:OMG: :OMG: :OMG: :OMG: :OMG:AVS schreef:En dan nog is de koffer van Sera uitgebreider
PH en KH laten zakken
-
Rob Bosman
Re: PH en KH laten zakken
Een beetje heel late reactie, maar ik hoorde laatst van een vriend dat hij osmose water bij de Makro koopt. ik geloof dat het 2 euro voor 5 liter kost (weet dit niet zeker maar was wel veel goedkoper dan bij een bouwmarkt).
gr, Rico
Welke turf moet je eigenlijk grbruiken als je de PH wil laten dalen?
Ik heb er nu een of ander granulaat voor gekregen, maar er gebeurd niks met de Ph waarde...
Of moet ik wel gewoon zo'n blok turf kopen en dat in een panty in het filter hangen?
Ik heb er nu een of ander granulaat voor gekregen, maar er gebeurd niks met de Ph waarde...
Of moet ik wel gewoon zo'n blok turf kopen en dat in een panty in het filter hangen?
gr, Rico
http://www.aquariaveldhuis.nl/product.php?P=31321070
Zoiets dus, zijn een soort snippers die je in een netje of panty in je filter stopt.
Zoiets dus, zijn een soort snippers die je in een netje of panty in je filter stopt.
Is dat dan gewoon dezelfde turf wat je normaal langs een vijverlegt, maar dan een beetje klein gemaakt?
Want ik wil juist de PH een eindje laten dalen maar de KH moet redelijk hetzelfde blijven. Dit kan ik namelijk makkelijk laten dalen door met osmose water te werken.
Want ik wil juist de PH een eindje laten dalen maar de KH moet redelijk hetzelfde blijven. Dit kan ik namelijk makkelijk laten dalen door met osmose water te werken.
gr, Rico
Dat zal niet gaan. Als je de Ph met turf wil laten dalen zal ook je KH zich daaraan aanpassen. Ook is het zo dat het makkelijk een week kan duren voor de PH verlaagd is nadat je de turf er voor het eerst in deed.
Die turf die je nu hebt is prima hoor.
Die turf die je nu hebt is prima hoor.
Ooh oke dan wacht ik het gewoon nog even af.
Ik dacht dat dat heel snel ging met die turf.
Mede doordat het water in mijn terrariums meestal na 1 dag al helemaal geel/bruin is.
Ik dacht dat dat heel snel ging met die turf.
Mede doordat het water in mijn terrariums meestal na 1 dag al helemaal geel/bruin is.
gr, Rico
Nee dat is juist het voordeel van turf, het gaat gelijdelijk en beheerst puntje voor puntje. Je zal misschien nog wel meer turf erin moeten doen als de PH niet genoeg zakt, maar dat bekijk je pas over een week ofzo.
En tja het kleuren
daar moet je van houden. Denk dat jouw bak er wel wat duister/donker van wordt vanwege de geringe belichting.
En tja het kleuren
Oke, dan zal ik volgende week even afwachten, ik heb deze week natuurlijk ook al heel veel ververst.
gr, Rico