60x30x30

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lexzz313
0-200
0-200

60x30x30

Bericht door Lexzz313 »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal bestanden voor mijn aquarium en ik zou graag willen of deze geschikt zijn voor mijn aquarium.

Alvast bedankt.

Bestand 1:

12x Boraras maculatus (Dwergrasbora) / H. amandae (vuurzalmpje) Welke zal ik kiezen?
2x Colisa chuna (honinggoerami) 1m/1v
3x A. australe (Kaap Lopez) 1m/2v

Bestand 2:

12x Boraras brigittae (muskietrasbora)
2x Dwergoerami/ 5?x E. annulatus (ringbandsnoekje) Welke zal ik kiezen
6x Corydoras Panda

Bestand 3:

3x prachtbarbelen (1m/2v)
8x bijlzalmen
2x een soort dwerg chilide (ramirezi of Borelli, weten jullie er nog een paar die kunnen?)

Alvast bedankt,

Lex

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: 60x30x30

Bericht door Linda »

Hoi hoi!
Zo'n beetje al deze vissen kunnen wel. Alleen welke dat hangt af van jouw smaak. Je zou kunnen kijken naar iets voor op de bodem, iets voor het oppervlak iets in het midden en een 'hoofdvis' zoals inderdaad een koppel goerami's. Ik zou dan wel gaan voor de honinggoerami. Deze blijven kleiner en de dwerggroerami wil nog wel eens agressief worden. Knorgoerami's zouden ook kunnen.

Wat je zou kunnen doen:
Bijlzalmen óf misschien een harem ringband snoekjes voor het oppervlak (ikzelf zou voor de snoekjes gaan :P )
Een scholenvisje van jouw keuze in het midden
Corydora's voor de bodem
Een koppel goerami's
Misschien nog een groep garnalen als schoonmaakploeg?

Dan ben je al een heel eind op weg :)
Alleen nu komt het moeilijke...Welke visjes ga je uitkiezen? :mrgreen:

Onderwerp auteur
Lexzz313
0-200
0-200

Re: 60x30x30

Bericht door Lexzz313 »

Ik zit nu een beetje te kijken naar een Afrikaans biotoopje, ik heb niet al teveel research gedaan, maar dat lijkt me wel leuk. Dan zou het ongeveer als volgend uitzien:

3x A. australe
5x e. annulatus

Deze vissen zou ik graag willen nemen

Nanochromis transvestitus, deze zag ik op deze site:http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... issen.html , alleen kunnen deze vissen toch niet goed combineneren met de kilivissen, doordat de waterwaardes anders zijn. Welke bestand zou ik anders kunnen maken met deze vis.

dwergklauwkiker, deze vis (kikker bedoel ik smile ) lijkt me extreem leuk, omdat het iets anders is. Kan je deze goed met andere vissen combineren.

En zijn er nog leuke andere vissen uit Afrika (de blauwoogjes vind ik trouwens persoonlijk niet zo mooi)

Lex