Ik heb mijn aquarium ingericht en wil hem opstarten.
Ik heb een eheim-pomp met daarin de onderste bak gevuld met van die stenen tonnetjes, hierop een blaauw filtercassete van eheim en in de volgende bak witte wattenvulling. Is dit voldoende? ik heb er nl ook nog zwarte carbon cassettes bij (maar die zijn geloof ik alleen voor noodzaak)
Wanneer ik hem vul dien ik er alvast bioloog bij te gieten ik heb een fles Sera nitrivec biocultuur welk je in het water dient te gieten en dit een aantalk keer dient te herhalen. ook heb ik sera aquatan voor het water te conditioneren, dien ik dit te gebruiken?
Het wordt een zuid-amerika biotoop met veel discus enz.
Opbouw filter
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Opbouw filter
ik heb zelf ook in me Eheim 2224 in de bovenste bak enkel een filterwatten vulling gedaan.
1 heel dun laagje met keramische buisjes onderop gedaan, dan een laag grover (groene) filterwatten, en daarbovenop de fijne (witte)
prima filtering op die manier
1 heel dun laagje met keramische buisjes onderop gedaan, dan een laag grover (groene) filterwatten, en daarbovenop de fijne (witte)
prima filtering op die manier
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Ok perfect, en d bioloog en het waterdrankje ;-)
is dat juist?
is dat juist?
ik ben niet bekend met dat spul.
zijn dat gewoon nitrificerende bactierien in een flesje?
als je pomp aan gaat, en dan ook aan blijft dan kan ej eht er volgens mij gewoon gelijk in doen. door de stroming van het water in de pomp zorg je dan voor zuurstof voor de bactierien.
zijn dat gewoon nitrificerende bactierien in een flesje?
als je pomp aan gaat, en dan ook aan blijft dan kan ej eht er volgens mij gewoon gelijk in doen. door de stroming van het water in de pomp zorg je dan voor zuurstof voor de bactierien.
-
jari4now
Nitrivec moet je inderdaad toevoegen om de bacterie groei opgang te helpen, probeer je ook een de voorgeschreven doseringen te houden.michel1976 schreef:Ik heb mijn aquarium ingericht en wil hem opstarten.
Ik heb een eheim-pomp met daarin de onderste bak gevuld met van die stenen tonnetjes, hierop een blaauw filtercassete van eheim en in de volgende bak witte wattenvulling. Is dit voldoende? ik heb er nl ook nog zwarte carbon cassettes bij (maar die zijn geloof ik alleen voor noodzaak)
Wanneer ik hem vul dien ik er alvast bioloog bij te gieten ik heb een fles Sera nitrivec biocultuur welk je in het water dient te gieten en dit een aantalk keer dient te herhalen. ook heb ik sera aquatan voor het water te conditioneren, dien ik dit te gebruiken?
Het wordt een zuid-amerika biotoop met veel discus enz.
Aquatan kun je de eerste keer dat je vissen uit ga zetten gebruiken, maar als je biologisch evenwicht goed is moet je proberen alleen maar met kraanwater te verversen, discussen kunnen dat veelal wel hebben, het enige wat in mijn water giet is af en toe wat plantenvoeding.
Aquatan is leuk en zeker als er iets is met de slijmhuid van je vissen, maar je hoeft het niet elke keer te gebruiken.