Misschien is het op deze beter te zien, dit is de worp waar ik het eerder over had.
Maar goed als ik dan terug denk aan uw stukje.
Had namelijk weinig tijd om uitgebreid te antwoorden eerder.
Zwart is niet altijd dominant en zekers niet bij guppen. Doch bij black molly's daarentegen wel. Is de moeder een gup of een molly? Ik neem aan een molly. Ze zien er ook meer uit als een molly als dat er wat gupkenmerken in terug te vinden valt. Is het domweg niet dusdanig dat een molly met nog een partij opgeslagen zaad zat dat steeds voor een nieuwe zwangerschap zorgde en dat 1 of meerdere vrouwen van de molly's zaad van een niet zwart mollymannetje droeg danwel draagt? Wees er ook van bewust dat zaad zelfs langer dan een jaar opgeslagen kan worden en niet slechts een paar maanden.
En je zegt bij molly's is zwart dominant, dan neem ik aan dat het vrouwtje Aa of AA is.
En dan zou het mannetje aa zijn of op zijn minst Aa.
A dominante zwarte gen, a andere gekleurde ressecieve gen.
Dan om het uiterste te nemen kijkend naar het worp wat ik heb. Aa (F) op aa (M)
Dan moet in principe 50% Aa, zwart kleurig zijn.
En 50% aa, gevlekt in dit geval.
Dan kan het toch niet dat alle worpen, gevlekte vissen bevat ipv 50% zwart.
Waar ik er geen 1 van tegen gekomen ben.
Of heb ik dit soms verkeerd begrepen?
Het is niet dat ik perse mijn gelijk wil halen natuurlijk, maar vind het wel interresant om het ook eens op deze manier onder de loep te nemen.
Zou de bouw tussen deze als hybrides ook kunnen verschillen in de mate van.
Man op vrouw, Gup of molly of Vice versa. (zoals je vermelde)
Of welke variant molly of gup hierbij in aanmerking geweest is.
In principe heb ik nu alle vrouwguppen in dit aquarium ververst met nieuwe vrouwen, die onmogelijk gedekt kunnen zijn.
De mannelijke molly's eruit gehaald, en alleen de vrouwelijke erin gelaten.
Als er nu nog een nest van deze vissen komen moet het van de molly's afkomen.
Dit kan ik over een aantal maanden ook uittesten door onbevruchte vrouw guppen bij de mannetjes molly's te zetten.
Mocht hier ook echt interresse naar zijn.
Op het moment hou ik me namelijk meer bezig met de guppen zelf om dit onder de knie te krijgen kwa genetica.
+een koppeltje Rams die het al beter doen dan ik verwacht had
Zoiezo bedankt voor het meedenken.