Vandaag een 60 cm bak opgehaald en die draait nu.
Over enkele weken wil ik een betta gaan uitzoeken.
Nu heb ik nog enkele vragen.
Volgens mijn vriend zou er een algeneter bij moeten maar is dit wel mogelijk bij een betta?
Zo ja welke is dan een goede algeneter voor deze bak??
Zijn slakken ook mogelijk bijvoorbeeld de appelslak?
Als de appelslak zou kunnen kunnen et dan 2 in of beter 1?
Ook gelezen dat er garnalen bij kunnen is een bepaald soort dan aan te raden?
Mijn vriend zou er graag nog wat andere vissen bij willen ik wil daar nog even over nadenken maar welke vissen kunnen met een betta gehouden worden?
Nu las ik ook ergens dat een 60 misschien te groot is voor een betta ivm het lucht halen en wegens vermoeidheid omdat de staart zo zwaar is.
Hoe denken jullie daarover?
Ik zou namelijk ook de vissen uit de nano groter kunnen zetten en de betta in de nano kunnen plaatsen.
Graag hoor ik jullie mening.
Heel wat vragen maar ik wil wel het beste voor de diertjes.
Alvast bedankt.
betta vraagjes
Re: betta vraagjes
Dit hoeft niet perse. Maar het is leuk voor de betta om wat gezelschap te hebben. Ik heb zelf de Hara Jerdoni x3 Dit zijn erg kleine meervalletjes. Maar mijn betta zit ook wat kleinerNeptunus schreef:Vandaag een 60 cm bak opgehaald en die draait nu.
Over enkele weken wil ik een betta gaan uitzoeken.
Nu heb ik nog enkele vragen.
Volgens mijn vriend zou er een algeneter bij moeten maar is dit wel mogelijk bij een betta?
Zo ja welke is dan een goede algeneter voor deze bak??
Jazeker. Andere leuke slakken zijn bv de geweislak of de renslak.Zijn slakken ook mogelijk bijvoorbeeld de appelslak?
Je kunt er zelfs drie of vier in doenAls de appelslak zou kunnen kunnen et dan 2 in of beter 1?
Dit ligt een beetje aan welke staartvorm je neemt..Ik heb zelf een Halfmoonbetta met garnalen in een bak zitten. Dit gaat prima omdat de garnalen te snel zijn voor hem. Vriendin van mij heeft een Plakat. Die is een stuk sneller en feller, en hij viel dan ook meteen de garnalen aan. Je zou vuurgarnalen kunnen nemen, ze zien er mooi uit zijn niet te duur en kweken als konijntjesOok gelezen dat er garnalen bij kunnen is een bepaald soort dan aan te raden?
In een 60 cm bak kun je er bijvoorbeeld een schooltje vuurtetra's of trigonistigma hengelii bij kunnen doen. Dit zijn kleine scholenvisjes maar niet té kleinMijn vriend zou er graag nog wat andere vissen bij willen ik wil daar nog even over nadenken maar welke vissen kunnen met een betta gehouden worden?
Dat valt wel mee hoor. Als je wat stukken hout of stenen in je bak plaatst waar hij op kan rusten is ook de overbrugging niet zo groot. De meeste kleine bakken zijn zo'n 30/40 cm hoog (de mijne is 30) En dat is prima te doen voor ze.Nu las ik ook ergens dat een 60 misschien te groot is voor een betta ivm het lucht halen en wegens vermoeidheid omdat de staart zo zwaar is.
Hoe denken jullie daarover?
Dat ligt eraan hoe groot je nanobak is. Maar het is niet nodig hoor.Ik zou namelijk ook de vissen uit de nano groter kunnen zetten en de betta in de nano kunnen plaatsen.
Graag hoor ik jullie mening.
Dat geeft niks, daar is dit forum voor toch?Heel wat vragen maar ik wil wel het beste voor de diertjes.
