Mannetje en vrouwtje ?

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Re: Mannetje en vrouwtje ?

Bericht door emeraldking »

Behalve de kleurstelling kun je ook naar de zowel de uiteinden van de rug- als de buikvin kijken als je het geslacht wilt bepalen. Bij dergelijke gourami's wil er wel een verschil in schakeringen zitten bij de vrouwen. Soms komt zelfs nog wel iets kleurpatroon om de hoek kijken wat feitelijk typerend is voor een man. Doch het komt voor!

Maar ik moet iemand hier wel bijval geven... Het is idd een veel voorkomend euvel dat het verkopend personeel niet goed op de hoogte is van de wezenlijke verschillen tussen beide geslachten. Een ander euvel is de naamsgeving van bepaalde vissen. En dan is het vaak niet eens de schuld van de winkel. Maar de schuld van de groothandel. Uit ervaring weet ik dat er meerdere groothandels zijn die niet de correcte naamsgeving erbij hebben. Gebeurd helaas nog steeds. Ik heb het veelal gemerkt dat er dan een naam verzonnen wordt. En tja, dan staat het ook op die wijze op de lijst en het winkelpersoneel neemt het dan als waar aan dat zo'n vis een naam toebedeeld heeft gekregen die feitelijk niet klopt.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Re: Mannetje en vrouwtje ?

Bericht door emeraldking »

Dat met die vinnen is vergelijkbaar met cichliden. Was ff vergeten dat er tussen te voegen aan info.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author