rotala sp. colorata red
rotala sp. colorata red
Hey ,
Al mijn planten gaan erg goed ...
Alleen de rotala sp. colorata red gaat erg traag en is groen geworden ...
Iemand een idee ?
Al mijn planten gaan erg goed ...
Alleen de rotala sp. colorata red gaat erg traag en is groen geworden ...
Iemand een idee ?
Re: rotala sp. colorata red
Dat hij groen is geworden duidt op voor deze plant te weinig licht en ijzer tekort. Dit zal waarschijnlijk ook samenhangen met de trage groei. De meeste roodbladerige planten hebben ook graag een kleibol bij de wortels. Wanneer je het lich op wil schroeven houd dan rekening met het feit dat je ook meer co2 en voedingsstoffen moet gaan toevoegen. Anders krijgen je planten tekorten en krijg je alg.
Licht kan ik alleen verlengen in tijdsduur ... Maar staat nu al 10 uur aan .
De intensiteit van het licht moet meer dan genoeg zijn ... Heb ook reflectoren .
Ijzer kan het wel aan liggen denk ik ... Had 0,50 fe ... Heb eergisteren voor het eerst festal ijzer toe gevoegd ... Hopelijk helpt het .
Vindt het raar dat de rest van de planten het wel goed doen
De intensiteit van het licht moet meer dan genoeg zijn ... Heb ook reflectoren .
Ijzer kan het wel aan liggen denk ik ... Had 0,50 fe ... Heb eergisteren voor het eerst festal ijzer toe gevoegd ... Hopelijk helpt het .
Vindt het raar dat de rest van de planten het wel goed doen
Dat komt omdat de rest van de planten niet zo veeleisend zijn 
Gebruik je reflectoren? Dit zou de lichtsterkte kunnen versterken. Als je die al hebt kun je evt de lichtkap aaan de binnenkant wit maken. (heb ik ook gedaan, scheelt een hele hoop en dat merk ik mn aan mijn pogostemon en naaldgras wat veel beter groeit)
De lichtduur verlengen heeft geen zin. Hij krijgt dan net zoveel licht, alleen langer..
Gebruik je reflectoren? Dit zou de lichtsterkte kunnen versterken. Als je die al hebt kun je evt de lichtkap aaan de binnenkant wit maken. (heb ik ook gedaan, scheelt een hele hoop en dat merk ik mn aan mijn pogostemon en naaldgras wat veel beter groeit)
De lichtduur verlengen heeft geen zin. Hij krijgt dan net zoveel licht, alleen langer..
Oke dat kan ik proberen ...
Monte Carlo op de bodem doet het toch erg goed met dit licht ... Ook mijn naaldgras groeit als zot ... Vrees dat ik plaatje moet gaan steken anders heb ik binnenkort overal naaldgras
Monte Carlo op de bodem doet het toch erg goed met dit licht ... Ook mijn naaldgras groeit als zot ... Vrees dat ik plaatje moet gaan steken anders heb ik binnenkort overal naaldgras
Hier de waardes
No2 0
No3 40
Fe 0,5
Nh3/nh4 0
Po4 1,5
CO2 30
GH 17
GH is wel aan de hoge kant
No2 0
No3 40
Fe 0,5
Nh3/nh4 0
Po4 1,5
CO2 30
GH 17
GH is wel aan de hoge kant
totaal niets mis met de water waardes, het groen worden is een pigment kwestie, dus te weinig licht evt ijzer wat katvis al aangeeft.
met 0.5 PPM ijzer verdenk ik je licht intensiteit, gezien het feit dat je ook 30 PPM CO2 meet kan je dus nog wat meer licht geven.
met 0.5 PPM ijzer verdenk ik je licht intensiteit, gezien het feit dat je ook 30 PPM CO2 meet kan je dus nog wat meer licht geven.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Idd stylz ...
Probleem is dat ik de verlichting niet kan verbeter ... Zit met een juwel ...4 lampen en op alle vier staan al reflectoren ...
Misschien nog even afwachten nu na het toevoegen van wat ijzer .
Probleem is dat ik de verlichting niet kan verbeter ... Zit met een juwel ...4 lampen en op alle vier staan al reflectoren ...
Misschien nog even afwachten nu na het toevoegen van wat ijzer .
Kan ik ook wel eens proberen ja ...
Kan in ieder geval geen kwaad 
Hoe is het nu met je plantje?
Ik heb hem sinds vandaag ook in de bak staan en ben wel benieuwd.
Ik heb hem sinds vandaag ook in de bak staan en ben wel benieuwd.
Is eruit gehaald ... Ging niet goed
NO3 is 40?!?!?!

wat wil je daar mee zeggen, dat is toch een mooie waarde ?Saepti schreef:NO3 is 40?!?!?!![]()
![]()
![]()
![]()
Die veroorzaakt zeker geen problemen met de planten, dat weet je dan weer wel zeker
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."