Ik lees het nog wel succes hoop echt dat er iets uit de bus komt voor jou.
bladeren worden zwart
Re: bladeren worden zwart
Waar hangt jou dropchecker? Hoelang geef je licht en hoeveel? Het zijn maar ideeën e. En OK een wavemaker is een extra kost stylz maar hij zat zelf ook wat naar die richting te denken dus ik gaf de voorzet
Hoe bepaal je hoeveel CO2 je toedient ? ik bedoel wat belet je gewoon meer CO2 toe te voegen als je checker donker groen is ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
@Joerivd
Mijn dropchecker hang ik op verschillende plekken neer om te kijken waar een deadspot zit.
Ik heb drie wavemakers en heb ze in mijn aquarium gehad voor een tijd maar dit had geen effect. Ik heb ze er uit gehaald omdat het lelijke grote dingen zijn en ik vind zoveel stroming niet mooi en het had geen effect natuurlijk.
@ stylz
Ik ben begonnen met ?? bellen per minuut en steets verder gegaan tot ik geen alg meer had en de drobchecker lichtgroen was en de planten gingen assembleren.
Maar het was voor een half jaar goed met deze hoeveelheid co2, dus dat moet nu ook kunnen.
Ik heb gister de opening verkleind van de toevoer van de co2 voor kleinere bellen en iets meer co2 gegeven, vandaag even afwachten hoe het gaat.
Mijn dropchecker hang ik op verschillende plekken neer om te kijken waar een deadspot zit.
Ik heb drie wavemakers en heb ze in mijn aquarium gehad voor een tijd maar dit had geen effect. Ik heb ze er uit gehaald omdat het lelijke grote dingen zijn en ik vind zoveel stroming niet mooi en het had geen effect natuurlijk.
@ stylz
Ik ben begonnen met ?? bellen per minuut en steets verder gegaan tot ik geen alg meer had en de drobchecker lichtgroen was en de planten gingen assembleren.
Maar het was voor een half jaar goed met deze hoeveelheid co2, dus dat moet nu ook kunnen.
Ik heb gister de opening verkleind van de toevoer van de co2 voor kleinere bellen en iets meer co2 gegeven, vandaag even afwachten hoe het gaat.
@stylz: als je een bellenteller ertussen plaatst kan je "perfect" zien hoeveel bellen co2 je toedient. ik gebruik de checker om te zien of ik niet te weinig geef 
Fosfaat van 5 of van 10 is veels te hoog. Voor plantenbakken wordt vaak gestreeft naar een fosfaat tussen de 1 en de 2 en dit dan in combinatie met een nitraat tussen de 10 en 20. Dit is ook voor beide waardes vrij hoog, maar zo kan je er voor zorgen dat er dus nooit te korten ontstaan.Geert schreef: En wat ik zie dat strookt ook niet helemaal met elkaar. Zwarte bladeren= fosfaat overschot En op mijn belgisch groen heb ik kleine gaatjes in de bladeren wat betekend dat er fosfaat tekort is.
Voor je planten is het voldoende als er fosfaat en nitraat aanwezig is. Dit mogen best lage waarden zijn. Zelf streef ik naar een waarde van 0,5 fosfaat en en 5 nitraat. Het gevaar bij lage waarde is dus wel dat er te korten kunnen ontstaan.
Gaatjes in bladeren bij Belgisch groen ontstaan ook vaak als er bij het blad een nieuwe stengel ontstaat. Het blad dat op de plaats van de nieuwe scheut zit, krijgt dan geen voedsel meer en wordt eigenlijk afgestoten. Deze bladeren moet je dus niet beoordelen op te korten. Als er in nieuwe bladeren gaatjes zitten heb je wel ergens een tekort.
dank je Darter.
Dit gebeurt dus met mijn Belgishgroen. dan weet ik dat ook weer
En mijn fosfaat zit tussen de 2 en de 4 in dus ga ik geleidelijk verlagen. Mijn nitraat is net onder de 20 dus dat kan.
Ga ik uitproberen.
Dit gebeurt dus met mijn Belgishgroen. dan weet ik dat ook weer
En mijn fosfaat zit tussen de 2 en de 4 in dus ga ik geleidelijk verlagen. Mijn nitraat is net onder de 20 dus dat kan.
Ga ik uitproberen.