ik had een vraagje over mijn viskeuze omdat ik mijn bestand wil (genoodzaakt ben te) wijzigen.
ik heb nu:
4 kleine pauwogen +/- 8 tot 10cm
3 gheophagus altifrons +/- 6 tot 10cm (waren er 5)
2 pleco's +/- 10 cm
dit alles zit nu tijdelijk in een aquarium van 100x40x50 tot mijn 2mtr aquarium af is.
helaas is er gister dus de kleinste geo overleden en dit is al de 2e in ongeveer 1,5 maand.
nu denk ik dat dit komt omdat ze telkens opgejaagd worden.
De kleinste geo's door de pauwen en de grotere geo's
de grote geo's worden opgejaagd door de pauwen,(die domineren echt de bak) en dit gebeurd helemaal tijdens het eten..
ik kon ook echt aan de kleinere geo's zien dat ze het niet naar de zin hadden (beetje geknepen vinnen en donkere strepen op de flanken).. dit was niet altijd het geval maar vooral als de vissen elkaar aan het achterna aan het jagen waren (zijn)..
nu zit ik er dus over te denken om de geo's weg te doen en er een ander soort voor in de plaats voor terug te doen (een iets minder schuwe soort)..
zelf zit ik te denken aan 2 Aequidens rivulatus van ongeveer +/- 8 tot 10cm, graag zou ik jullie mening willen weten of ik hier goed aan doe en welke andere soorten jullie mij eventueel zouden aanraden ..
Alvast bedankt..
vraagje over combinatie van zuid amerikanen..
vraagje over combinatie van zuid amerikanen..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
Re: vraagje over combinatie van zuid amerikanen..
Ik had al op een ander forum gereageerd hier op maar mijn conclussie is toch wel dat pauwogen niet in een bak van 50cm diep horen ik heb dieren van 45cm gezien en die konden in een 70cm diepe bak al amper draaien Zeker als bij jou 50cm diep nog 5tal cm achterwand er af gaat... Dan zit je vis al tussen de voor en achterruit en zou je niet eens je inrichting kwijt kunnen.
Zou eerder voor andere leuke vissen gaan die naar de verhouding van de bak worden want een te grote vis in een te kleine bak is geen gezicht. Zelf vind ik mijn 80cm diepte ook nog te weinig eigenlijk voor de vissen die ik heb maar dat is straks wel 100cm of 120cm dat ligt net ff aan mn plannen
Zou eerder voor andere leuke vissen gaan die naar de verhouding van de bak worden want een te grote vis in een te kleine bak is geen gezicht. Zelf vind ik mijn 80cm diepte ook nog te weinig eigenlijk voor de vissen die ik heb maar dat is straks wel 100cm of 120cm dat ligt net ff aan mn plannen