Hoi,
Vandaag zag ik opeens een larve in mijn aquarium voorbij komen. Wij hebben een tijdje geleden 5 japonica garnalen gekocht maar ik heb ook gelezen dat die larven het niet overleven in zoet water. Laatst hebben we nog wel plantjes gekocht bij een dierenwinkel uit een aquarium dus misschien is daar de larve meegekomen.
Wie kan me helpen? View My Video
Is dit een jonge garnaal?
Re: Is dit een jonge garnaal?
Allereerst welkom op AquaforA , Ted. Bij je omschrijving had ik al een vermoeden, je filmpje bevestigd het.
Het is geen jonge garnaal, maar de larve van een libelle/waterjuffer.
Je kan hem het beste zo snel mogelijk uit je aquarium vangen. Het is namelijk een rover die zeker een gevaar is voor garnalen en kleine visjes.
Veel succes met vangen, zal lastig worden.
Het is geen jonge garnaal, maar de larve van een libelle/waterjuffer.
Je kan hem het beste zo snel mogelijk uit je aquarium vangen. Het is namelijk een rover die zeker een gevaar is voor garnalen en kleine visjes.
Veel succes met vangen, zal lastig worden.
Greetings...
Bedankt voor je snelle antwoord en het welkom.
Wauw, bizar! Heel fijn dat je het opmerkt, ga nu snel proberen dat ding er uit te krijgen.
Wauw, bizar! Heel fijn dat je het opmerkt, ga nu snel proberen dat ding er uit te krijgen.
Bij plantjes uit de dierenwinkel of via het web, kunnen wel eens onbedoeld slakken(eitjes) of andere meelifters zitten.
Daarom kun je ze bij het plaatsen beter eerst altijd goed afspoelen.
Laat je het weten als je hem gevangen hebt? Mss kun je dan ook een nieuw topic over jouw aquarium starten.
We zien hier graag foto`s
Daarom kun je ze bij het plaatsen beter eerst altijd goed afspoelen.
Laat je het weten als je hem gevangen hebt? Mss kun je dan ook een nieuw topic over jouw aquarium starten.
We zien hier graag foto`s
Greetings...