Sowieso zou ik het wateroppervlak vergroten door er meer beweging in te brengen, mocht je dat nog niet hebben. Plaats bijvoorbeeld de uitstroming van je pomp iets hoger. Een groter wateroppervlak betekent meer gaswisseling, dus meer zuurstof in het water.
Of je daarnaast nog een luchtpompje nodig hebt, weet ik niet zeker.
overstappen op neppe planten?
Re: overstappen op neppe planten?
Dat had ik al een paar maanden geleden gedaan omdat ik erachter kwam dat er zuurstoftekort in het water zat. Ik denk dat ik het pompje er maar bij neem, ik kan m altijd uit en aan zetten....
in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
ik neem denk ik toch maar nepplanten omdat dit ookniet zo veel aandacht nodig heeft.
nogmaals bedankt
in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
ik neem denk ik toch maar nepplanten omdat dit ookniet zo veel aandacht nodig heeft.
nogmaals bedankt
Je hebt me eigenlijk goed begrepen Stan. Goudvissen in kommen en kleine aquaria worden nooit oud door de gevolgen van giftige stoffen in het water of door de gevolgen van vergroeien. Vergroeide vissen zien er altijd verminkt uit.
Toby, ik zou als ik jou was een ander onderdak zoeken voor je goudvissen... Half uur verderop zijn vast mensen met een vijver.
Toby, ik zou als ik jou was een ander onderdak zoeken voor je goudvissen... Half uur verderop zijn vast mensen met een vijver.
Ik kijk het nog even aan. Ze zien er nu goed uit en ik heb ze nu sinds september vorig jaar......
Ik ben het eens met Fabian, je kan beter een andere oplossing voor je goudvis en sluierstaart zoeken.
Ik begrijp dat je ze niet weg wilt doen, maar je zegt dat je aquarium 30 liter is en dat beide vissen al 9 cm zijn en daarnaast heb je nog andere vissen, ook al zijn die een stuk kleiner. Dat is erg veel voor zo weinig water.
Ten eerste betekent dat dat ze veel te weinig bewegingsruimte hebben, een enkele goudvis heeft al snel een aquarium van een meter nodig om goed in te kunnen leven.
Ten tweede betekent het, dat je vissen je water veel te vies maken. Zulke grote vissen poepen veel te veel, dat geeft enorm veel afvalstoffen aan je water waardoor je water eigenlijk door je vissen vergiftigt wordt. Dat zal betekenen dat je, om het schoon te houden, veel vaker en veel meer water moet verversen dan normaal. Zeker als je er geen echte planten meer in hebt, die stoffen uit het water halen die voor hun voeding is, maar in grote hoeveelheden voor de vissen giftig zijn (denk vooral aan nitraat, fosfaat)
Altijd moeilijk om een dier weg te doen, maar ik denk dat het beter is voor beide vissen
Ik begrijp dat je ze niet weg wilt doen, maar je zegt dat je aquarium 30 liter is en dat beide vissen al 9 cm zijn en daarnaast heb je nog andere vissen, ook al zijn die een stuk kleiner. Dat is erg veel voor zo weinig water.
Ten eerste betekent dat dat ze veel te weinig bewegingsruimte hebben, een enkele goudvis heeft al snel een aquarium van een meter nodig om goed in te kunnen leven.
Ten tweede betekent het, dat je vissen je water veel te vies maken. Zulke grote vissen poepen veel te veel, dat geeft enorm veel afvalstoffen aan je water waardoor je water eigenlijk door je vissen vergiftigt wordt. Dat zal betekenen dat je, om het schoon te houden, veel vaker en veel meer water moet verversen dan normaal. Zeker als je er geen echte planten meer in hebt, die stoffen uit het water halen die voor hun voeding is, maar in grote hoeveelheden voor de vissen giftig zijn (denk vooral aan nitraat, fosfaat)
Altijd moeilijk om een dier weg te doen, maar ik denk dat het beter is voor beide vissen
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Maar dan moeten deze vissen naar een koudwater aquarium, terwijl ze nu al 10 maanden in een tropisch aquarium zwemmen. Is dat wel goed voor de dieren??
Goudvissen kunnen ook in koud water. Als ze maar geacclimatiseerd worden net zoals dat gebeurt als je nieuwe visjes koopt: zo wennen ze aan de nieuwe temperatuur en aan de nieuwe waterwaardes.
Ik heb in het verleden exact hetzelfde probleem gehad.
Mijn goudvissen aten ook alle planten op, om gek van te worden.
Ik heb toen de knoop doorgehakt en de goudvissen naar een kennis gebracht met een mooie vijver.
Daar hadden ze veel meer ruimte, mijn aqua ging na deze verhuizing ook stukken beter draaien.
Mijn goudvissen aten ook alle planten op, om gek van te worden.
Ik heb toen de knoop doorgehakt en de goudvissen naar een kennis gebracht met een mooie vijver.
Daar hadden ze veel meer ruimte, mijn aqua ging na deze verhuizing ook stukken beter draaien.
"I'm just arriving in the city and there's music on my mind."