Welke filter

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Waterhome
0-200
0-200

Welke filter

Bericht door Waterhome »

Hallo, ik heb momenteel een Vita Tech 500 filter voor mijn 54 liter aquarium maar deze voldoet niet aa mijn wensen helaas...

Weet iemand een goed filter die niet groter is dan 10x11cm waar ook over actieve kool kan worden gefilterd?

Groetjes WaterHome/Inge :lol:

MatthijsH
1000+
1000+

Re: Welke filter

Bericht door MatthijsH »

Hoi,

Ik zou gaan voor de AquaFlow 100, heb ik zelf ook. Maar wat is jou probleem met je filter dat je nu hebt?

Onderwerp auteur
Waterhome
0-200
0-200

Bericht door Waterhome »

het enige wat erin kan zijn filterwatten...... en hij filtert al het zweefvuil niet goed waardoor dat naar boven drijft en een kaamlaag vormt :lol:

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

Ik weet zelf niet helemaal wat actieve kool is...

Maar ik heb overigens geen last van kaamlaag

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

aktive kool is zeg maar norit wat je ook krijg als je buikpijn hebt :)

het absorbeert van alles, ik zou niet permanent gaan filteren over aktieve kool, alleen gericht bv na medicijn gebruik.

ik gebruik het zelf helemaal nooit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Inderdaad, actieve kool alleen gebruiken na behandeling met medicijnen ed. Het kan maar een beperkte hoeveelheid schadelijke stoffen opnemen dus je moet het dan ook snel vervangen. Het heeft daarnaast ook niet/nouwelijks meerwaarde onder normale omstandigheden.

Filterwatten hoeven niet slecht te zijn. Daarnaast veroorzaakt zweefvuil naar mijn weten geen kaamlaag. Dit krijg je meestal van rottende dingen in je aquarium en als je filter te weinig capaciteit heeft. Je kan proberen om eens je filtermateriaal uit te spoelen.

Als je toch een andere filter zou willen zou ik gaan voor een externe, die heeft gewoonweg meer inhoud en kan daarom ook meer bacteriën huisvesten.

Voor interne filters zou je kunnen kijken bij eheim, voor externe zou ik eheim of jbl aanraden.

Erik1974
1000+
1000+

Bericht door Erik1974 »

Ik ben zelf goed te spreken over de Aqauel Turbo 500, deze heeft ongeveer de oppervlakte die je beschrijft, is alleen wel flink wat hoger dan wat je nu hebt. Voordeel is dat je zelf je filtervulling kan bepalen, en op de aanvoerbuis zit een sponsfilter wat zorgt dat er geen jonge dieren in je filter kunnen komen.

Onderwerp auteur
Waterhome
0-200
0-200

Bericht door Waterhome »

Ik wil graag een filter waar actieve kool in kan omdat ik daardoor inderdaad medicijnen mee weg kan filteren ( dat is bij mijn vader ernstig misgegaan en neem nu het zekere voor het onzekere :lol: )

Een externe filter zou ik graag hebben maar ik ben nou eemaal niet zo rijk en moet het met mijn zakcentjes doen....

Ik vind de aquael filter er goed uitzien maar hoe groot is deze?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Je zit voor dat soort zaken helemaal niet vast aan je filter, je kan ook aktieve kool in een pantykousje in de uitsroom van je filter hangen daar doet het ook zijn werk
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Erik1974
1000+
1000+

Bericht door Erik1974 »

Waterhome schreef:Ik wil graag een filter waar actieve kool in kan omdat ik daardoor inderdaad medicijnen mee weg kan filteren ( dat is bij mijn vader ernstig misgegaan en neem nu het zekere voor het onzekere :lol: )

Een externe filter zou ik graag hebben maar ik ben nou eemaal niet zo rijk en moet het met mijn zakcentjes doen....

Ik vind de aquael filter er goed uitzien maar hoe groot is deze?
Hier kan je alles vinden over de turbo filters:
"http://www.aquael.com.pl/en/products/ak ... ifications