Welke ciclide is dit?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Welke ciclide is dit?

Bericht door Conny »

Bij een tweedehands auqrium dat ik volledig ingericht en bevolkt gekocht heb zitten
ook deze mooie cicliden.De eigenaar wist hun naam niet wel zei hij dat het
een koppel was.De man heeft een rozige kleur;het vrouwtje oranjerood met een paar
kleine zwarte vlekjes op de rug.Het mannetje is ong 15cm het vrouwtje ong 9cm.
Heb al wat opzoek werk gedaan en het is geen papegaai cichlide daarvoor zijn ze te
ovaal van vorm.
Man aan de rechterzijde
Afbeelding
Man langs achter
Afbeelding
Man aan de linkerzijde (de wangen staan bol van het grind dat hij in zijn bek heeft
om verder in het aqua uit te spuwen)
Afbeelding
Vrouw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Rickpad
1000+
1000+

Re: Welke ciclide is dit?

Bericht door Rickpad »

Amphilophus citrinellus. beter bekend als de citroencichlide.AMPHILOPHUS CITRINELLUS

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Daar lijken ze wel heel erg op.
Ze worden wel redelijk groot.Kunnen ze nog bij de maanvissen blijven zitten daar ik net op de link
gelezen heb dat zij nogal agressief kunnen zijn.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

het is niet bepaald een handige combinatie. Naar mijn mening hebben citroen cichliden wel echt een speciaal aquarium nodig.

Dus ik zou zeggen. Nee, ze kunnen niet bij de maanvissen blijven.

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Ben er achter gekomen dat de cichliden die ik heb de Heros severum red spotted is.
Heb een mail met foto's van de vissen naar een cichliden houder/kweker van de aquaclub
gezonden en hij wist te zeggen dat het zekers de severum red spotted is,ook hun gedrag komt overeen met
wat deze persoon me vermelde.
Volgens hem worden ze nogal eens verward met de Amphilon citrinellus en de Cichlide blood red parrot
om dat het verschil moeilijk te zien is als ze jong zijn.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.