Welke vissen wel welke niet????

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Danielle
0-200
0-200

Welke vissen wel welke niet????

Bericht door Danielle »

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag......
Ons aquarium 120l staat nu een weekje in te draaien, nu ben ik alvast aan het kijken welke visjes we er straks in willen hebben. Ik had dit in gedachten (hoeft niet allemaal, maar willen graag mooie kleuren bij elkaar)
Guppen
Neontetra
Platy
Sumatraan Barbeel
appelslakken
Vuurgarnalen
Gaan deze vissoorten een beetje samen? Andere soorten ook welkom hoor!
Volgens mij zijn dit niet de moeilijkste vissen, want wij beginnen net met ons aquarium, hiervoor een kleiner aquarium gehad met goudvissen.
Alvast bedankt voor de reacties :D

stylz
1000+
1000+

Re: Welke vissen wel welke niet????

Bericht door stylz »

ik zou sumatranen en guppen niet in een bak zetten, zoek anders een door onze database :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Marvis
0-200
0-200

Bericht door Marvis »

Wist je dat er een speciale "rekenmachine" is uitgevonden voor het vissenbestand? Voer in wat je van plan bent en hoe je set-up is. Deze site rekent uit hoe bevolkt je aquarium is, wat je ideale waterwaardes zullen zijn, hoe groot je ideale waterverversing per week is en het geeft een overzicht van vissen die misschien niet met elkaar samen kunnen leven. Heel handig. http://aqadvisor.com/AqAdvisor.php?AqLe ... =AddFilter&

Mijn wiskundeleraar zegt altijd: "Een rekenmachine is handig, maar houdt je hoofd erbij!" Het kan natuurlijk zijn dat jij of andere forumgebruikers het niet eens zullen zijn met de uitkomst van de berekening.

rikdewind
0-200
0-200

Bericht door rikdewind »

Leuk zeg Marvis, wist ik niet, ik zit in elk geval goed ;)

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik ben het er op voorhand al niet mee eens, waterverversen doe ik omdat ik een EI ben dus ja ..... maar hoe kan je verversing berekenen daar komt zo veel bij kijken als beplanting,filter enz.
Vissen bestanden doe je ook op het oog, je bak moet geen overbevolkte indruk gaan maken ook al past het in theorie wel, kies met je verstand, jij moet het mooi vinden.
Ik zeg altijd, ga uit van een basis, bv je wilt kardinalen, dan kies je daar een mooie school van en gaat daarna steeds om de 2 of 3 eken wat vis bij kopen, oh leuk 10 corry's weer kijken enz enz tot je voor jou het ideale bestand hebt.
Dit hangt ook weer af van planten,hardscape enz.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0