Alvast bedankt.
super bedankt voor je duidelijke uitleg
hier kan ik wat mee.
appelslakken vind ik super leuk dus dat komt mooi uit naar die jerdoni's heb ik gekeken maar die vind ik best een beetje eng dus die wil ik liever niet.
als ik appelslakken neem , kunnen er dan ook nog garnalen bij ?
mijn oog viel wat op citroen garnalen ben jij daar ook bekend mee?
en zijn deze makkelijk te krijgen ?
vuur garnalen vind ik ook leuk hoor
kweken appelslakken makkelijk als ze een partner hebben ?
en moet ik dan de kleintjes apart zetten ?
ik ga ook nog eventjes de visjes googlen die jij noemt.
bedankt alvast
appelslakken vind ik super leuk dus dat komt mooi uit naar die jerdoni's heb ik gekeken maar die vind ik best een beetje eng dus die wil ik liever niet.
als ik appelslakken neem , kunnen er dan ook nog garnalen bij ?
mijn oog viel wat op citroen garnalen ben jij daar ook bekend mee?
en zijn deze makkelijk te krijgen ?
vuur garnalen vind ik ook leuk hoor
kweken appelslakken makkelijk als ze een partner hebben ?
en moet ik dan de kleintjes apart zetten ?
ik ga ook nog eventjes de visjes googlen die jij noemt.
bedankt alvast
Bij slakken kunnen wel garnalen. Leuk gezicht om te zien hoe garnalen de schelp van de slak schoonmaken. Aan te raden voedsel zou dan zijn: algentabletten. Vinden garnalen en slakken heerlijk en zinkt mooi naar beneden.
Citroen garnalen zijn sowieso via internet heel makkelijk te verkrijgen: http://www.corine-shrimps.com/citroengarnaal . Ik weet alleen niet of de garnalen dit zo fijn vinden. Kende deze soort nog niet. Ze zien er leuk uit!
Ik zou er vanuit gaan dat de slakken snel kunnen voortplanten. Ik heb sulawesi slakken. Mij werd door de medewerker van de lfs verteld dat ze maar 1 x per jaar voortplanten, maar na 1 week zat mijn bak vol met kleine slakjes.
Misschien is het een idee om verschillende soorten slakken te nemen? Bv. 1 appelslak en 1 zebraslak. Dan weet je in ieder geval dat ze geen nakomelingen kunnen krijgen.
Tenzij je de slakjes juist wel wil, natuurlijk. Als je ze apart wil zetten: plakje komkommer in het aquarium leggen. Garnalen/slakken komen er op af. Als je het plakje uit het aquarium haalt, blijven de slakjes zitten en de garnalen zwemmen weg.
Citroen garnalen zijn sowieso via internet heel makkelijk te verkrijgen: http://www.corine-shrimps.com/citroengarnaal . Ik weet alleen niet of de garnalen dit zo fijn vinden. Kende deze soort nog niet. Ze zien er leuk uit!
Ik zou er vanuit gaan dat de slakken snel kunnen voortplanten. Ik heb sulawesi slakken. Mij werd door de medewerker van de lfs verteld dat ze maar 1 x per jaar voortplanten, maar na 1 week zat mijn bak vol met kleine slakjes.
Misschien is het een idee om verschillende soorten slakken te nemen? Bv. 1 appelslak en 1 zebraslak. Dan weet je in ieder geval dat ze geen nakomelingen kunnen krijgen.
Tenzij je de slakjes juist wel wil, natuurlijk. Als je ze apart wil zetten: plakje komkommer in het aquarium leggen. Garnalen/slakken komen er op af. Als je het plakje uit het aquarium haalt, blijven de slakjes zitten en de garnalen zwemmen weg.
Ja hoor, je kunt appelslakken samen met garnalen houden. Ik ben zelf niet bekend met citroentjes dus daar kan ik je niet mee helpen. Volgens mij zijn ze wel vrij makkelijk t krijgen.
Appelslakken planten zich vrij makkelijk voort ze zetten hun eitjes af boven het wateroppervlak. Je hoeft de kleintjes niet uit te vangen. Alleen als je slakken eters zou hebben.
