Liza
alg verwijderen
alg verwijderen
Even een vraagje weet iemand hoealg in je aquarium onstaat en wat ik er aan kan doen om het te verwijderen? Volgens de aquariumzaak heeft het met verzuren van het water te maken
Ik hoop echt dat iemand een goede tip voor mijn heb want ik vind het een naar gezicht al die alg bah
Alvast bedankt
Liza
Liza
Re: alg verwijderen
Ik denk ook dat het door verzuren komt, zo klaar alle aquarium niet meer laten verzuren klaar.
Nee zo zit het zeker niet, heb ik alle antwoorden nee vast niet, maar verzuren is het zeker niet, er zijn aquaria met lage pH en die hebben geen alg.
In mijn ogen ontstaat alg door een te kort, een tekort waardoor je planten niet goed groeien, planten is dus een must.
Zorg er voor dat die planten alles hebben wat ze nodig hebben om te groeien en je hebt geen alg.
Nee zo zit het zeker niet, heb ik alle antwoorden nee vast niet, maar verzuren is het zeker niet, er zijn aquaria met lage pH en die hebben geen alg.
In mijn ogen ontstaat alg door een te kort, een tekort waardoor je planten niet goed groeien, planten is dus een must.
Zorg er voor dat die planten alles hebben wat ze nodig hebben om te groeien en je hebt geen alg.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Met een tekort bedoeld stylz een tekort aan voeding, licht, co2 ed..
Het ligt er ook aan welke alg je hebt. Sommige algen ontstaan door teveel licht, sommige door te weinig voeding of co2. Soms komt het door onvoldoende stroming in het water, je kunt namelijk genoeg plantenvoeding toevoegen maar zonder stroming komt het niet bij de plant. Welke alg heb je? Kun je foto's maken/plaatsen?
Het ligt er ook aan welke alg je hebt. Sommige algen ontstaan door teveel licht, sommige door te weinig voeding of co2. Soms komt het door onvoldoende stroming in het water, je kunt namelijk genoeg plantenvoeding toevoegen maar zonder stroming komt het niet bij de plant. Welke alg heb je? Kun je foto's maken/plaatsen?
Typisch aqua zaak advies,bedrog en of onkunde
Met zo een dom advies zou je als klant al snel gaan verzuren
Vanwaar algen? Zie advies Stylz= voedingsstoffen tekort!
Een teveel aan voedingsstof en of foute verhouding kan ook alg doen ontstaan.
Tevens je CO2 gehalte,erg belangrijk!
Filtering,stroming,verlichting.......etc
Kortom,101 zaken kunnen algen doen ontstaan.
Het is aan de aquariaan alles mooi stabiel te laten draaien,dan hoef je geen algen te verwijderen want dan komen ze gewoon niet
Dit had een ernstige aqua zaak je ook kunnen(moeten)vertellen 
Een teveel aan voedingsstof en of foute verhouding kan ook alg doen ontstaan.
Tevens je CO2 gehalte,erg belangrijk!
Filtering,stroming,verlichting.......etc
Kortom,101 zaken kunnen algen doen ontstaan.
Het is aan de aquariaan alles mooi stabiel te laten draaien,dan hoef je geen algen te verwijderen want dan komen ze gewoon niet