Ben nu al een tijdje aan t overwegen om er de Lepidiolamprologus kendalli bij te stoppen. Weet niet, hij spreekt me enorm aan. En weet het is een jager. Dus mijn vraag is... Welke van het reeds bestaande visbestand zou er dan eigenlijk niet bijhoren?
1 Altolamprologus compressiceps
3 Cyprichromis leptosoma (1man/2vrouw)
4 Neolamprologus buescheri (1man/3vrouw)
5 Telmatochromis burgeoni (1man/4vrouw)
9 Paracyprichromis nigripinnis (4man/5vrouw)
3 Synodontis
Lepidiolamprologus kendalli
Re: Lepidiolamprologus kendalli
Ik twijfel eigenlijk alleen bij de nigripinis.....
De kendalli is een echte jager en vergis je niet in hoe groot ze worden.
Heb er 5 jaar een koppel van gehad en meneer en mevrouw waren 24cm lang.
De agressie valt trouwens wel erg mee bij ze naar andere maar een nigripinis zou zomaar eens een snack kunnen worden voor ze.
De agressie valt trouwens wel erg mee bij ze naar andere maar een nigripinis zou zomaar eens een snack kunnen worden voor ze.
Goch, ik ben sterk aan het twijfelen... Hoelang duurt het vooraleer ze, zou graag een vrouwtje hebben, op haar maximale afmeting zit?Chumbu schreef:Ik twijfel eigenlijk alleen bij de nigripinis.....
Ze gaan van 7cm naar 18cm in een dik jaar met juist voer en veel waterwissels 
Daarna gaat het langzamer maar ze bereiken de 20+ binnen twee jaar.
Geslacht bij de echte kendalli is pas te zien vanaf een cm of 15-16 en dan moet je nog uitermate getraind zijn om het zeker te weten.
Daarna gaat het langzamer maar ze bereiken de 20+ binnen twee jaar.
Geslacht bij de echte kendalli is pas te zien vanaf een cm of 15-16 en dan moet je nog uitermate getraind zijn om het zeker te weten.