Hara jerdoni 's zijn toch niet eng, hartstikke leuke beestjes juist
Appelslakken planten zich vrij makkelijk voort ze zetten hun eitjes af boven het wateroppervlak. Je hoeft de kleintjes niet uit te vangen. Alleen als je slakken eters zou hebben.
Hara jerdoni 's zijn toch niet eng, hartstikke leuke beestjes juist
hoihoi! leuk dat je een betta neemt!
Ik heb er zelf eentje in mijn 80 cm gezelschapsbak. geen heel bijzondere , maar hij heeft toch een aardige zwiepstaart hoor!
Ik heb denk ik ook een aardige, want meneertje is vriendelijk naar al zijn medebewoners.
van garnaal ( japonica) tot zelfs de vaak wat drukke danio's. ook met een algeneter kan hij overweg.
Als ik net nieuwe vosjes heb dan komt hij ze van heeeeel dichtbij bekijken en dat vinden de vissen niet altijd leuk.
Maar na een paar uurtjes onrust zijn ze al weer aan elkaar gewend en is de rust weder gekeerd.
een 60 cm te groot? niks hoor..die van mij komt zelfs uit een meterbak! dat ging ook prima. en waarom ook niet?
Hij zwemt ook onderin bij mij trouwens..doen ze alleen als ze zich veilig voelen heb ik het idee.
Meneer vindt het leuk om tussen de 'grassprietjes'door te pielen om bij een tabeltje voor de bodemvissen te komen, en soms lijkt ie wel eens vast te zitten, haha. Maar hij komt er altijd zelf weer tussen vandaan dus het zal wel goed gaan he.
fel licht vinden ze alleen niet zo fijn,en je moet geen pittige visjes er bij zetten.
appelslakken gaat prima.
Ik heb er zelf eentje in mijn 80 cm gezelschapsbak. geen heel bijzondere , maar hij heeft toch een aardige zwiepstaart hoor!
Ik heb denk ik ook een aardige, want meneertje is vriendelijk naar al zijn medebewoners.
van garnaal ( japonica) tot zelfs de vaak wat drukke danio's. ook met een algeneter kan hij overweg.
Als ik net nieuwe vosjes heb dan komt hij ze van heeeeel dichtbij bekijken en dat vinden de vissen niet altijd leuk.
Maar na een paar uurtjes onrust zijn ze al weer aan elkaar gewend en is de rust weder gekeerd.
een 60 cm te groot? niks hoor..die van mij komt zelfs uit een meterbak! dat ging ook prima. en waarom ook niet?
Hij zwemt ook onderin bij mij trouwens..doen ze alleen als ze zich veilig voelen heb ik het idee.
Meneer vindt het leuk om tussen de 'grassprietjes'door te pielen om bij een tabeltje voor de bodemvissen te komen, en soms lijkt ie wel eens vast te zitten, haha. Maar hij komt er altijd zelf weer tussen vandaan dus het zal wel goed gaan he.
fel licht vinden ze alleen niet zo fijn,en je moet geen pittige visjes er bij zetten.
appelslakken gaat prima.
Betta's houden zich niet alleen op in de bovenlaag maar gaan zeker graag de hele bak door.
Ikzelf hou mijn betta's met cory's en heb in elke bak een andere soort. 60cm is prima, mooie bak die je mooi met verschillend groen aan kan kleden. Wat betreft ander visbestand heeft het ook te maken met het karakter van je betta. Ze kunnen nogal fel reageren naar andere bewoners, en net wat Linda zegt, ze houden ook weleens van een garnaaltjes ( meestal de kleintjes)
Ben benieuwd straks naar je bak
Ikzelf hou mijn betta's met cory's en heb in elke bak een andere soort. 60cm is prima, mooie bak die je mooi met verschillend groen aan kan kleden. Wat betreft ander visbestand heeft het ook te maken met het karakter van je betta. Ze kunnen nogal fel reageren naar andere bewoners, en net wat Linda zegt, ze houden ook weleens van een garnaaltjes ( meestal de kleintjes)
Ben benieuwd straks naar je bak
Bettaholic in hart en nieren!