vuurtetra Hyphessobrycon amandae

Plaats reactie

Onderwerp auteur
leoros
0-200
0-200

vuurtetra Hyphessobrycon amandae

Bericht door leoros »

Hallo,

Wie kan mij wat vertellen over de vuurtetra, b.v. zijn ze strek en kunnen ze bij alle vissen.
De zelfde vraag geldt ook voor de goudtetra

bedankt Leo

Erik1974
1000+
1000+

Re: vuurtetra Hyphessobrycon amandae

Bericht door Erik1974 »

Ik heb zelf vuurtetra's in een school van 14 stuks in een 60 cm bak, ze zijn erg levendig maar ook erg klein. Je kan ze dus niet zomaar bij alle vissen zetten omdat ze door grotere vissen als voer worden gezien. Bij mij zitten er 2 Apistogramma Borelli bij in en dat gaat prima.
Ze zitten graag op een wat lagere Ph, ik heb ze op 6,5. Dit hoeft niet persé maar je doet de vissen er wel een plezier mee. Ze waarderen een wat gedempte verlichting bijv. d.m.v. drijfplanten.
Volgens mij zijn het wel redelijk sterke visjes, ik had er 1 zwakkere bij en die is doodgegaan maar de rest leek nauwelijks onder de indruk van het verhuizen.
De goudtetra weet ik niets van, wellicht dat anderen je daar mee kunnen helpen.

Onderwerp auteur
leoros
0-200
0-200

Bericht door leoros »

Bedankt Erik mijn bak is 80 en heb nog wat grotere vissen er in 2 Kongo zalmen en 1 clown, alles is wel een beetje gedateerd, zo gauw die 3 grote er uit zijn, was ik van plan meer kleinere vissen er in te zetten.
De rest zijn 8 neon tetra's , 6 koper zalmen 5 vijf streep barbelen 4 sherry barbelen 3 marmeren bijlzalmen en een stuk of 10 pantser meervalletjes.
mijn PH is 7,2
Dus denk ik dat ik het tzt ga proberen met die vuurtetra,s

Tech
0-200
0-200

Bericht door Tech »

Ik heb sinds de start van mijn bak 6 vuurtetra's erin zitten ( 80cm back ) en die ga ik binnenkort uitbreiden. Deze vissen zijn zeer sterk, trekken zich weinig aan van verandering in de bak waar andere toch wel een beetje stressen. Maar zoals hierboven ook al gezegd ze worden niet heel erg groot, dus voor sommige vissen zijn ze gewoon voer.