Co2 set aanschaffen

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Co2 set aanschaffen

Bericht door Linda »

Hoop dat t werkt Ciedric :)

Wel tevreden over je systeem tot nu toe?
Deze is niet zo duur met inderdaad ruimte voor uitbreiding..Zit er zelf ook over te denken om deze aan te schaffen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ik weet niet, ik heb het nog nooit volledig uitgerekend maar volgens mij ben je met weg werpflessen wel veel duurder uit op den duur, wat betaal je ongeveer per kg in een wegwerp fles, ik betaal 3 euro per kg.

Maarja je moet dan wel 120 euro statiegeld terug verdienen, en heb je als je na 8 jaar of langer, ik bedoel ik zie me zelf nooit stoppen met de hobby, dus ja het is leuk het heet statiegeld maar je bent het wel echt kwijt.

Afijn zit dit te tikken denk toch eens kijken, een mooie aanbieding 2 wegwerpflessen Dennerle CO2 500 gram kost je 40 euro.

ik gebruik ongeveer 10 kg CO2 per maand dus een 10 liter aquarium, als mij gebruik repesentatief is gebruikt ongeveer 500 gr per maand dus een fles.
Dat kost je dan dus 20 euro per maand aan CO2.

Per jaar 240 euro CO2 ga je op statiegeld over dan betaal je in het eerste jaar 120 euro voor je fles en 30 euro CO2 totaal 150 euro.
Dus waar ik begin met volgens mij op den duur, klopt dat niet !!
binnen een jaar heb je met weg werp flessen ook op een 100 liter aquarium als 100 euro minstens te veel betaald.

je moet natuurlijk wel een gasdepot vinden waar je CO2 flessen kan ruilen, bij mij zit dat gelukkig op de hoek van de straat.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Ciedric
0-200
0-200

Bericht door Ciedric »

stylz schreef:Die van mij hangt los, maar je moet wel opletten dat de slangetjes niet knikken
Thnx!

Ik probeer het eerst zo eventjes met de 95 grams meegeleverde fles. Als dit bevalt dan komt er zeker een upgrade :mrgreen:

Een 800 grams gasfles van Colombo kost rond de 34 euro. Geen idee hoe lang ik daar mee kan doen op een 120 liter bak.
Bij mij staat het gewoon in de woonkamer, dat ik de pomp al zie is net aan acceptabel, dit 95 grams flesje kan ik ook wel handelen en dat geldt ook voor de 800 grams CO2 fles die dan mooi naast de pomp kan staan. Zo'n giga fles wil ik gewoon niet in mijn woonkamer hebben.
Ik heb geen high tech aquarium en dat wil ik ook zo laten. Het is meer als huisdieren en niet als een diepgaande hobby zoals de meeste hier. Ik koop regelmatig upgrades voor mijn auto en brommer dus daar gaat mijn geld naar toe :D

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ciedric schreef: Ik heb geen high tech aquarium en dat wil ik ook zo laten. Het is meer als huisdieren en niet als een diepgaande hobby zoals de meeste hier. Ik koop regelmatig upgrades voor mijn auto en brommer dus daar gaat mijn geld naar toe :D
dat zeg ik juist met een grotere fles hou je meer geld over voor je brommer :) ik ben ook een grote fan van brommers :)

Dit is mijn kind :) Afbeelding

Onderwerp auteur
Ciedric
0-200
0-200

Bericht door Ciedric »

Leuk een boxer! R1200, fantastische fiets.
Heb zelf een boxer turbo op alle vier de wielen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Toch geen WRX :) zoveel zijn er niet op 4 wielen die andere vind ik zo mogenlijk nog leuker.

Binnenkort komt er bij mij een van de 2 bij op de oprit, weet alleen nog niet welke, kan niet kiezen :lol:

Onderwerp auteur
Ciedric
0-200
0-200

Bericht door Ciedric »

Een soort van WRX namelijk een Forester 2.5 XT met een leuke originele JDM bumberkit.
Ligt hetzelfde motorblok in.

Afbeelding

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Een heerlijke wagen man :) super ding, heb zelf ook subaru gereden klasse auto's alleen het verbruik is best fors.

Maar het is hobby niet alleen een vervoers middel en dan mag het :duim: