Zelfmengen plantenvoeging..Voor Eitjes

Erikb
200-400
200-400

Re: Zelfmengen plantenvoeging..Voor Eitjes

Bericht door Erikb »

Lotussen hebben helemaal geen kleibolletjes nodig.
Ook dat is weer een verzinsel van de handel.
Mijn lotussen groeien weelderig,en heb hier nog nooit met klei gewerkt ;)

Marvis
0-200
0-200

Bericht door Marvis »

Als dat zo zou zijn, ben ik nu toch al te laat. Kost gelukkig niks die kleimix. 5,25 voor zo'n 50 bolletjes en per jaar gebruik ik er misschien maar 5.

Het zal inderdaad wel kunnen dat de lotus ook zonder klei kan groeien, maar misschien minder mooi? Mijn opa heeft een 120 liter aquarium en weet waarschijnlijk niet eens dat er plantenvoeding voor aquariumplanten bestaat. De planten van hem zijn ook niet heel erg mooi, maar toch doen ze het wel.

De vraag is of de planten mooier worden van voedingsstoffen. Ik denk zelf van wel.

Erikb
200-400
200-400

Bericht door Erikb »

Kijk eens goed naar mijn planten,vooral dan naar de rode lotus ;)
Er zijn weinig lotussen die zo mooi staan als die van mij.Wekelijks deel ik lotussen uit,want mijn Lotus maakt permanent nieuwe knolletjes aan.Dat grapje van die kleibolletjes is dus zoals bij heel wat middeltjes een verkoops praatje! Voeding hebben planten wel nodig,anders verkommeren ze!

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Maar Erik, zitten jouw lotussen nog aan de knol vast? Want dan is het inderdaad niet nodig...Mijn ervaring is dat lotussen die van de knol af zijn toch echt wel mooier groeien met klei..
Het is niet zwart/wit hè...(kleibol is niet nodig) Er is altijd een grijs gebiedje :P
Bij de een zal een kleibol wel iets toevoegen en bij de ander niet.
Jouw aquarium kun je ook eigenlijk niet vergelijken met andere aquaria hier want volgens mij ben jij hier de enige die een gesloten systeem handhaaft :roll:

Erikb
200-400
200-400

Bericht door Erikb »

Lotussen moet je gewoon gerust laten,zoals elke plant eigenlijk ;)
Dus ja mijn lotussen staan puur natuur nog aan hun knolletje,zoals het hoort!
Rondom de moederplant zie ik bij nu zonder overdrijven circa 20 knolletjes liggen,om maar een idee te geven hoe makkelijk die plant zich voortplant.
Mijn aquaria kan je inderdaad niet vergelijken met wat de meeste van jullie doen,gesloten systeem handhaven is aquarium houden op een totaal andere manier :P