht het niet van, dat wil ik eerst maken.
Maar goed, hoe nu verder ? Groeien zijn vinnen weer aan ? Kan hij straks apart in een aquarium met de drie vrouwen die ik heb ? Op het ene google bericht lees je dat ze niet met vrouwen kunnen en ergens anders weer wel.
Ik zou het het mooist vinden als hij straks samen met zijn vrouwen kan, zonder andere vissen, want ik wil dit echt nooit meer meemaken, verschrikkelijk is dit..... Doet me veel verdriet.
Wie heeft tips of advies zodat ik straks weer een gelukkige, prachtige kempvis heb ??